Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامبیز ساتلیخ محمدی روز سه‌شنبه در سومین جلسه کمیته مبارزه با قاچاق کالای سلامت محور گنبدکاووس گفت: خرید و استفاده از کالاهای سلامت محور وارداتی بویژه انواع دارو، مکمل، آرایشی و بهداشتی، مواد غذایی و تجهیزات و ملزومات پزشکی که فاقد برچسب اصالت و سلامت معتبر باشند، بعضا عوارض ناگوار و جبران ناپذیری را بر سلامت فرد می‌گذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر ضرورت توجه شهروندان به نشانه‌های اصالت و مجاز بودن کالای سلامت محور وارداتی هنگام خرید، افزود: یکی از راه‌های بررسی صحت اصالت و سلامت کالای سلامت محور وارداتی، برچسبی است که فقط سامانه پیامکی "۲۰۰۰۸۸۲۲" روی این کالاها درج شده باشد.

ساتلیخ محمدی اضافه کرد: ارسال کد ۱۶ رقمی مخفی روی برچسب اصالت کالا به سامانه پیامکی "۲۰۰۰۸۸۲۲" و دریافت پاسخ تایید اصالت کالا فقط از همین شماره و همچنین اسکن بارکد دو بعدی بر روی برچسب اصالت کالا از طریق نرم افزار TTAC و دریافت تایید اصالت کالا از دیگر راه‌های استعلام اصالت و سلامت کالای وارداتی است که بایستی مورد توجه شهروندان قرار گیرد.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی کالای سلامت محور وارداتی در بازار که بعضا به صورت قاچاق و غیرمجاز وارد شده‌اند، تصریح کرد که در بسیاری از مواقع، شهروندان بدون توجه به نکات و دستورالعمل بررسی اصالت و سلامت کالا، اقدام به خرید و مصرف کالا می‌کنند و بعضا دچار عوارض ناگواری نیز می‌شوند.

این کارشناس شبکه بهداشت و درمان گنبدکاووس همچنین با تاکید بر ضرورت توجه و اهتمام جدی به آموزش گروه‌های مختلف مردم از جمله کارمندان، اصناف، بانوان، دانش آموزان و دانشجویان نسبت به عواقب خرید و مصرف کالای سلامت محور وارداتی بدون برچسب اصالت و سلامت معتبر، گفت: کارشناسان مرکز بهداشت آمادگی دارند با همکاری دیگر ادارات و نهادها درخصوص ارائه مباحث آموزشی اقدام نمایند.

برخی اعضای حاضر در جلسه هم برلزوم نظارت بیشتر بر مراکز پخش مواد غذایی و واحدهای صنفی عرضه کننده این مواد، افزایش نظارت و کنترل بر ورود مواد غذایی خارجی در گمرکات استان گلستان بویژه ورود چمدانی انواع شکلات خارجی، بازدید مستمر از آرایشگاه‌های زنانه و جلوگیری از عرضه و فروش لوزام آرایشی و بهداشتی توسط این واحدها، ارائه گزارش ماهانه کشف کالای سلامت محور وارداتی و قاچاق ازسوی دستگاه‌های متولی بالاخص انتظامی و صنعت، معدن و تجارت به دبیرخانه کمیته مبارزه با این کالاها در گنبدکاووس تاکید کردند.

شهرستان مرزی گنبدکاووس با ۳۵۰ هزار نفر جمعیت و پنج هزار و ۷۲ کیلومتر مربع وسعت، بزرگترین شهرستان استان گلستان از نظر وسعت است. 

برچسب‌ها گنبدکاووس مواد غذایی بهداشت و سلامت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس مواد غذایی بهداشت و سلامت گنبدکاووس مواد غذایی بهداشت و سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۶۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو

روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت را که فاقد مجوز بهداشتی بوده یا ادعای درمانی داشته‌اند؛ اعلام کرد.

به گزارش ایسنا؛ روابط عمومی سازمان غذا و دارو در اطلاعیه‌ای فرآورده گیاهی قطره تقویت جنسی Desi Mumy، فرآورده‌های گیاهی سیلی بین Silibin، فرآورده گیاهی SATONiNE، فرآورده‌های perfecto و Vitomix و فرآورده تیزن مخلصه سعال حکیم مومن تبریز را به دلیل نداشتن مجوزهای بهداشتی غیرمجاز و تقلبی معرفی کرد.

در این اطلاعیه همچنین محصولاتی چون چای گیاهی لاغری (گیاهان شفا بخش)، فرآورده معجون فاقد مجوز Lukaci Epimediumlu، شربت گیاهی تری تراپیست (مدبرغدیر) و فرآورده پودر گیاهی بهنوشان ۲ از سوی اداره کل فراورده های طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو غیرمجاز شمرده می شوند.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو در ادامه با اعلام اینکه این معرفی اسامی به قصد مبارزه با ارائه محصولات غیر مجاز در سطح عرضه صورت می گیرد؛ از افرادی که محصولات نامبرده را در مراکز فروش مشاهده می‌کنند خواست که معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و نیروی انتظامی را مطلع سازند تا نسبت به جمع‌آوری آنها اقدام لازم را به عمل آورند.

در پایان، شماره تلفن 66462026روابط عمومی سازمان جهت دریافت مشخصات مکان‌های عرضه فرآورده‌های غیرمجاز اعلام شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید
  • کالا‌های وارداتی که دلارشان ارزان ماند؛ اما تورمشان قد کشید/ رانت ارزی به سود مردم یا وارداتچی ها؟
  • دریافت نشان ملی مرغوبیت ۲۸ کالای صنایع دستی مازندران
  • کشف بیش از ۷۳ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا
  • کشف بیش از ۵۶ میلیارد ریال کالای قاچاق در استان اردبیل
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد ریال کالای قاچاق در ایلام
  • کشف بیش از ۴۸ میلیارد کالای قاچاق در ایلام
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