Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-30@13:10:54 GMT

لردگان رکوردار تاکسی‌های فرسوده

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۶۸۹۳

لردگان رکوردار تاکسی‌های فرسوده

سیستم تاکسی‌رانی شهر لردگان با مشکلاتی روبرو است که باعث نارضایتی برخی از رانندگان، تاکسی‌داران و مسافرین شده است و این مشکلات استقبال مردم از این وسیله نقلیه را کاهش داده است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از جهانبین نیوز؛ از صدها دستگاه تاکسی در شهر لردگان که به جابجایی مسافران مشغول هستند درصد بالایی اسقاطی و فرسوده بوده و یا بدون علائم تاکسی شهری تردد می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مهیا نبودن زیرساخت‌های حمل و نقل گردشگری برای شهر لردگان که قدم در مسیر توسعه گردشگری گذاشته است ضعف‌ اساسی محسوب می‌شود، درحالیکه این شهرستان به‌عنوان بزرگ‌ترین و پرجمعیت‌ترین شهرستاش استان به چهار منطقه شهری تقسیم شده و بیش از 200 هزار نفر جمعیت دارد، هرساله میزبان سیل گردشگران و مسافران است.

حال با توجه به روند روبه رشد شهرستان لردگان در سال‌های اخیر به ویژه در توسعه صنعت گردشگری و سرمایه‌گذاری‌های مختلف در این بخش، زیرساخت‌های حمل و نقل متناسب با این پیشرفت، مهیا نیست.
وجود تاکسی‌های فرسوده، عدم رعایت صف تاکسی در خیابان‌های شلوغ، ساماندهی نشدن ایستگاه‌های تاکسی در برخی از مسیر‌ها، مشخص نشدن ایستگاه‌ها در مسیرهای پرتردد، برخورد نامناسب رانندگان، ظاهر اسقاطی و خراب تاکسی‌ها، عدم رعایت در دریافت کرایه‌های مصوب از سوی رانندگان تاکسی، نبود تاکسی در روزهای بارانی، استقبال مردم از این وسیله نقلیه را کاهش داده و موجب استفاده مسافران از وسیله نقلیه شخصی و به دنبال آن ترافیک سنگین در خیابان‌ها می‌شود.

حضور مسافران فراوان، نبود تاکسی‌های مجهز و نو از معضلات شهر لردگان است که می‌تواند بر معضلات و ناهنجاری‌های اجتماعی شهری نیز تاثیر بسیاری داشته باشد.

نصب کارتخوان در تاکسی‌ها

یکی از راه‌حل‌هایی که به نظر می‌رسد نصب کارت‌خوان است در اینصورت قیمت‌های مصوب تاکسی‌رانی از کارت‌ها به‌صورت اوتومات کم شده و مشکل کرایه‌های سر در گم نیز حل می‌شود.

با مجهز شدن تاکسی‌ها به دستگاه کارت‌خوان تا حدی مشکل پول خرد و کرایه‌ها حل می‌شود.
به گفته جمعی از شهروندان، عدم اجرای نرخ مصوب توسط تاکسی‌ها و گرفتن کرایه‌های غیرقانونی معضلی است که پس از سال‌ها و با بحث‌های فراوان بین رانندگان و مسافران هنوز حل نشده است.

دغدغه‌های شهروندان لردگانی

یک شهروند در این زمینه می‌گوید: برخی رانندگان مسیرهای یک کیلومتری را هم با مبلغ  1000 تومان کرایه دریافت می‌کنند و نظارت بر چنین مسائلی ضروری است.

با توجه به گردشگری بودن شهرستان، لزوم توجه به زیرساخت‌های این حوزه امری مهم تلقی می‌شود و ناوگان حمل و نقل درون‌شهری برای توسعه گردشگری و جلب گردشگر نقش بسزایی دارد.

یک فعال در حوزه گردشگری نیز با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت گردشگری منطقه گفت: راه‌اندازی تاکسی با علائم و رنگ مشخص و همچنین چگونگی برخورد با مسافران، رعایت نظافت و بهداشت شخصی رانندگان از جمله مواردی است که باید توسط مسئولین و نیز مسافران شهرستان رعایت و پیگیری شود.
 
استفاده از وسیله نقلیه عمومی از حقوق شهروندی مهم به شمار می‌رود، زیرا این حقوق، آمیخته‌ای از وظایف و مسئولیت شهروندان در قبال یکدیگر و در برابر قوای حاکم و بالعکس است بخصوص حقوقی که وظیفه تامین آن بر عهده مدیران شهر و شهرداری است.
 
پیشنهاد به متولیان شهری و تاکسیرانی

استفاده از لباس فرم مناسب همراه با درجه‌ای که نشان‌دهنده تحصیلات و یا تجربه کاری باشد از دیگر پیشنهادات برای توسعه ناوگان تاکسی‌رانی در لردگان است.

راه‌اندازی صندوق و یا اتحادیه‌ای که امور مربوط به خدمات تاکسی‌داران را توسط فرزندان و یا خانواده تاکسی‌داران به آن‌ها ارائه دهد راهکار دیگری است که علاوه بر اشتغال پایدار مشوقی برای استفاده از خدمات فنی و مالی ناوگان تاکسی‌رانی در شهر لردگان است تا علاوه بر ارائه خدمات دلسوزانه‌تر به رانندگان از لحاظ اقتصادی نیز برای آنان به صرفه باشد و دیگر شاهد تاکسی‌های اوراق و نازیبا در سطح شهر نباشیم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۶۸۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان راهداری اعلام کرد با توجه به اجرای عملیات عمرانی در جاده کرج - چالوس، این محور به مدت سه روز بسته است.

انسداد مسیر از میدان امیر کبیر کرج تا سه راهی کندر در ۲ مسیر رفت و برگشت از ساعت ۹ الی ۱۵ از امروز به مدت سه روز صورت می‌گیرد.

رانندگان می‌توانند در طول زمان انسداد مسیر برای سفر به استان مازندران از مسیرهای جایگزین جاده آتشگاه - نوجان و آزادراه تهران شمال استفاده کنند.

کد خبر 6090703 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • تصادف در محور لردگان ۷ مصدوم برجای گذاشت
  • آسفالت فرسوده کمربندی یزد صدای رانندگان را درآورد + فیلم
  • کشف ۷۶۰ پاکت سیگار خارجی قاچاق در لردگان
  • ببینید | تاکسی‌های خودران به خیابان آمدند!
  • (تصاویر) زندگی در بافت فرسوده کرمانشاه
  • چالوس سه روز بسته شد؛ مسافران از مسیر جایگزین استفاده کنند
  • نوسازی و بهسازی ۱۰۰۰ تاکسی فرسوده نیازمند حمایت مستقیم استاندار است
  • رسم مهمان‌نوازی مردم اهواز از مسافران + فیلم
  • اهدای عضو به ۳ بیمار نیازمند در چهارمحال و بختیاری
  •  واکنش تاکسیرانی به فیلم حمل بار عجیب توسط تاکسی