Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا اردکانیان گفت: عملیات اجرایی پست امام رضا(ع) از مهم‌ترین سازه‌های برقی در مشهد به منظور پایداری برق و منطقه حرم مطهر کلنگ‌زنی شد و در دوسال آینده به اتمام می‌رسد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ مراسم اجرایی پست 400 کیلوولت GIS امام رضا(ع) و افتتاح طرح های صنعت آب و برق خراسان با حضور رضا اردکانیان، وزیر نیرو در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا اردکانیان، وزیر نیرو در این مراسم با بیان اینکه 46 پروژه های آب، برق و بخش آب و فاضلاب در شهر و روستا امروز به افتتاح می رسد تصریح کرد: سرمایه گذاری در این پروژه های بیش از 20 هزار میلیارد تومان است و به طور متوسط از یشرفت 51 درصد برخوردار است.

وی افزود: امیدواریم تا تابستان 1400 بخش قابل توجهی از پروزه های کشور به مدار بهره برداری برسند.

وزیر نیرو ضمن اشاره به تلاش شبانه روزی خانواده بزرگ وزارت نیرو در خدمت رسانی ادامه داد: هدف گذاری شده تا پایان سال جاری افتتاح 227 پروزه بزرگ آب و برق در سراسر کشور با سرمایه گذاری بالغ بر 33 هزار میلیارد تومان محقق شود.

وی افزود: از تعداد پروژه های وعده شده 86پروژه آن با سرمایه گذاری بیش از 7 هزار میلیارد تومان شامل نیروگاه ها، تصفیه خانه آب و فاضلاب، خطوط آبرسانی و ایستگاه های پمپاژ و آبرسانی به روستاها به بهره برداری رسیده اند و علاوه بر این در استان هایی 29 پروزه دیگر نیز عملیات اجرایی را آغاز کردیم.

اردکانیان با بیان اینکه هدف ما علاوه بر بهره برداری، کلنگ زنی طرح‌های جدید در سال های آتی است، گفت: امروز در استان خراسان رضوی ۱۳ پروژه با ۵۷۵ میلیارد تومان در شهرستان های مختلف به مدار بهره برداری می‌ر‌سد.

وی به پیچیدگی های صنعت برق و دشواری های اجرایی کردن چنین پروژه هایی افزود: پست ۴۰۰ کیلوولت زکریا از پروژه های مهم استان است.

وزیر نیرو روش مصرف صحیح‌تر اترژ ی در شهر را مهم تر از ساعت نیروگاه ها دانست و افزود: خوش مصرفی باید به ویژه در مورد منابع زیست محیطی در کشور، فرهنگ و اخلاق شود تا فاصله تولید و تقاضا پر شود و جامعه پایدار باشد.

وی در ادامه گفت: عملیات اجرایی پست امام رضا(ع) از مهمترین سازه‌های برقی در مشهد به منظور پایداری برق و منطقه حرم مطهر کلنگ زنی شد و مطابق برنامه در دوسال آینده به اتمام می‌رسد.

اردکانیان خاطرنشان کرد: پست برق امام رضا(ع) از سازه های مهم مشهد است و اولین پستی ات که در منطقه داخلی شهر احداث می شود و نقش تعیین کننده ای در پایداری برق و تأمین آن دارد.

وی با تأکید بر این مطلب که استانداری خراسان رضوی نهایت همکاری را با صنعت برق استان و سایر بخش های این پروژه داشته باشند تا بتوانیم مطابق برنامه بهره برداری شود.

وزیر نیرو اظهار کرد: همزمان با پست زکریا در بخش آب افتتاح سد زنگانلو درگز نقش مهمی در تامین آب و بهداشت منطقه و مصارف صنعتی دارد با سرمایه گذاری ۲۱۵ میلیراذر افتتاح می‌شود.

وی افزود: آبرسانی به ۳۰ روستا خراسان رضوی با جمعیت 2600 نفر بهره‌برداری می‌شود و امروز هموطنان روستایی از نعمت شبکه پایدار اب برخوردار خواهند بود.

اردکانیان تصریح کرد: اجرای ایستگاه پمپاژ آب کشاورزی و پروژه تصفیه فاصلاب و استفاده از آن در کشاورزی موجب رشد بخش صنععت فاضلاب می‌شود و گفتنی است خراسان رضوی در این بخش سرآمد و الگو در سایر مناطق کشور است.

افتتاح سد مخزنی ابیورد شهر درگز با اعتباری بالغ بر ۲۱۵میلیارد تومان بخش دیگری از برنامه‌های سفر وزیر نیرو به استان خراسان‌رضوی خواهد بود. حجم مخزن این سد خاکی با هسته رسی ۴۳میلیون مترمکعب و طول تاج آن ۱۷۰متر است که با افتتاح این سد آب شرب شهرهای درگز، لطف آباد، نوخندان و مجتمع های روستائی محدوده و پائین دستی سد با جمعیتی بالغ بر ۶۹هزار نفر تامین خواهد شد.

وزیر نیرو در ادامه سفر یک‌روزه خود به استان خراسان‌رضوی ضمن افتتاح دو طرح آبرسانی و شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهرستان سبزوار با اعتباری بالغ بر ۲۳میلیارد تومان، پروژه‌های آب و فاضلاب شهر مشهد را نیز با سرمایه‌گذاری ۱۲۴میلیارد تومان به صورت همزمان افتتاح خواهد کرد.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۰۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند

وزیر دفاع پاکستان به‌رغم هشدار آمریکا درباره روابط تجاری و اقتصادی با ایران در پی امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری میان تهران و اسلام‌آباد طی سفر رییس‌جمهور ایران به پاکستان، گفت که هیچ مانعی نباید پروژه خط لوله انتقال گاز میان دو کشور را متوقف کند.

به گزارش ایسنا، "خواجه محمد آصف" وزیر دفاع پاکستان گفت که امیدوار است پروژه خط لوله انتقال گاز پاکستان-ایران تکمیل شود و هیچ مانعی نباید این روند را متوقف کند.
خبرگزاری ای‌ان‌آی گزارش داد که آصف در گفت‌وگویی با شبکه جیو نیوز با اشاره به تحولات منطقه گفت که کشورهای منطقه باید به منظور صیانت از منافع خود در میان این آشفتگی و هیاهو و مداخله رو به افزایش قدرت‌های بزرگی مانند اتحادیه اروپا و آمریکا از طریق نیروهای نیابتی‌شان، از جمله در ارتباط با رژیم صهیونیستی، بازیگران و ذی‌نفعان منطقه باید با خط مشی مشترکی متحد شوند.
اظهارات وزیر دفاع پاکستان در پی سفر "سید ابراهیم رئیسی" رییس جمهور ایران به پاکستان، دیدار او با مقامات بلندپایه این کشور و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در حوزه‌های متعدد مطرح می‌شود.


او سفر رئیسی به پاکستان را "سفری موفقیت‌آمیز" و "پیشرفتی بزرگ" تلقی کرد.
سفر رئیس جمهور ایران به اسلام‌آباد، به ویژه، با توجه به خط لوله انتقال گاز میان دو کشور که به دلیل تنش‌های ژئوپولتیکی و تحریم‌های بین‌المللی متوقف شده بود، سفری مهم محسوب می‌شد.
آصف در ادامه، درباره آنچه به گفته او " فقدان ارزش‌ها" و "رفتار ریاکارانه" کشورهای غربی نسبت به رژیم صهیونیستی است، ابراز تاسف کرد.

آمریکا در پی سفر رئیسی به پاکستان، درباره هرگونه توافق کاری با ایران هشدار داده و از کشورها خواست که مراقب خطر احتمالی تحریم‌ها باشند.
با این حال، وزیر دفاع پاکستان گفت که ایران و پاکستان روابط دوستانه دیرینه‌ای دارند.


انتهای پیام

دیگر خبرها

  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • لزوم تأمین منابع مالی برای تکمیل پروژه‌های آبرسانی به مشهد مقدس
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • افتتاح و آغاز عملیات اجرایی بیش از ۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن
  • وزیر دفاع پاکستان: هیچ مانعی نباید روند تکمیل پروژه خط لوله گاز ایران و پاکستان را متوقف کند
  • وزیر راه و شهرسازی وارد تبریز شد