Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌جمهور ونزوئلا از دستگیری 11 نفر فرد مظنون با حمله اوایل هفته به پادگانی در ایالت «بولیواری» خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور یازده نفر را در ارتباط با حمله اوایل هفته به یک پادگان نظامی در ایالت جنوبی «بولیوار» دستگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا به گزارش رویترز، با اینحال، برخی از مظنونان از مرز به با سلاح‌های ربوده شده به سمت برزیل گریخته‌اند. مقامات ونزوئلا، دولت‌های برزیل، کلمبیا و پرو را در حمله به پادگانی در ونزوئلا شریک می‌دانند.

روز گذشته وبگاه «ال ناسیونال» گزارش کرد که در ساعات اولیه صبح یکشنبه هفته جاری گروهی از مردان مسلح با هدایت یکی از افسران مخالف دولت قانونی ونزوئلا به نیروهای گردان «ماریانو مونتیلا» در منطقه «لوئپا» حمله کردند.

مهاجمان مسلح فرمانده این گردان را گروگان گرفته و سپس به یک مرکز نظامی دیگر حمله کردند. به گزارش پلیس منطقه، مهاجمان در این حمله ۱۱۲ قبضه سلاح «ای‌کی ۱۰۳» و مقادیری مهمات به سرقت بردند. مهاجمان مسلح در ادامه به یک کلانتری در «سن فرانسیسکو» نیز حمله کردند.

بنا به گزارش رویتر ز، یک سرباز ارتش ونزوئلا در این حادثه کشته شد با اینحال، برزیل، پرو و کلمبیا هرگونه مشارکت در این حمله را رد کرده‌اند.

مادورو در سخنرانی تلویزیونی خود از «ژائیر بولسونارو» رئیس‌جمهور برزیل خواستار همکاری شد و گفت: «عاملان حمله را در قلمرو برزیل دستگیر کنید و سلاح‌ها (سرقت شده) را به نیروهای مسلح ونزوئلا بازگردانید».

وی ادامه داد که 11 بازداشتی شامل مظنونین نظامی و غیرنظامی می‌شوند اما جزئیات بیشتری در این زمینه ارائه نکرد.

دولت آمریکا از جمله حامیان «خوان گوایدو» رهبر مخالفان دولت قانونی این کشور است و بارها سعی کرده با کمک‌رسانی به گوایدو، دولت «نیکلاس مادورو» رئیس جمهور قانونی این کشور را تضعیف کند.

وزیر خارجه آمریکا چندی قبل در حمایت از مخالفان ونزوئلا، یک پیمان دفاعی مربوط به دوران جنگ سرد را فعال کرده تا زمینه را برای مداخله نظامی در این کشور آمریکای لاتین فراهم آورد. (جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/ص

منبع: فارس

کلیدواژه: ونزوئلا نیکلاس مادورو بازداشت برزیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۰۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا روز سه‌شنبه ظلم نیروی پلیس آمریکا به دانشجویان جوانی را که در مخالفت با نسل‌کشی رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه تظاهرات می‌کنند، محکوم کرد.

براساس گزارش المیادین، مادورو از جوانان در سراسر جهان خواست تا برای محکوم کردن نسل کشی علیه مردم فلسطین به خیابان‌ها بیایند. رئیس جمهور ونزوئلا تاکید کرد برای جوانان آمریکا احترام مطلق قائل است، زیرا آنها در مبارزه خود برای صلح مستحق احترام هستند. او همچنین توصیف نتانیاهو از آنها به عنوان نازی‌ها را محکوم کرد.

سرعت اعتراض‌ها در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در رد تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه و کشتار‌های نسل‌کشی علیه غیرنظامیان فلسطینی در این نوار افزایش یافته است.  این در شرایطی است که مدیریت دانشگاه‌ها با فراخوان به پراکندگی تحصن‌ها و اعمال زور در برخی از آن‌ها در تلاش برای سرکوب جنبش‌های دانشجویی هستند.

چند روز پیش، ائتلاف بولیواری برای مردم آمریکای لاتین موسوم به اتحاد آلبا (ALBA) خواستار پاسخگویی رژیم جنایتکار و حامیان آن برای جنایات نسل کشی در فلسطین اشغالی شد. اعضای این اتحادیه حمایت خود را از عضویت فوری فلسطین در سازمان ملل متحد، به عنوان اقدامی عادلانه و ضروری که به حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین کمک می‌کند، ابراز کردند.

شرکت کنندگان همچنین خواستار پاسخگویی و دستگیری اعضای رژیم صهیونیستی و حامیان آن شدند، زیرا آنها مسئول جنایات ارتکابی علیه فلسطینی‌ها مطابق با قوانین بین المللی هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دستگیری ۴۱ مظنون داعشی در ترکیه
  • حمله موشکی حزب الله به پادگان نظامی «برانیت» رژیم صهیونیستی
  • جنبش دانشجویی جهانی «حمایت از فلسطین» به ونزوئلا رسید
  • قمه‌کشی در لندن/ چند نفر زخمی و مظنون بازداشت شد
  • حمله با قمه در لندن؛ مظنون بازداشت شد
  • مادورو سرکوب تظاهرات دانشجویان آمریکایی را محکوم کرد
  • واکنش رئیس‌جمهور ونزوئلا به سرکوب دانشجویان آمریکا
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • حمله موشکی به کشتی مرتبط با رژیم اسرائیل
  • اخباری از حمله به کشتی مرتبط با رژیم صهیونیستی در آب‌های یمن