Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

اگر شما هم با این مشکل مواجهه هستید، این ۶ عامل ممکن است دلیل آن باشد.

دمای اتاق: اولین چیزی که بین شما و خواب خوب می‌ایستد دمای اتاق شما است. کارشناسان معتقداند وقتی بدن شما خنک است و اتاق خواب شما در دمای پایین تری قرار دارد، استراحت بهتری در شب خواهید داشت.

گرمای بدن شما در شب به اوج خود رسیده و سپس هنگام خواب به پایین‌ترین حد خود می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دمای بیش از ۲۴ درجه سانتیگراد گرم است و باعث بیقراری شما می‌شود و دمای کمتر از ۱۲ درجه سانتی گراد بیش از اندازه سرد است. بنابراین دمای ۱۶-۱۸ درجه دمای ایده آلی برای اتاق خواب به نظر می‌رسد.

افکار استرس‌زا: همه ما این جمله را شنیده‌ایم که نباید کار را با خود به خانه بیاورید و این موضوع درباره خواب بیشتر از همه صدق می‌کند.

اگر احساس اضطراب یا افکار استرس‌زا دارید، سعی کنید موقع خواب آنها را از ذهنتان بیرون کنید و اگر به طور مرتب با اضطراب دست و پنجه نرم می‌کنید، بهتر است در اسرع وقت با پزشک خود صحبت کنید.

قطع موقت نفس در خواب: نوعی اختلال در هنگام خواب تنفس شما را کند یا متوقف می کند و باعث کاهش سطح اکسیژن در بدن شما می‌شود و باعث می‌شود ناگهان از خواب بپرید.

اگر فکر می‌کنید دچار این اختلال هستید، با پزشک معالج خود مشورت کنید.

سوء هاضمه: سعی کنید قبل از خواب غذا خوردن را به دو ساعت قبل از خواب محدود کنید.

کارشناسان معتقد اند خوردن غذای زیاد قبل از خوابیدن می‌تواند باعث شود احساس ناراحتی کنید. و این به این معنی است که احتمالا برای به خواب رفتن با دشواری مواجه خواهید شد و یا در بین خواب، بیدار خواهید شد.

برای مقابله با این موضوع بهتر است طبق قانون هرم معکوس غذا بخورید؛ یعنی صبحانه را به عنوان بزرگترین وعده غذایی بخورید و تا شام وعده‌های غذایی را کوچکتر کنید.

نور زیاد: ممکن است شما زندگی سالمی داشته باشید با این وجود اگر اتاق خواب شما روشن و پر نور باشد ممکن است از خواب بیدار شوید. نور زیاد باعث می‌شود که شما قبل از آمادگی بدن برای بیدار شدن از خواب، بیدار شوید.

لوازم الکترونیکی: همه ما در باره آثار مخرب لوازم الکترونیکی شنیده ایم اما شاید لازم باشد بدانید که این لوازم می‌توانند در خواب شما هم اختلال ایجاد کنند.

برای جلوگیری از این موضوع، سعی کنید وسایل خود را در جای دیگر شارژ کنید و به انجام یک کار آرامش بخش شبانه که حداقل یک ساعت قبل از خواب باشد، عادت کنید.

منبع: دیلی میل

منبع: آفتاب

کلیدواژه: خواب شبانه بی خوابی سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پربارش‌ترین مناطق استان سمنان در شبانه‌روز گذشته

ایسنا/سمنان رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان سمنان از بارندگی ۲۰ میلیمتری در ایستگاه تاش در شهرستان شاهرود خبر داد.

نادیا میرشجاع در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: بعد از منطقه تاش در شرق استان، ایستگاه‌های بادله کوه و طزره در دامغان با ۱۶.۴ و ۱۶ میلی‌متر و رامه بالا در شهرستان آرادان با ۱۵.۵ میلی‌متر به ترتیب بیشترین بارش را در استان طی ۲۴ ساعت گذشته داشته‌اند.

وی از بارش ۲.۹ میلیمتری در مرکز استان خبر داد و اضافه کرد: سمنان از ابتدای این سال آبی تا کنون ۶۱ میلیمتر بارندگی داشته است که با بارندگی ۶۳.۴ میلیمتر سال گذشته تنها ۲.۴ میلیمتر اختلاف بارش دارد.

رئیس مرکز پیش‌بینی هواشناسی استان همچنین از بارش ۳.۲ در شاهرود دیگر شهر دارای تنش آبی استان طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و گفت: ایستگاه شاهرود از ابتدای سال آبی تاکنون ۱۰۷.۷میلیمتر بارندگی داشته که این رقم ۲۴.۳ میلی‌متر بیشتر از بارش ۸۳.۴ میلیمتری سال آبی گذشته این ایستگاه است.

وی با اشاره به صدور هشدار سطح زرد هواشناسی طی روزهای قبل در این استان، گفت: بارندگی‌های ناشی از سامانه فعلی در برخی نقاط استان تا پنجشنبه و جمعه ادامه دارد.

میرشجاع با اشاره به ثبت بارش‌های ناشی از این سامانه، ادامه داد:  پیش‌بینی می‌شود این سامانه فردا پنجشنبه تقویت شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رئیس جمهور مجامع جهانی و وجدان‌های بیدار بشری را به یاری به ملت مظلوم غزه فراخواند
  • پربارش‌ترین مناطق استان سمنان در شبانه‌روز گذشته
  • نقش تربیتی در محیط‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد
  • ترفندهایی برای سرحال شدن بعد از خواب شبانه
  • آغاز عملیات سم‌پاشی شبانه درختان منطقه ۱۲ اصفهان
  • دلیل مهم دل درد صبحگاهی و درد معده بعد بیدار شدن
  • ثبت ۵۰۰ فقره تصادف در شبانه‌روز گذشته در مشهد
  • بیداری دانشگاهیان آمریکا حاصل رسوایی رژیم صهیونیستی است
  • دقیقا چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • عملیات وعده صادق جهانیان را نسبت به مسئله غزه بیدار کرد