Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمودرضا معموری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، با اشاره به اینکه نبود پل و ابنیه راه، یکی از مشکلات اصلی در حوزه راه های روستایی شهرستان است گفت: نبود پل و ابنیه فنی در راه های روستایی سبب شده تا در بارندگی های سیل آسا و جاری شدن سیلاب، برای روستاییان مشکلاتی در تردد ایجاد شود.

وی بدون اشاره به میزان اعتبار اختصاص یافته در این زمینه افزود: بیشترین اولویت برای ساخت پل،  در بخش مانه است و در این باره  اقداماتی انجام شده است که با دستور استاندار،  امیدوار هستیم امسال شاهد شروع عملیات اجرایی تعدادی از این ابنیه فنی باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علی اصغر بدیعی مقدم مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی پیش از این گفته بود که ساخت ۲۲ دستگاه پل روستایی استان خسارت دیده از سیل بهار امسال ۳۰۰ میلیارد ریال نیاز دارد که هنوز اعتباری برای بازسازی این ابنیه تخصیص نیافته است.

وی در باره گلایه برخی از اهالی روستاهای بخش مانه از ایجاد مشکل تردد با رهاسازی آب سد شیرین دره گفت: این مشکل از همان سال های ابتدایی بهره برداری از سد، وجود داشته است.

معموری تصریح کرد: اهالی روستاهای بالا دست آبنمای حصه گاه و همچنین روستاهای قره آقاج، کوشکی راجی و قلعه بید،  تا مسیر ارتباطی تازه‌یاب به تاجیک در زمان رها سازی آب سد،  درگیر مشکل تردد هستند.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: برای حل مشکل ترد اهالی روستای کوشکی راجی، اوایل امسال، پل عابر پیاده بر رودخانه ایجاد شد تا افراد بتوانند از این پل، گذر کنند.

وی گفت: برای حل مشکلات بالا دست آبنمای حصه گاه، بر اساس تفاهم نامه میان شرکت آب منطقه ای و اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای، قرار است در محور حصه گاه، در محل عبور سیل، آب نما لوله ای ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در تلاش هستیم از طریق دهیاری و با کمک شرکت آب منطقه ای، پل عابر پیاده برای روستای قره آقاج احداث کنیم.

معموری افزود: مشکل نبود زیرساخت، نبود ابنیه فنی و پل در راه های روستایی، از سال های گذشته مردم را گریبانگیر کرده است.  

وی گفت: وزیر راه و شهرسازی و استاندار خراسان شمالی قول مساعد برای تامین اعتبار و کمک به ساخت پل در راه های روستایی شهرستان داده است که انشالله با تحقق موضوع در آتی شاهد وضعیت بهتری در شهرستان خواهیم بود.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان اظهار داشت: به علت عقب افتادگی طولانی شهرستان در این حوزه، رسیدن به شاخص های مطلوب با توجه به وضعیت اعتبارات زمان بر خواهد بود.

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان، با مرکزیت شهر آشخانه، در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع است.

ساکنان این شهرستان متشکل از اقوام مختلف کرمانج، ترکمن، تات، ترک و فارس هستند که اکثریت آنان را کرمانج ها تشکیل می‌دهند.

۸۶ درصد جمعیت شهرستان مانه و سملقان شیعه و ۱۴ درصد ترکمن های اهل تسنن هستند.  

برچسب‌ها راهداری فرمانداری مانه و سملقان توسعه روستایی خراسان شمالی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: راهداری توسعه روستایی خراسان شمالی راهداری توسعه روستایی خراسان شمالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است

ایسنا/اردبیل فرماندار اردبیل گفت: توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل اولویت بوده و در دست اقدام است.

سیدمحمد اعتماد اعجازی ۶ اردیبهشت در جلسه با کادر مراکز بهداشت به مناسبت هفته سلامت ضمن قدردانی از تلاش های کادر درمان و پرستاران اظهار کرد: توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اولویت اساسی است.

وی با اشاره به سرانه پایین تخت بیمارستان و فضاهای درمانی شهرستان اردبیل گفت: برای توسعه فضاهای درمانی و بهداشتی شهرستان اردبیل چندین پروژه در دست اجرا است.

مشاور استاندار از پیشرفت خوب عملیات اجرایی ییمارستان نجف زاده خبر داد و بیان کرد: با راه اندازی این پروژه گام بزرگی در توسعه فضاهای بهداشتی در شهرستان برداشته می شود.

اعتماد اعجازی تصریح کرد: در حال حاضر خیلی از حوزه ها به مساُئل اقتصادی رقم خورده است و این امر با ورود بخش خصوصی و توسعه اشتغال رقم می خورد.

وی گفت: حمایت های لازم برای سرمایه گذاری درشهرستان انجام می شود و در این راستا روند سرمایه گذاری در شهرستان تسهیل شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • تغییر مهلت پرداخت عوارض ساخت بناهای گردشگری در ملک‌های تاریخی
  • برگزاری مسابقات کشتی باچوخه در شهرستان مانه
  • مقابله با حفر چاه های غیرمجاز در کرمانشاه تشدید می شود
  • ساخت۱۸۰ کیلومتر راه روستایی در سیستان وبلوچستان
  • زمین‌های بی‌آب و علف البرز هم از شر ویلاسازی مصون نیست!
  • واحد‌های مسکن روستایی ویلایی با ظرفیت‌های مردمی ساخته می‌شوند
  • توسعه فضاهای بهداشتی و درمانی در شهرستان اردبیل در دست اقدام است