Web Analytics Made Easy - Statcounter

اهواز- اگر قصد عزیمت به کوی بهروز و یا منازل سازمانی بهزیستی، کوی آریا ، بهارستان و یا محله «عین دو» و سایر نقاط دیگری در اهواز و خرمشهر رادارید به‌جای خودرو باید از قایق استفاده کرده، به‌جای اتاق‌خواب بر روی پشت‌بام استراحت کنید و در خانه نیز به‌جای لباس راحتی از چکمه بلند و لباس غواصی استفاده کنید چون این محله‌ها هنوز غرق در آب هستند!

قدس آنلاین-گروه استان ها: با گذشته یک هفته از بارندگی و در پی آن آب‌گرفتگی معابر و محله‌های خرمشهر، برخی مناطق این شهر همچنان در محاصره روان آب‌ها یا اگر بخواهیم واقعیت را منعکس کنیم در حصر فاضلاب هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارندگی شدید دوشنبه گذشته در خوزستان موجب آب‌گرفتگی در چندین شهر این استان به‌ویژه اهواز، آبادان، کارون و خرمشهر شد که به دلیل غفلت و کوتاهی مسئولان در ایجاد زیرساخت‌های لازم برای دفع آب‌های سطحی هنوز در آب و فاضلاب بالا زده غوطه‌ور هستند.

اگرچه تلاش برای تخلیه آب‌های باران توسط دستگاه‌های امدادرسان در  بسیاری مناطق ازجمله محله‌های همچون کوی شهید بهروز مرادی، منازل بهزیستی، کوی نیرو، کوی آریا، کوی منازل پیش‌ساخته و کوی سوم خرداد همچنان ادامه دارد اما با همه تلاش‌های انجام‌شده تاکنون وضعیت نابسامانی در خیابان‌ها به چشم می‌خورد.

در این مدت البته مسئولان شهرداری تنها زبان عذرخواهی را پیش‌گرفته و آن‌طور که سرپرست شهرداری خرمشهر خبر می‌دهد تا ۴ روز آینده هم امیدی به تخلیه کامل آب‌های سطحی نیست!

گفتنی است باگذشت یک هفته از بارندگی ، کوی ولیعصر(عج) آبادان همچنان دچار آب‌گرفتگی است  وزندگی به وضعیت عادی برنگشته است.

ادعاهای عجیب

باوجوداینکه بسیاری از واحدهای مسکونی در آب غوطه‌ور است اما برخی مدیران مانند مدیرکل آبفای خوزستان از اقدام‌های پیشگیرانه در این رابطه خبر داده و حتی ادعا می‌کند که برای موجب بارش‌های هفته آینده نیز آمادگی لازم را دارد!

صادق حقیقی پور روز شنبه در حاشیه بازدید از منطقه بهارآبادان به خبرنگاران گفت: « از مرداد امسال تمامی اقدام‌های پیشگیرانه در خصوص دفع سریع آب باران در کل خوزستان انجام شد. »

این مدیر حتی مدعی شد «با تمهیدات اندیشیده شده برای دفع سریع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی هفته جاری آمادگی لازم راداریم».

این در حالی است که بسیاری از مردم در خانه‌های آب‌گرفته خواستار جدی دستگاه قضایی برای برخورد با مسببان این وضعیت هستند و می‌گویند با کمک بلاعوض ۱۰ میلیون تومانی حتی یک یخچال نمی‌توان خریداری کرد چه برسد که باقی لوازم زندگی را تأمین کنیم!

تهدید بهداشت عمومی

بالاخره آب فروکش خواهد کرد و روان آب‌ها تخلیه می‌شود اما وقتی از دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز می‌شنویم که در آستانه یک بحران زیست‌محیطی روبرو هستیم کمی نگران می‌شویم.

مهرداد شریفی می‌گوید: تعداد ۲۱ هزار و ۶۰۰ نفر در منطقه «عین دو» سکونت دارند و پنج سال است که به بهانه‌های مختلف اعم از نبود اعتبار، تحریم و دیگر بهانه‌ها مشکل فاضلاب این منطقه حل‌نشده است.

شهر اهواز پس از سرریز فاضلاب در مناطق، با یک بحران زیست محیطی روبه روست و شهروندان در معرض بیماری قرار دارندوی بابیان اینکه سلامتی مردم برای برخی مسئولان اهمیتی ندارد می‌افزاید: ما با چه زبانی باید هشدار بدهیم؟

دبیر شورای سلامت شهرستان اهواز  ادامه می‌دهد: شهر اهواز پس از سرریز فاضلاب در مناطق، با یک بحران زیست‌محیطی روبه‌روست و شهروندان در معرض اپیدمی انواع بیماری‌ها همچون وبا و سالک هستند.

وی  یادآور می‌شود: در غرب اهواز، محله‌هایی همچون عین ۲، بهارستان، انتهای کوی مجاهد، کیانشهر و کوی علوی ازنظر آب شرب مشکلاتی داشتند  و لذا مسئولان تعهد کرده بودند که آب بسته‌بندی در اختیار مردم قرار دهند، اما این کار انجام نشد.

شریفی عنوان می‌کند: توزیع غذا در مناطق آب‌گرفته نیز غیربهداشتی بود زیرا هلال‌احمر با خودروهای روباز از میان فاضلاب‌ها عبور و در میان مردم غذا توزیع می‌کرد که این برای مردم سم است.

وی بابیان اینکه علیه شهرداری اهواز و شرکت آب و فاضلاب اهواز به دلیل آب‌گرفتگی و تهدید بهداشت عمومی، در مراجع قضایی اعلام‌جرم شده است.  اظهار می‌کند: شهرداری و شرکت آبفا اهواز متولیان اصلی آب‌گرفتگی هستند و باوجود هشدارهایی که قبل از بارندگی داده شد، به وظایف خود عمل‌نکرده‌اند، به همین دلیل علیه آن‌ها اعلام‌جرم کردیم.

وی تصریح می کند: پیش‌ازاین نیز در زمینه آب و فاضلاب ورود کرده و برای ۲ مدیر سابق آب و فاضلاب اهواز پرونده قضایی تشکیل دادیم.

کم‌کاری دستگاه‌های دولتی

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان با قبول اینکه در حوزه مدیریت آب‌های سطحی کوتاهی شده است بیان کرد: مصوبات بسیاری نیز برای پیشگیری از بحران‌ها در جلسات مختلف با حضور استاندار به‌عنوان نماینده عالی دولت در استان گذارندِ شده  اما برخی دستگاه‌ها آن‌ها را اجرایی نمی‌کنند.

کیامرث حاجی‌زاده اظهار می‌کند: در شهریور سال جاری کارگروه مقابله با سیلاب از همه شهرداران و مدیران متولی در حوزه آب و فاضلاب خواستیم اقدامات خود را برای مقابله با بارندگی‌ها آغاز و میزان آمادگی و تجهیزات خود برای جلوگیری از حوادث این‌چنینی را بازبینی کنند.

وی بابیان اینکه گاهی اوقات این وظیفه هم کاملاً به‌درستی انجام نمی‌شود توضیح داد: اگر از گذشته تاکنون به‌درستی انجام می‌شد امروز با چنین مشکلاتی روبه‌رو نبودیم.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان خوزستان شهر اهواز آبادان خرمشهر آب و فاضلاب روان آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۶۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است

سید احمد پورفرجی رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان با اشاره به آیه صریح "فبشّر عباد الّذین یستمعون القول فیتّبعون احسنه" و با تأکید بروز اختلاف در جبهه انقلاب بر سر ماندن یا نماندن شهردار اهواز اظهار کرد: حضور آقای امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای ارزشی و انقلابی شده است بالاخره وی خواهد رفت چه در زمان کوتاه مدت و چه بلند مدت؛ ولی اختلافات داخلی ایجاد شده بین نیروهای انقلابی ماندگار می‌شود و فراموش نخواهد شد.

پورفرجی با تاکید بر اینکه "ما نباید شهر را فدای یک نفر کنیم"، بیان کرد: نگاه شورای ائتلاف به فرد نیست بلکه نگاه ما به مردم و مطالبات مردمی است و از این رو ما ملزم به انجام نقد منصفانه برای رضای خدا و مطالبات مردم هستیم. تکلیف شرعی این نیست که ما تلاش کنیم یک نفر را در شهر نگه‌داریم، بلکه تکلیف ما این است که کلانشهر اهواز باید در شأن مردم باشد.

اعضای غایب شورا مقصرِ اختلال در خدمات‌رسانی به مردم

وی گفت: البته آنچه ما در میدان مشاهده می‌کنیم نشان می‌دهد که کار خاصی برای شهر اهواز انجام نشده، و فضای عمرانی و خدمات شهری موجود زیبنده کلانشهر اهواز نیست، و باید در این زمینه تجدید نظر انجام شود. حالا این تجدیدنظر یا باید توسط شهردار انجام شود و یا اینکه مدعی‌العموم یا استاندار به این موضوع ورود کنند تا این مسئله در یک بازه زمانی حل شود که یا شهردار استعفا دهد و یا اینکه به صورت دیگری مشکل حل شود.

