Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال از طراحی نقشه جامع علمی پدافند غیرعامل و توسعه دریا توسط پژوهشگران این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمیدرضا خالدی در مراسم گرامی‌داشت هفته پژوهش که صبح امروز در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال برگزار شد، اظهار کرد: پژوهش زمان‌شناس و منحصر به هفته پژوهش نیست بلکه هر لحظه باید نشاط دانشگاه در پژوهش‌ را حفظ کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی با اشاره به ایام هفته وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: ارتباط دانشگاه و حوزه در شرایط کنونی شایسته نظام نیست. امیدواریم در گام دوم انقلاب، وحدت حوزه و دانشگاه تقویت شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال تاکید کرد: اصلی‌ترین موتور محرکه دانشگاه، اعضای هیئت علمی آن است. مدیران و معاونان دانشگاه کار هدایت‌گری را انجام می‌دهند. وظیفه اصلی دانشگاه برعهده اساتید است.

خالدی عنوان کرد: استاد نباید فقط به دنبال درس دادن و امتحان گرفتن باشد، بلکه باید به کارهای پژوهشی و تحقیقی روی بیاورد و دانشجو را رشد و ارتقا دهد.

وی خاطرنشان کرد: تعالی جامعه از مرکز دانشگاه باید اتفاق بیفتد. هدایت نظام و حکومت باید از طریق دانشگاه‌ها صورت گیرد. اساتید نقش کلیدی در این زمینه ایفا می‌کنند. تصمیم‌سازی دولت‌ها باید توسط دانشگاه‌ها انجام شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بیان کرد: برنامه پدافند غیرعامل و توسعه دریا دو موضوع مهمی است که به عنوان ماموریت ویژه آن را دنبال کردیم و به دستاوردهای خوبی رسیده‌ایم.

خالدی گفت: بیش از ۶ هزار ساعت کار علمی در خصوص پدافند غیرعامل در ۹ کارگروه انجام شده و کم‌نظیر است. از ظرفیت مسئولان سازمان پدافند غیرعامل و اساتید این حوزه به طور همزمان استفاده شده و ۹ جلد در این زمینه تدوین شده است.

وی ادامه داد: مشکلات توسعه دریا توسط اساتید واحد تهران شمال و پژوهشگران دستگاه‌های مربوطه احصا شده و نقشه جامع علمی توسعه دریایی کشور تدوین شده است که جا دارد از اساتید واحد تهران شمال تشکر کنم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال بیان کرد: ظرفیت هیئت علمی دانشگاه آزاد تهران شمال به قدری است که می‌تواند هر هفته کرسی ترویجی علمی برگزار کند و به‌دنبال تقویت علوم انسانی در این واحد هستیم.

خالدی عنوان کرد: در حوزه‌های فرهنگی دستاوردهای خوبی داشته‌ایم که یکی از این دستاوردها، راه‌اندازی مرکز مشاوره جامع امین در معاونت فرهنگی واحد تهران شمال است که بهترین و کارآمدترین موضوعات در حوزه جوان و دانشجو در این مرکز مشاوره مطرح می‌شود و می‌تواند مورد توجه دستگاه‌های مربوطه برای بهره‌برداری قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه نقش مهمی در تربیت نیروی متخصصِ متعهد برای اجرای بیانیه گام دوم انقلاب دارد و امیدواریم شاهد درخشش جوانان انقلابی این مرز و بوم بر قله‌های علم و فناوری جهان باشیم.

انتهای پیام/4040/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: واحد تهران شمال هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۳۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،   جلسه‌ای با هدف  بررسی راهکارهای عملیاتی شدن طرح جامع جهاد علمی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه برگزار شد.

 در این جلسه راهکارهای اجرایی سازی  طرح جامع جهاد علمی بر مبنای تفاهم نامه همکاری پژوهشی وتحقیقاتی فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی وموسسه آموزشی و تحقیقاتی صنایع دفاعی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در این جلسه گفت: تعامل سازنده با نهادهای موثر در حوزه فناوری و نوآوری برای سرعت بخشیدن به جریان تحقیقات واز بین بردن انحصارطلبی در تحقیقات و نوآوری، جذب ذهن‌های برتر و استفاده از ظرفیت استادان، دانشجویان، نخبگان و نوآوران به منظور حل مساله صنعت و جامعه از اهداف و اولویت های دانشگاه آزاد اسلامی استان   بر مبنای رسالت و اسناد بالادستی دانشگاه آزاد اسلامی در سال جاری است.

یاشار زهفروش  افزود:امیدوارم با حمایت مرکز نوآوران شهید فهمیده پروژه‌های تحقیقاتی و کاربردی مورد نیازصنایع دفاعی تا مرحله تبیین دانش فنی پیش رود تا با جهت دهی فعالیت‌های علمی نخبگان در راستای نیازهای طرفین و حمایت از شرکت‌های دانش بنیان مستقر در مراکز رشد بتوانیم نقش دانشگاه را در راستای حل مساله علمی کشور به منصه ظهور برسانیم.

 

در ادامه جلسه رئیس دفتر شهید فهمیده با معرفی پتانسیل‌های همکاری مشترک با مجموعه وزارت دفاع و پشتیبانی نیروی های مسلح، به تشریح طرح جهاد علمی نیروهای مسلح که بخشی از آن نیز در وزارت دفاع در حال انجام است پرداخت و

آیدین صنم نژاد افزود:زمینه‌ها و حمایت‌هایی که در قالب این طرح از دانشگاه‌ها و موسسه‌های پژوهشی صورت می‌گیرد شامل حمایت از پایان نامه‌های کارشناسی ارشد و دکتری تخصصی با موضوعات مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی کشور، حمایت از پروژه های نوظهور و بدیع، حمایت از طرح‌های پژوهش و فناوری مورد نیاز صنایع دفاعی، حمایت از فرصت‌های مطالعاتی داخل و خارج از کشور مرتبط با نیازهای صنایع دفاعی است.

وی افزود:  حمایت از برگزاری رویدادهای علمی و فناوری، حمایت از ایجاد مراکز فناوری مشترک، حمایت از انجمن‌های علمی و هسته‌های پژوهشی از دیگر محورهای همکاری مشترک است که  دانشجویان، نخبگان و مخترعان می‌توانند با مراجعه به دفتر ارتباط با صنعت و جامعه دانشگاه از حمایت‌های مادی و معنوی دفتر شهید فهمیده استان بهره‌مند شوند.

در پایان جلسه نیز از برخی امکانات آموزشی و آزمایشگاهی دانشگاه بازدید شد.

 

 

دیگر خبرها

  • قهرمانی تیم والیبال کارکنان دانشگاه آزاد میانه در مسابقات منطقه دو شمال‌غرب کشور
  • تحصیل در دانشگاه آزاد ممسنی با کمترین هزینه/ تعامل با شهرداری نورآباد براساس رویکرد فناوری
  • از تولید توربین تا توسعه گلخانه‌های تولید بذر ودام اصلاح شده
  • ماراتُن علمی متقاضیان آزمون سراسری برای تصاحب صندلی‌های دانشگاه‌ها
  • تمامی پروژه‌های کردستان باید دارای پیوست پدافند غیرعامل باشد
  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • افزایش شمار پیکر‌های بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • افزایش شمار پیکرهای بیرون کشیده شده از گور جمعی بیمارستان ناصر
  • راهکارهایی برای به روزرسانی نقشه جامع علمی کشور
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی