Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این نهاد برای سال گذشته، تاکنون ٦٧٠ میلیارد تومان مالیات پرداخت کرده است و سال آینده نیز یک هزار و ٦٠٠ میلیارد تومان مالیات پرداخت خواهد کرد.

قدس آنلاین: «پرویز فتاح» روز سه شنبه در نشست خبری که در ساختمان بنیاد مستضعفان برگزار شد، افزود: به دلیل جایگزینی مالیات به جای نفت در بودجه سال آینده، مالیات بنیاد مستضعفان نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتاح به ارائه گزارشی از رقم پرداخت مالیات از سوی بنیاد مستضعفان گفت: رقم مالیات سال ٩٦ به طور کامل پرداخت شده است.

وی اینکه گفته می شود بنیاد معاف از مالیات است را تکذیب کرد و گفت تمام شرکت های بنیاد مستضعفان باید مالیات پرداخت کنند.

فتاح در عین حال از زیان‌ده بودن ٣٦ شرکت بنیاد در سال ٩٧ خبر داد و گفت: از تعداد ١٦٩ شرکت فعال بنیاد حدود ٣٦ شرکت زبان‌ده بودند که علت زیان‌دهی نوسانات نرخ ارز و افزایش قیمت دلار بوده است.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: این نوید را می دهیم که با اقدامات انجام شده وضعیت زیان شرکت های بنیاد در سال ٩٨ کاهش یابد.

فتاح در عین حال خبر داد که بعد از هشدار بنیاد برای بازپس‌گیری املاک مصادره شده توسط برخی افراد، یک هزار و ۱۰۰ پرونده شکایت به قوه قضاییه ارسال شده است و با دستور رئیس قوه قضاییه اکنون در چند شعبه درحال بررسی است.

وی خبر داد که تاکنون ٦٠ درصد احکام صادر شده به نفع بنیاد مستضعفان بوده است و گفت: با اینکه املاک دست کدام فرد خاص است کاری نداریم و اگر ملکی مصادره شده باید بازپس داده شود.

وی اعلام کرد: یکی از برنامه های مهم ما باز پس‌گیری کاخ مرر از مجمع تشخیص مصلحت بود که سرانجام موفق شدیم و اکنون با هزینه بنیاد در حال بازسازی این مکان هستیم و اجناس باقی مانده در انبارها نیز به این مکان منتقل خواهد شد و بعد از مدت ها درب کاخ مرمر در دهه فجر امسال به روی مردم باز می‌شود.

فتاح خبر داد که موزه دفینه در میرداماد تهران نیز  با هزینه کلانی بازسازی شد و برای سال آینده افتتاح خواهد شد.

وی گفت: همچنین موزه خودرو بازسازی می‌شود و خودروهای تاریخی که دست برخی سازمانها است به این موزه منتقل می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان از تکمیل موزه رامسر خبر داد و گفت: در سال آینده این موزه نیز به عنوان یکی دیگر از فعالیت‌های اقتصادی- فرهنگی بنیاد مستضعفان افتتاح می‌شود.

فتاح همچنین خبر داد که با تلاش‌های بنیاد مستضعفان تمام املاکی که توسط رضاخان به زور از مردم گرفته شده است تا سال آینده با سند به مردم تحویل داده می شود.

وی با اعلام اینکه تلاش بنیاد در شرایط تحریم بی اثر کردن تحریم ها است ادامه داد: برنامه بنیاد در ٩ ماهه نخست سال محقق شده است و درآمد بنیاد از محل فروش شرکت هایش امسال به رقم ٢٦ هزار میلیارد تومان رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: پرویز فتاح رییس بنیاد مستضعفان مالیات بنیاد مستضعفان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی

تین نیوز عباس قربانعلی بیک* :

حضرت علی علیه السلام در سال 38 هجرى به مالک اشتر چنین نوشته اند (نامه 53 نهج البلاغه): به نام خداوند بخشنده و مهربان، این فرمان بنده خدا على امیر مؤمنان، به مالک اشتر پسر حارث است، در عهدى که با او دارد، هنگامى که او را به فرماندارى مصر بر می گزیند تا خراج آن دیار را جمع آورد، با دشمنانش نبرد کند، کار مردم را اصلاح، و شهرهاى مصر را آباد سازد.

مالیات و بیت المال را به گونه اى وارسى کن که صلاح مالیات دهندگان باشد، زیرا بهبودى مالیات و مالیات دهندگان، عامل اصلاح امور دیگر اقشار جامعه مى باشد، و تا امور مالیات دهندگان اصلاح نشود کار دیگران نیز سامان نخواهد گرفت زیرا همه مردم نان خور مالیات و مالیات دهندگانند. باید تلاش تو در آبادانى زمین بیشتر از جمع آورى خراج باشد که خراج جز با آبادانى فراهم نمى گردد، و آن کس که بخواهد خراج را بدون آبادانى مزارع به دست آورد، شهرها را خراب، و بندگان خدا را نابود، و حکومتش جز اندک مدّتى دوام نیاورد. پس اگر مردم شکایت کردند، از سنگینى مالیات، یا آفت زدگى، یا خشک شدن آب چشمه ها، یا کمى باران ... هرگز تخفیف دادن در خراج تو را نگران نسازد زیرا آن، اندوخته اى است که در آبادانى شهرها ... زیرا عمران و آبادى، قدرت تحمّل مردم را زیاد مى کند. همانا ویرانى زمین بجهت تنگدستى کشاورزان است، و تنگدستى کشاورزان، به جهت غارت اموال از طرف زمامدارانى است که به آینده حکومتشان اعتماد ندارند، و از تاریخ گذشتگان عبرت نمى گیرند.

