Web Analytics Made Easy - Statcounter

ارسلان زارع روز سه شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه آهن رشت- انزلی با اشاره به اهمیت این پروژه راه آهن خاطرنشان کرد: مقرر شد ۳۶ کیلومتر مسیر رشت - انزلی- کاسپین را در اولویت قرار دهیم .

وی یاداور شد: تاکنون ؛ اقداماتی برای اجرای این پروژه  انجام شده و زیرسازی قطعه ۶ و ۷ پیشرفت فیزیکی متفاوت است.

زارع اظهار داشت: در قطعه ۶  بدلیل مشکلات پیمانکار نتوانست تعهدات را اجرایی کند از این رو ،  پیمانکار جدید باید سریعتر انتخاب شود تا بتوانیم در کوتاهترین زمان شاهد فعالیت اجرایی در قطعه ۶  باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی  بیان کرد:  در قطعه ۷ فعالیت های خوبی در حوزه تعهداتی که سپرده شده،  انجام شده است و باید با افزایش ماشین آلات بتوانیم تا پایان سال آینده خط ریلی رشت – کاسپین را به بهره برداری برسانیم.

 وی با اشاره به اینکه نقش دستگاه های اجرایی ، سازمان ها و مردم ساکن و یا دارای ملک در طول مسیر بسیار مهم است، تصریح کرد: شورای روستاها و دهیاری ها همکاری لازم را برای اجرای این پروژه داشته باشند و  انتظار است هرگونه چالش اجتماعی توسط پیمانکار، مجموعه وزارت راه به فرمانداری مربوط اطلاع رسانی شود تا درخواست همکاری مساعدت حل و متصل شود .

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: باید در اجرای  پروژه ها با صیانت  از محیط زیست کارها را پیش ببریم.

زارع با تاکید بر ضرورت  همکاری هرچه بیشتر دستگاه های اجرایی گفت:  باید در صدور مجوزها برای  هماهنگی بیشتر  و سرعت در کار پیمانکاران نهایت همکاری صورت بگیرد و آنان برای رفع  سریعتر مشکلات شان درخواست نیازهای شان را علاوه بر دستگاه های اجرایی به معاون عمرانی استاندار و فرماندار ارائه کنند .

 وی با اشاره به محدودیت های مالی دولت  تصریح کرد: رئیس سازمان برنامه و بودجه بدلیل اهمیت این پروژه برای تامین اعتبارات آن قول مساعد داده است.

زارع با   اشاره به یکی از مشکلات این پروژه در زمینه تامین  مصالح  اظهار داشت: اولویت اول تامین مصالح در این پروژه ماسه بادی است که ضمن قدردانی از اقدامات انجام شده توسط  سازمان های بنادر و کشتیرانی و صنعت، معدن و تجارت گیلان  تامین این مصالح تسریع شود.

 استاندار گیلان خاطرنشان کرد: درحال حاضر دو میلیون تن مصالح در پشت سد شفارود وجود دارد که بایستی ماشین آلات اضافه شود تا سرعت دو چندان شود.

وی  با تاکید براینکه نگاه ما به توسعه استان و کشور نگرش توسعه پایدار با حفظ محیط زیست است ، اظهار داشت: پروژه ها را بایستی با حفاظت و صیانت از محیط زیست کارهای مان را پیش ببریم  و انجام دهیم.

 نماینده عالی دولت در استان گیلان  خاطرنشان کرد: براساس این جلسه  چالش هایی که وجود داشته حل و تسریع شود.

 زارع گفت: پس از مسیر کاسپین در اولویت های بعدی پروژه های ریلی  انزلی  و آستارا انجام می شود  تا بتوانیم در این دولت پیشبرد خوبی برای این پروژه ها داشته باشیم.

راه اهن رشت- انزلی به طول ۴۰ کیلومتر در ادامه مسیر راه آهن قزوین- رشت مرکز استان گیلان را به بندر کاسپین متصل می کند که از نظر مبادلات تجاری و بازرگانی با کشورهای منطقه و کشورهای اروپایی و ترانزیت کالا و بار دارای اهمیت ویژه ای می باشد.

زیرسازی قطعات ۷ و ۸ در حال انجام می باشد و عملیات اجرایی قطعه ۸ به طول سه کیلومتر نیز طبق توافقنامه در تیرماه امسال با سازمان بنادر و دریانوردی تامین اعتبار و اجرا می شود.

 مقرر شده است تا سازمان منطقه آزاد کاسپین بخشی از هزینه ساخت و ارزیابی خط از ایستگاه پیربازار تا بندر کاسپین را تامین کند.

 برای  خط ریلی رشت- انزلی تا پایان سال ۹۷،  ۲۶۷ میلیارد  ریال هزینه شده و اعتبار ابلاغی برای سال ۹۸ ، ۸۹۲ میلیارد  ریال بوده که برای تکمیل پروژه  چهار هزار و ۵۸۸ میلیارد ریال دیگر نیاز است.

منبع: askanews برچسب‌ها رشت استانداری گیلان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت استانداری گیلان رشت استانداری گیلان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۱۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت ضعف‌هایش را انکار نکند، گفت: مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند برویم.

مهدی باقری در گفت و گو با خبرنگار شفقنا در رابطه با عملکرد دولت در مهار تورم، اظهار داشت: ما نمی گوییم عملکرد دولت صد در صد رضایت بخش بود اما ارزیابی بنده از عملکرد اقتصادی دولت در سال ۱۴۰۲، این است که پای کار آمد و عزم جدی داشت اما در همین حد که می بینیم، موفق بود.

وی با اشاره به موانع تحقق اهداف دولت، گفت: دولت باید عزم جدی برای تحقق اهدافش داشته باشد لذا باید به سراغ تقویت کابینه اش برود اما این به معنای تغییر نیست؛ ما لزوما به دنبال مچ گیری و تغییر وزرا نیستیم بلکه دولت باید بُعد مسوولین اجرایی را به هر طریقی تقویت کند.

نماینده مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت خودش باید ضعف هایش را بازگو کند و آنها را انکار نکند؛ مهمترین ضعف دولت این است که نتوانست از افراد خیلی قوی استفاده کند درحالی که برای حل مشکل نیاز است به سراغ افراد توانمند رفت. نماینده ها با مداخلات در انتسابات، اثرهای منفی گذاشتند اما خود دولت هم جدی نبود و به نظر من آقای رییسی جدیت لازم در یافتن و آوردن افراد قوی به عرصه اجرایی کشور را، نداشت.

آقای باقری بیان کرد: در حوزه اقتصادی کشور، انتظار داشتیم که دولت پهلوان ها را روی کار بیاورد اما این اتفاق رخ نداد این انتقاد هم لزوما در سطح وزرا نیست؛ بلکه از رأس قوه مجریه تا سطوح پایین‌تر در شهرستان ها هم، اولویت این نبوده که تیم های اقتصادی تقویت شود و حضور افراد قوی را شاهد نیستیم.

وی اظهار داشت: پیش بینی من از آینده این است که قطعا روزهای بهتر اما چالش های بیشتری هم خواهیم داشت؛ کشور ما به لحاظ سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و … در بَعد بین المللی و حتی داخلی، با مشکلاتی مواجه است؛ درواقع رقابت سیاسی و اجتماعی خوب است اما بعضا رویکرد منفی پیدا کرده و به ضرر مردم تمام می شود.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابند
  • ۹۶ درصد از مصوبات سفر ریاست جمهوری به ایلام اجرایی شد
  • تکمیل ۳ پایانه مترو در اولویت سال ۱۴۰۳ | ۴ خط مترو تهران توسعه می یابد
  • نماینده مردم زنجان : دولت جدیت لازم برای استفاده از افراد توانمند را نداشت/ مجلس در انتسابات تاثیر منفی گذاشت/ چالش‌هایمان بیشتر خواهد شد
  • اختصاص یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل کمربندی ایلخچی
  • انجام اقدامات لازم برای تأمین اراضی طرح نهضت ملی مسکن
  • طرح‌های توسعه و تجهیز مدارس امسال با جدیت دنبال می‌شود
  • تکمیل متروی گلبهار به مشهد در اولویت قرار گرفت