Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@17:04:25 GMT

پویش مردمی در روسیه برای نجات جان نهنگ‌ها

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۶۲۱۴

پویش مردمی در روسیه برای نجات جان نهنگ‌ها

به گزارش امروز سه شنبه خبرگزاری تاس، این تومار در تارنمای «ابتکار عمومی روسیه» منتشر شده و اکنون مورد توجه گروه کارشناسان در سطح فدرال قرار گرفته است.

بر اساس گزارش تارنمای روسی (roi.ru9) که به منظور گردآوری طرح های ابتکاری عمومی و ارائه آن به پارلمان روسیه طراحی شده است، این تومار را ۱۰۰ هزار و ۱۵۴ نفر تاکنون امضا کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ائتلافی از سازمان های غیر دولتی روسیه در شبکه  اجتماعی  «وی کِی»  این کشور  نیز در مطلبی تحت عنوان «آزادی نهنگ اُورکا (نهنگ قاتل) و بلوگا (نهنگ سفید)» نوشتند امروز ما تاریخ را تغییر دادیم، تومار منتشره در سایت roi.ru درباره منع شکار نهنگ ها برای اهداف آموزشی و آموزشی ۱۰۰ هزار رای لازم را بدست آورد.

فعالان محیط زیست می گویند این تلاش را می توان بزرگترین کمپین برای دفاع از حیوانات در روسیه قلمداد کرد.

پیشتر، فعالان محیط زیست گزارش داده بودند ۱۲۵ هزار امضا در دو تومار دیگر برای ممنوعیت صید نهنگ های سفید و قاتل برای آکواریوم های اماکن تفریحی گردآوری کرده اند تا مانع تکرار رسوایی چند وقت گذشته منطقه  «پریمورسکی» روسیه  درباره «حبس نهنگ ها» شوند. توماری که سازمان «صلح سبز» روسیه تهیه کرد بیش از ۷۶ هزار و اسناد منتشر شده در پلتفورم «سازمان تغییر» بیش از ۴۹ هزار امضا جمع آوری کرد.

از تابستان سال ۲۰۱۸ میلادی  نود نهنگ سفید و ۱۱ نهنگ اورکا که برای فروش به چین صید شده بودند در منطقه  پریمورسکی روسیه نگهداری می شدند. ژوئن گذشته روند انتقال تدریجی این پستاناداران دریایی به شمال  این منطقه  و رها کردن آنها در حیات وحش آغاز شد.

برچسب‌ها محیط زیست روسیه گونه‌های آبزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: محیط زیست روسیه گونه های آبزی محیط زیست روسیه گونه های آبزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۶۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ مهدی بهمدی صبح چهارشنبه به خبرنگاران اظهارکرد: ماموران گشت کلانتری ۱۲ ماژانشهرستان خوسف هنگام انجام ماموریت و گشت زنی در محور روستایی این شهرستان، یک راس بره آهو کوچک که از مادرش جدا شده و در حاشیه جاده سرگردان بود را مشاهده کردند.

جانشین فرمانده انتظامی خوسف گفت: ماموران بلافاصله به منظور در امان ماندن از شر حیوانات و تلف شدن بره اهو نسبت به نجات آن اقدام کرده و به مقر انتظامی دلالت دادند

سرهنگ بهمدی افزود: ماموران کلانتری که ناجی این بره آهو بودند به منظور نگهداری و رها سازی در دامان طبیعت به کارکنان اداره محیط زیست شهرستان تحویل دادند

وی با اشاره به اینکه مأموران پلیس ناجی این بره اهو شدند و ضمن تاکید بر حفظ منابع زیستی و حیات وحش؛ خاطر نشان کرد: شهروندان به محض مشاهده این چنین مواردی، مراتب را به سازمان های مرتبط گزارش دهند.

کد خبر 6093737

دیگر خبرها

  • هیچ نظر قاطعی در خصوص ربوده شدن «یسنا» وجود ندارد
  • نجات نصاب آسانسور با سقوط از ارتفاع ۱۵متری
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین/حمله پهپادی اوکراین به مناطق مختلف روسیه
  • حمله هوایی و موشکی روسیه به مقر فرماندهی ارتش اوکراین
  • زنی که کودکان بازمانده از تحصیل را نجات می‌دهد
  • ریزش بزرگراهی در چین ۱۹ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت
  • برگزاری نخستین دوره آموزشی مدیریت بحران ویژه مدیران سازمان منطقه آزاد قشم
  • نجات یک راس بره آهو در شهرستان خوسف توسط پلیس
  • نجات يک رأس بره آهو در شهرستان خوسف
  • دومین اجتماع بزرگ مردمی منطقه ۲۲ برگزار می‌شود