صفحه 560 کتاب مجموعه آثار شهید مطهری چنین آورده: گرانی ارزاق معلول گرانی عوارض و زیاد بودن گمرک ها و مالیات هاست.   

رهبر معظم انقلاب اسلامی پس از سال ها تاکید بر موضوع اقتصاد سال 1403 را "جهش تولید با مشارکت مردم" نامگذاری و در سخنان اول فروردین فرمودند: هدف کلی برنامه هفتم، شکوفایی اقتصاد، همراه با عدالت است. لکن برای پایان این برنامه اهدافی را ذکر کرده اند که این اهداف خیلی مهم است: تک رقمی کردن تورم؛ اصلاح ساختار بودجه؛ تحول در نظام مالیاتی؛

ماده 52 قانون برنامه ششم: به منظور تقویت اقتصاد حمل ونقل ریلی و ترغیب سرمایه گذاری بخش غیردولتی در این زمینه و تسریع و تسهیل اجرای طرح ها و افزایش رضایت مندی ... در این نوع حمل و نقل: الف - سرمایه گذاری بخش غیردولتی در احداث و بهره برداری از حمل ونقل ریلی درون شهری و برون شهری مانند سرمایه گذاری در مناطق کمتر توسعه یافته تلقی شده و مشمول کلیه قوانین و مقررات مرتبط با سرمایه گذاری در مناطق کمترتوسعه یافته خواهد بود. ب - مالیات بر ارزش افزوده خدمات حمل ونقل ریلی علاوه بر معافیت های مذکوردر بند ١٢ ماده ١٢ قانون مالیات بر ارزش افزوده با نرخ صفر محاسبه خواهد شد.

برخلاف این قانون، گزارش 21 اسفند 1402 (تین 269395)، ضمن بیان مشکلات اعمال مالیات بر ارزش افزوده، به نامه انجمن صنفی شرکتهای ریلی به مدیرعامل راه آهن مبنی بر درخواست مساعدت در رفع مشکل مالیات بر ارزش افزوده اشاره شده است.

گزارشات پایگاه اطلاع رسانی دولت مبنی بر تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار (19 بهمن 1402)، کاهش مالیات واحدهای تولیدی به میزان 12 درصد (19 شهریور 1402)، راه اندازی واحدهای راکد اقتصادی (18 آذر 1402)  و ... بسیار امیدوارکننده بوده و توانست علاوه کاهش نرخ بیکاری، مودیان مالیاتی را افزایش و درآمد مالیاتی را نیز افزایش دهد، پایگاه خبری رئیس جمهور هم (151174) نوشت: با بازگشت بیش از 200 واحد راکد به چرخه تولید در استان سمنان ... با اعتباری بالغ بر 101 هزار میلیارد ریال، برای بیش از 4 هزار و 500 نفر اشتغال ایجاد شده است، بدین ترتیب تعداد کل واحدهای تولیدی احیا شده در دولت سیزدهم به عدد  8315 رسید. این خبرخوش، مبین یک واقعیت تلخ است که شرکت های مذکور با 22 نفر نیرو، به طور متوسط با 502 میلیارد ریال از رکود خارج و با 22 میلیارد ریال یک نفر مجددا شاغل شده و چنانچه به ریشه یابی آن بپردازیم آثار نظام مالیاتی، بیمه، بانک ها ... را می یابیم که مشابه مشکلات شرکت های ریلی بوده و امید است قبل از رکود آنها، مورد توجه قرار گیرد.

اصلاح نظام مالیاتی که در برنامه هفتم مورد توجه بوده و مورد تاکید رهبر انقلاب هم واقع شده، با نگاه به دستور حضرت علی علیه السلام در مورد مالیات به مالک اشتر اثربخشی بیشتری خواهد داشت به ویژه اینکه در روش مالیات بر ارزش افزوده هیچ توجهی به سودآوری شرکت ها نشده و با این رویکرد مشارکت بخش خصوصی صنعت ریلی با وجود آثار آن، تضعیف خواهد شد.         

عباس قربانعلی بیک وبلاگ‌نویس آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • حمایت از تحقیقات ریسک‌پذیر و خطرپذیر نخبگان
  • ◄ مالیات و مشکلات شرکت های ریلی
  • اعلام اولویتهای تولیدی از سوی رئیس سازمان سینمایی
  • اعزام دو کاروان از دانشجویان بنیاد نخبگان به عمره آغاز شد
  • تشریح‌ جزئیات برگزاری شصت و دومین جایزه نخبگانی البرز
  • آئین تکریم مدیرعامل سابق و معارفه سرپرست جدید بانک سینا برگزار شد
  • ماموریت‌های مضاعف برای جهش تولید در موسسات سینمایی ابلاغ شد
  • اعلام اولویت‌های تولیدی از سوی رییس سازمان سینمایی
  • افزایش ۴ برابری مالیات پرداختی بانک های اروپایی به روسیه
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو