Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-07@13:44:52 GMT

اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه باید لمس شود

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۵۴۲۸

اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه باید لمس شود

خوزستان – رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: اثرگذاری دانشگاه ها در جامعه و به خصوص در بخش صنعت باید لمس شود و آن زمان است که جامعه و دولتمردان قدر ارزش‌های دانشگاه را می‌دانند.

به گزارش قدس آنلاین، ایرج کاظمی نژاد شامگاه دوشنبه در بیست و سومین جشنواره ایتاپ با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری در استان، اظهار داشت: امید است بتوانیم با فرهنگ سازی بیشتر نگاهها را به سمت پژوهش و فناوری هدایت کنیم چرا که هر پیشرفتی در کشور باید از این کانال عبور کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: اکنون دولتمردان به این نتیجه رسیده اند که باید به دانش و خلاقیتها افراد با استعداد جامعه توجه بیشتری داشته باشند چرا که این خلاقیت ها به رشد و شکوفایی در صنعت کمک شایانی می کند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان ادامه داد: برگزاری جشنواره های ایتاپ( ایده تا پدیده) می تواند در زمینه شناسایی استعدادهای برتر و سوق دادن آن ها به سمت صنعت و پارک علم و فناوری موثر باشد.

وی بیان کرد: انعقاد قرارداد ۲ مگاپروژه بین دانشگاه شهید چمران و صنعت نفت باعث شد محوریت این جشنواره نیز در زمینه همین صنعت باشد تا جوانان خلاق در این حوزه شناسایی و بیشتر مورد حمایت قرار گیرند.

کاظمی نژاد تصریح کرد: در جشنواره ایتاپ شاید تنها از سه نفر برتر تقدیر شود اما هدف اصلی شناسایی استعدادها و ایده های جوانان کشور است تا بتوانیم این افراد را به سمت هسته های فن آور سوق داده و حمایت بیشتری از آن ها داشته باشیم.

وی اظهار داشت: دانشگاه را هیچگاه محدود به یک چهار دیواری نمی دانیم بلکه زمانی یک دانشگاه می تواند رشد کند که اثرگذاری خود را در جامعه نشان دهد؛ فارغ التحصیلان دانشگاه باید رصد شده و مورد حمایت قرار گیرند تا جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کنند.

رییس پارک علم و فناوری خوزستان گفت: زنجیره هدایت و حمایت دانشگاهیان برای تبدیل علم آن ها به فناوری باید تکمیل شود؛ پارک علم و فناوری در این زمینه از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد و همواره در حامی استعدادهای برتر است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: جشنواره ایتاپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سالنامه ۱۴۰۲ پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سال ۱۴۰۲ و چشم انداز این پارک در سال ۱۴۰۳ است که با مدیر مسوولی محمدحسین ایمانی خوشخو، زیر نظر بهزاد رشیدی و همکاری جمعی از اعضای این پارک تهیه و تنظیم شده است.

در این سالنامه ۱۹۰ صفحه‌ای، بخش‌هایی همچون چشم‌انداز شهر جهانیِ نوآوری و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، گفتگو با رئیس و معاونان پارک، گفتگو با مدیران شرکت‌های منتخب پارک، گزارش رویدادها، برنامه‌ها و نشست‌های تخصصی با موضوعات مرتبط با فعالیت‌های پارک در طول سال ۱۴۰۲، معرفی شرکت‌های خلاق و دانش بنیان عضو پارک و اخبار پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی ارایه شده است.

فایل پی دی اف این سالنامه در این پیوند قابل مطالعه است.

کد خبر 6096973 زینب رازدشت تازکند

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد حلقه گمشده جدایی جامعه و دانشگاه را یافته است/ تشریح جایگاه طرح صدرا میان دانشجویان
  • تلاش دانشگاه آزاد برای تبدیل‌شدن به مرکز مهارتی
  • عملیاتی کردن دستاوردهای علمی؛ ریشه پیوند دانشگاه و جامعه است
  • آیین تشییع و خاکسپاری شهید گمنام دوران دفاع مقدس در پارک فناوری و نوآوری صنعت نفت
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • برگزاری نخستین رویداد ملی غذایی «فبین فود» در مشهد
  • ریشه پیوند دانشگاه با صنعت و جامعه در نمایش علم توسط دانشگاه است
  • سالنامه پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی منتشر شد
  • رویداد صدرا نقطه عطف حل مسائل جامعه است
  • تشییع شهید گمنام عملیات خیبر در پارک فناوری نفت باقرشهر