Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیته اصلاح قانون اساسی عراق امروز، میزبان هیأتی از کارشناسان سازمان ملل در راستای پاسخگویی به مطالبات مردمی عراق بود.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کمیته اصلاح قانون اساسی در پارلمان عراق، امروز (۲۴ دسامبر)، میزبان یک هیأت از سازمان ملل و شماری از کارشناسان و متخصصان در تدوین قانون اساسی بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اداره اطلاع‌رسانی پارلمان عراق طی بیانیه‌ای که نسخه‌ای از آن در پایگاه خبری «بغداد الیوم» منتشر شد، اعلام کرد که کمیته اصلاح قانون اساسی به ریاست «فالح الساری» امروز میزبان هیأتی از سازمان ملل بود و طی این نشست، عملکرد کمیته مذکور، نتایج نشست‌های سابق و شیوه‌های کمک گرفتن از کارشناسان سازمان ملل برای بهبود پیشنهادهای مربوط به اصلاح قانون اساسی و دستیابی به نتایج رضایت‌بخش، بررسی شد.

بر اساس این بیانیه، حاضران در این نشست بر سازوکار نحوه مشارکت کارشناسان سازمان ملل در نشست‌های کمیته اصلاح قانون اساسی و ارائه حمایت فنی و تجربی و کمک به بررسی پیشنهادهای ارائه شده به این کمیته، توافق شد.

۲۸ اکتبر گذشته، در پی تداوم تظاهرات‌های مردمی در عراق در اعتراض به فساد و بیکاری و نقصان خدمات‌رسانی،  نمایندگان عراقی به تشکیل کمیته تعدیل قانون اساسی و ضرورت ارائه پیشنهادهای آن طی تنها چهار ماه رای دادند و این کمیته با عضویت ۱۸ نماینده پارلمان و ریاست فالح الساری تشکیل شد.

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: هیأت سازمان ملل عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۶۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره

احمد جاسم نعیم در گفتگو با ایرنا و در  نشست راه‌اندازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره در بندر خرمشهر اظهار کرد: هدف اساسی این نشست بررسی فنی، تخصصی و نهایی برای فعال شدن این خط مسافری دریایی است که امیدواریم ظرف ۲ ماه آینده به صورت رسمی شاهد برقراری سفر دریایی از خرمشهر به بصره و برعکس باشیم.

وی افزود: به دنبال این هستیم که تعرفه‌ سفر دریایی از بندر خرمشهر به مقصد بصره و برعکس را به حداقل‌ترین میزان کاهش و یا آن را از بین ببریم و آمادگی کاملی برای استقبال از مسافران خط دریایی عازم از بندر خرمشهر به بصره در کشور عراق داریم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق گفت:سازمان حمل و نقل دریایی کشور عراق آماده استقبال از سرمایه‌گذاران ایرانی برای ایجاد فضای گردشگری دریایی و اقدامات مربوط به آن است.

بندرخرمشهر با برخورداری از ۲۰ پست اسکله، ۲۳۰ هکتار وسعت، تجهیزات پیشرفته، قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند، بهره مندی از سیستم حمل و نقل چند وجهی و اتصال به کریدور بندرامام خمینی(ره) به عنوان سومین بندر آزاد کشور در حوزه خلیج فارس محسوب می شود.

منبع: روزنامه قدس تکتم بهاردوست

دیگر خبرها

  • امیدواریم مجلس یازدهم یکی دو لایحه مهم را قبل از رفتن تصویب کند/ هیچ تنشی میان دولت و مجلس نیست
  • فعالسازی خط مسافری دریایی خرمشهر به بصره
  • قانون‌گذاری‌های جدید حمایت از معلمان اعمال شود
  • ایران رئیس کمیته کشاورزی «اسمیک» شد
  • ۲ هزار قطعه ماهی زینتی از مرز مهران به عراق صادر شد
  • موارد تسری مزایا و امتیازات قوانین ایثارگران مشخص شد
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • اصل ۷۵، اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • اصل ۷۵ اصل ۶۴ قانون اساسی را به زمین زد
  • سازمان لیگ سد راه کسر امتیاز از یک تیم!