وی با اشاره به غیبت برخی اعضای شورای شهر در جلسات شورا گفت: در حال حاضر به دلیل غیبت برخی از اعضا لوایحی بر زمین مانده و مورد تصویب قرار نگرفته است و چنین رویکردی که از سوی این افراد دنبال می‌شود به هیچ وجه شایسته‌ی مردم اهواز نیست چرا که در خدمات‌رسانی به مردم اختلال ایجاد کرده است و در این زمینه اعضای غایب شورای شهر مقصر هستند.

پورفرجی همچنین با بیان اینکه مردم اهواز نسبت به آبگرفتگی‌های اخیر معترض هستند، ادامه داد: علی‌رغم بودجه‌های کلانی که برای رفع معضل آبگرفتگی در اهواز اختصاص یافته است اما این مشکل هنوز به قوت خود باقی است و موجبات نارضایتی شدید مردمی را فراهم کرده است. این معضل باید هر چه سریعتر و به صورت زیربنایی حل شود.

وی با بیان اینکه تمامی اعضای شورای شهر برای ما محترم هستند، خاطرنشان کرد: باید این موضوع را قبول کنیم که در حوزه‌های عمرانی و خدمات شهری اقدام قابل توجهی در کلانشهر اهواز انجام نشده است که این اشکال به شهرداری اهواز برمی‌گردد.

مدیر ناتوان باید کنار برود

پورفرجی گفت: اگر مدیری به دلایل مختلف نظیر بیماری یا ناتوانی؛ تعللی در خدمت به مردم داشته باشد، باید شخصا این موضوع را به مافوق خود اعلام کند که نمی‌تواند به مسوولیت ادامه دهد. چرا که مدیران شرعا مکلف به خدمت به مردم هستند و اگر چنین مدیرانی در استان داریم باید خودشان از مدیریت کناره‌گیری کنند.

رییس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خوزستان بیان کرد: در مورد شهردار اهواز نیز حرف ما این است که با توجه به اینکه شهردار از خانواده معظم شهداست و دیدگاه انقلابی دارد، از نظر وجدانی، عقلی و شرعی در برابر شهدا مسئول است و باید به این سوال جواب بدهد که آیا مسئولیت شهرداری را به نحو مطلوب انجام داده است؟

وی تصریح کرد: همه مدیران باید بدانند که "جایگاه مدیریتی" در حکم یک امانت محسوب می‌شود که مردم و نظام اسلامی به یک مدیر عطا کرده است و دین اسلام، قرآن، اهل بیت، امام امت و رهبر معظم انقلاب به ما یاد داده‌اند که انسان یا نباید مسوولیتی را بپذیرد و یا اگر مسوولیتی را قبول کرد باید با تعهد، ایثار و به صورت شبانه‌روزی به مردم خدمت کند.

پورفرجی گفت: یکی از موضوعات بسیار مهمی است که باید به آن اشاره کرد موقعیت و جایگاه شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در کشور و استان خوزستان است البته مردم از نقش و جایگاه شورای ائتلاف استان در بین مردم و مسئولین آگاه هستند.

وی با بیان اینکه این تشکیلات به خاطر مردم ایجاد شده است، افزود: اعضای شورای ائتلاف نیز کاملا به وظایف خود آشنا هستند و می‌دانند که باید مطالبات مردمی را در حوزه‌های عمرانی،اقتصادی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی ،بهداشت و...مورد پیگیری قرار دهند.

پورفرجی ادامه داد: مردم نیز باید بدانند که شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی بر اساس شرح وظایفی که دارد بدون هیچ ملاحظه‌ای از حقوق آنان دفاع می‌کند و هیچگاه از رسالتی که بر عهده دارد کوتاه نخواهد آمد چرا که هدف این شورا خدمت به مردم است و اگر انتقادی از مسوولین صورت می‌گیرد، برای پیشبرد اهداف نظام اسلامی و خدمت‌رسانی به معنای واقعی کلمه به مردم است.

۴۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899337

دیگر خبرها

  • تامین سوخت سه هزار و ۴۴۰ هواپیما از آبادان
  • پورفرجی:حضور امینی در شهرداری اهواز باعث ایجاد اختلاف بین نیروهای انقلابی شده است
  • احتمال پس‌زدگی روان آب‌ها از شبکه فاضلاب خانگی یزد
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی است
  • راه اندازی پویش هشتگ معلم عزیزم
  • تاسیسات آب و فاضلاب ایلام خسارت دید
  • ۱۳۶ دستگاه تاکسی جدید آماده تحویل به رانندگان اهوازی
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • وزش باد شدید به تاسیسات آب ایلام آسیب زد
  • افتتاح بیش از ۸۰ درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی