Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین ربانی در نشست خبری پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با اشاره به اینکه عده ای مطرح می کنند در عصر گوشی تلفن همراه و کنسول های بازی، اسباب بازی کارکرد و اهمیت خود را از دست داده است خاطرنشان کرد: در این روزها اسباب بازی اهمیت بیشتری پیدا می کند چراکه شاید تفکر کودکان در فضای تکنولوژی رشد پیدا کند اما سایر مهارت های کودکان از جمله یادگیری، فعالیت جمعی و تحرک فضای رشد نخواهند داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ما با تعریف جدید اسباب بازی مواجه هستیم، یک زمانی در کودکی خود جز اسباب بازی ابزاری برای سرگرمی نداشتیم اما امروزه به معنای واقعی فضای تربیتی پر از چالش شده است و ما باید فضای استفاده از اسباب بازی را تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه در این شرایط فرصت هایی پیش رو داریم تصریح کرد: یکی از این فرصت ها خلق شخصیت های قصه و داستان است و از سوی دیگر با توجه به اکران فیلم های سینمایی و انیمیشن پر فروش می توان در حوزه محصولات جانبی مبتنی بر شخصیت های پر مخاطب ایران فعالیت های جدیدی داشت.

ربانی با اشاره به تولیدکنندگانی که ۷۰ سال سابقه فعالیت در اسباب بازی دارند تاکید کرد: حضور این افراد فرصت بزرگی است که در بسیاری از کشورها این سابقه فعالیت وجود ندارد که با تیراژ بالا اقدام به تولید اسباب بازی می کنند.

به گفته وی، انجمن اسباب بازی تقویت شده و می تواند نیازها را مطرح و پیگیری کند و همچنین حجم واردات عروسک های خارجی کنترل شده و کالاهای کمتری به ایران می آید و به همین دلیل تولید ملی افزایش پیدا کرده و بازار برای خرید محصولات ایرانی تشنه تر است که این روند از فرصت های پیش رو محسوب می شود اما در عین حال مشکلاتی نیز وجود دارد.

ربانی با بیان اینکه جشنواره ملی اسباب بازی را به معنای واقعی از حالت فروشگاه خارج کردیم تا تبدیل به گردهمایی بزرگ تولیدکنندگان شود تصریح کرد: در این گردهمایی نظام تولید و توزیع فرهنگی و اقتصادی حوزه اسباب بازی دور هم جمع می شوند تا چالش ها و فرصت ها را بررسی کنیم و بتوانیم به گسترش این فضا بپردازیم

وی افزود: نبود اتحادیه را پیگیری می کنیم تا شکل بگیرد و صنف اسباب بازی بتواند با کارگروهی بسترها و زیرساخت های بهبود نظام اسباب بازی را تامین کنند.

رییس پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با بیان اینکه دولت مشوق خاصی در سیاست صنعتی و فرهنگی برای این حوزه تامین نکرده است، اظهار داشت: در صنعت اسباب بازی هیچ سیاست منسجمی نداریم و برای تقویت این صنعت باید برنامه ریزی درستی انجام شود زیرا اشتغالزایی یکی از کارایی های گسترش صنعت تولید اسباب بازی است.

به گفته وی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مسیر توسعه جدی فروشگاه های اسباب بازی و کاهش تولید است تا بتواند با کمک به فروش هزینه تولیدکنندگان را در نظام توزیع کاهش دهد و مخاطبان بتوانند در یک مکان وسایل مناسب کودکان خود را تامین کنند.

همچنین محسن حموله دبیر پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی گفت: حمایت از کالایی ایرانی توسعه و ترویج کارکرد اسباب بازی، برقراری ارتباط فعالان در این حوزه و کمک به سازماندهی اصناف از جمله برنامه های ترویجی این جشنواره است.

وی افزود: همچنین معرفی اسباب بازی، آشنایی با نیاز مخاطب، ارائه آخرین تولیدات و کارآفرینی رویکرد جشنواره محسوب می شود.

به گفته وی، برگزاری نمایشگاه ترویج بازی، برگزاری نشست و کارگاه های تخصصی و انتخاب برترین اسباب بازی جشنواره از بخش های مختلف این جشنواره است.

حموله با اشاره به حضور ۱۶۰ تولیدکننده با حدود دو هزار اسباب بازی ایرانی در این دوره از جشنواره خاطرنشان کرد: از طراحان عروسکی نیز ۶۰ هنرمند با ۶۰۰ عروسک، ۲۷ شرکت و نهاد مردمی در بخش ترویج بازی از میان ۹۰۰ اثر رسیده به جشنواره حضور خواهند داشت.

وی افزود: شادپیمایی عروسک ها، اجرای نمایش محیطی هر روز در دو نوبت، معرفی طراحان خلاق اعزام بازی خانه سیار به سیستان و بلوچستان از دیگر برنامه های این دوره از جشنواره خواهد بود.

پنجمین جشنواره ملی اسباب بازی با شعار تمرین زندگی از ۷ تا ۱۳ دی ماه در ساعت ۹ صبح تا ۱۹ در مرکز آفرینش های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می شود.

برچسب‌ها جشنواره ملی اسباب‌بازی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جشنواره ملی اسباب بازی جشنواره ملی اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۱۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  آئین افتتاحیه مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، فرمانده پایگاه بسیج ادارات، مسئولین شهرستانی، کارکنان ستادی، مربیان، هنرمندان و خانواده‌ها در محل سالن آمفی تئاتر شهید دربندی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد.

زهرا آب سوران در آئین افتتاحیه این جشنواره با تقدیر و تشکر از همه‌ی دست اندرکاران این جشنواره گفت: آذربایجان غربی ماه‌ها قبل آمادگی برگزاری این جشنواره را داشت که سرانجام امروز با برگزاری آئین افتتاحیه این جشنواره برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده‌های خاص مدارس است
  • جشنواره «عروسکخونه» برگزیدگان خود را شناخت/ تجلیل از حسن دادشکر و عادل بزدوده
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • استقبال گسترده زائران و مجاوران رضوی از جشنواره لاله‌های مشهد
  • رقابت ۱۰ گروه در جشنواره هنر‌های نمایشی کودک و نوجوان آذربایجان غربی
  • نوزدهمین جشنواره هنر‌های نمایشی آغاز شد
  • جشنواره «الف تا» فرصت بکر پرورش ایده های خاص مدارس است
  • تجربه زیستی از فضای کار اشتراکی مادران و کودکان در مساجد/ بستری برای رشد و تعالی خانواده
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم