Web Analytics Made Easy - Statcounter

نوذری بابیان اینکه آنچه در ساختار مردم‌سالاری و بر اساس رأی شکل بگیرد، برای ما ملاک است، گفت: کارکنان و مسئولان ثبت‌احوال، پاسداران هویت و افتخارات یک کشور محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام صبح امروز (3 دی) در مراسم در مراسم گرامیداشت یکصد و یکمین سالروز بنیان‌گذاری ثبت‌احوال کشور، اظهار کرد: ثبت‌احوال در همه کشورها از جایگاه مهمی در راستای هویت ملی کشورهای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«محمد نوذری» بابیان اینکه ثبت‌احوال پاسداران هویت و افتخارات یک کشور محسوب می‌شوند، افزود: در جهان امروز، جمعیت یک مبنایی برای تعریف کرده و یک علم است، مبنای شکل ثبت‌احوال نیز بر مبنای نیاز به حفظ هویت ملی جمعیت کشور است.

وی تصریح کرد: در سال ۱۲۹۷ که بحث ثبت‌احوال مطرح گردید، اولین کسی که نام‌گذاری شده بانام فاطمه ایرانی شناسنامه دریافت کرده است که درواقع این نام‌گذاری بر مبنای هویت ایرانی و اسلامی بوده است، در تاریخ هرگاه هویت ایرانی و اسلامی ملت ایران به‌خوبی در کنار هم قرارگرفته، ملت ایران موفق و پیروز بوده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام یادآور شد: ثبت‌احوال به‌عنوان یک فرایند مهم در کشور است که بر اساس آن، همه ایرانی‌ها دارای شناسنامه باشند و این شناسنامه هویت و تاریخ ملت ماست، کارکرد کارکنان و مسئولان ثبت‌احوال، کارکرد مهم و مؤثری است.

نوذری در ادامه بابیان اینکه همه مسئولان ثبت‌احوال شهرستان‌های استان عضو هیئت‌های اجرایی انتخابات هستند، افزود: استان ایلام جزو اولین استان‌های در کشور بوده که هیئت‌های اجرایی در آن تشکیل‌شده است، در سه روز اول آغاز فرایند انتخابات، معتمدین هیئت‌های اجرایی در استان فعالیت خود را آغاز کردند و این امر هنر هیئت‌های اجرایی استان بوده است.

وی با تأکید بر اینکه همه ارکان انتخابات در استان اعم از هیئت‌های اجرایی و هیئت‌های نظارت تعامل بسیار خوبی وجود دارد و در کنار هم هستند، ابراز کرد: اصل ما برای انتخابات، بی‌طرفی و حضور حداکثری مردم در پای صندوق‌های رأی است و آنچه در ساختار مردم‌سالاری و بر اساس رأی شکل بگیرد، برای ما ملاک است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام بابیان اینکه بی‌طرفی مهم‌ترین عنصر در هیئت‌های اجرایی است، تصریح کرد: استان ایلام در ده دوره قبل برگزاری انتخابات، جزو استان‌های با مشارکت مردمی بالای 75 درصد در کشور بوده است و این دوره هم باید تلاش کنیم که شاهد حضور بانشاط و حداکثری مردم در پای صندوق باشیم.

نوذری بابیان اینکه موضوع دیگر در برگزاری انتخابات، سلامت انتخابات است، یادآور شد: سلامت انتخابات در این است که مردم به هیئت‌های اجرایی اعتماد و به اعضای برگزارکننده انتخابات اعتماد داشته باشند و در این صورت است که مردم گرایش به حضور حداکثری خواهند داشت.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری ایلام بابیان اینکه باید در کنار تلاش در راستای سلامت و بی‌طرفی در انتخابات، اعتماد مردم جلب شود، گفت: شناسنامه و کارت ملی یکی از عنصرهای مهم در امر انتخابات است و همه مسئولان ثبت‌احوال در مرکز استان و شهرستان‌ها، باید تلاش خود را برای تجلی مردم‌سالاری دینی در دوم اسفندماه با حضور حداکثری مردم به‌کارگیرند.

پایان پیام/92

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد مسجد طرح ملی فهما استان بوشهر خبرگزاری شبستان کانون های فرهنگی هنری مساجد مجلس انتخابات کانون های مساجد شب یلدا ثبت احوال ایلام انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۶۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد

به گزارش خبرنگار مهر، «محمد اسلامی» رییس سازمان انرژی اتمی، ظهر امروز در دومین روز کنفرانس هسته‌ای اظهار کرد: ایران همواره به عنوان تولیدکننده و صادرکننده و منتشرکننده، مهد علم در طول تاریخ بوده است؛ شایستگی‌های این ملت هر زمان که شرایط اداره کشور به گونه‌ای بوده که مردم مجال و فرصت نقش آفرینی داشتند، در دنیا تاثیرگذار بوده است و پس از انقلاب اسلامی این موضوع به بهترین شکل فراهم شده است.

وی با اشاره به صنعت هسته‌ای کشور افزود: صنعت هسته‌ای در داخل کشور برای مردم اطمینان بخش بوده و مردم از آن به عنوان، عزت و اقتدار یاد می‌کنند. در جریان بیرونی هم برخی جریانات با القائات خود، سعی در مخدوش کردن ماهیت صنعت هسته‌ای ایران داشته‌اند.

اسلامی گفت: امروز در جمهوری اسلامی ایران، علوم و فنون هسته‌ای در دانشگاه‌های مختلف کشور دارای ظرفیت علمی و پژوهشی است و در تعامل با سازمان انرژی اتمی، فرصت‌آفرین شده تا جوانان بتوانند بیشتر ورود و برای پیشرفت برنامه‌ها به صورت درون زا، نقش آفرینی کنند.

وی با اشاره به برخی محدودیت‌های صنعت هسته‌ای کشور افزود: سایر صنایع می‌توانند در نظام لجستیکی، نیازهای خود را خریداری کنند اما این موضوع برای صنعت هسته‌ای، امکان پذیر نیست؛ امروز صنعت هسته‌ای کشور دارد بر اساس دستاوردهای بومی حرکت می‌کند. نظام متخاصم این موضوع را از ما برنمی تابد.

رییس سازمان انرژی اتمی با بیان اینکه چارچوب حرکت ما، نظام تعریف شده در آژانس است گفت: ما در قالب این چارچوب خود را ملزم میدانیم. تعامل‌های ما با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی برخی جریان‌هایی باشد که می‌خواهند این تعامل را مخدوش کنند.

کد خبر 6099370

دیگر خبرها

  • دو عامل کاهش مشارکت در دور دوم انتخابات
  • نمایشگاه کتاب تجلی عمل صالح مبتنی بر سرمایه مردم است
  • نمایشگاه کتاب تجلی همگرایی سلایق مختلف زیر سایه نظام مقدس جمهوری اسلامی است
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • شمال استان اردبیل در تب و تاب انتخابات
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • جوهره و جنس اولیه «مشارکت» در نظام مردم‌سالاری دینی
  • شوراهای اسلامی تجلی حضور مردم در حکمرانی هستند
  • تعامل‌های با آژانس نباید متاثر از تهمت‌ها و پرونده سازی ها باشد
  • امیر آراسته: جوانان درس مقاومت را از شهدا فرابگیرند