Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرح ملی قبض سبز با هدف تحول دیجیتال در خدمات مشترکان نوزدهم خردادماه امسال توسط «رضا اردکانیان» وزیر نیرو آغاز شد. ارتقای سطح خدمات و رفاه مشترکان، بهره‌مندی از فناوری‌های نو، صرفه جویی اقتصادی، توسعه دولت الکترونیک، ارتباط دوسویه با مشترکان، ارائه خدمات غیرحضوری، نظارت موثر، مدیریت کارآمد و حفظ محیط زیست از اهداف این طرح اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سالیانه در سطح کشور بیش از ۲۲۰ میلیون برگ صورتحساب برای ۳۶ میلیون مشترک به چاپ می رسید، میزان کاغذ مصرفی این تعداد بیش از یکهزار و ۱۰۰ تن (معادل هفت میلیون دفترچه) است.

«محمد حسن متولی زاده» مدیرعامل شرکت توانیر  گفت: ۹۷ درصد مردم در اجرای طرح حذف قبض شرکت کردند و با اجرای این طرح سالیانه از خروج میلیون‌ها دلار ارز به منظور واردات کاغذ برای چاپ قبض برق جلوگیری شد.

 اجرایی شدن این طرح، موجب شدتاشایعاتی در فضای مجازی دست به دست شود که مفهوم اصلی آن افزایش قیمت برق مصرفی به دلیل حذف قبض کاغذی بود.

این شایعات همواره از سوی مسوولان تکذیب شد به گونه ای که «رضا اردکانیان» وزیر نیرو هم نسبت به این شایعات واکنش نشان داد و گفت: حذف قبض کاغذی برق، هیچ تغییری در قیمت‌ها ایجاد نکرده است.

وی شانزدهم مهردر حاشیه افتتاح طرح‌های برق منطقه ای تهران در محل مجموعه وزرشی برق تهران و در جمع خبرنگاران افزود: قیمت برق تغییرنکرده، بلکه یک فرصت خوب برای مشترکان ایجاد شده تا عملکرد کنتور برق خود را در ماه‌های گذشته در آن واحد ملاحظه کنند امکانی که تا پیش از آن فراهم نبود.
اردکانیان تصریح کرد: مشترکان برق و اصحاب رسانه هر زمان از تغییر قیمت مستدل، مطلع شدند آن را به دفتر وزیر منعکس سازند تا پیگیری شود، اما تداوم انتشار شایعات درباره افزایش قیمت برق شرکت توانیر را وادار به موضع گیری مجدد دراین باره کرد.

شرکت توانیر در موضع گیری جدید خود ضمن تشکر از مشارکت مردم دراین طرح اعلام کرد: براساس این طرح فقط قبض کاغذی برق حذف شده و هیچ گونه تغییری در نحوه محاسبه قیمت برق رخ نداده و اقلام عوارض و آبونمان کماکان براساس مبلغ صورتحساب و تعداد روزهای دوره قرائت محاسبه می

شود و کاهش یا افزایش طول دوره قرائت، اثری در افزایش بهای برق مصرفی نخواهد داشت.

شرکت یادشده، افزوده است،  براساس طرح حذف قبض کاغذی برق، قرائت کنتور همانند گذشته توسط ماموران قرائت انجام می‌شود و فقط قبض کاغذی برق حذف شده و صورتحساب برق مصرفی بوسیله پیامک به شماره تلفن همراه اعلام شده از سوی مشترکان که در سیستم های شرکت های توزیع نیروی برق ثبت شده است، به اطلاع مشترکان می‌رسد.

مشترکان برای مشاهده قبض برق خود می‌توانند با مراجعه به پایگاه های اینترنتی شرکت‌های توزیع نیروی برق استان متبوع، نسبت به مشاهده تصویر قبض برق خود که همانند قبض کاغذی پیشین بوده و امکان چاپ و مقایسه با ارقام و صورت حساب های گذشته را دارد، اقدام کنند.

توانیر در اطلاعیه روز دوشنبه خود تاکید کرد: نرخ برق براساس مصوبه هیات وزیران از اردیبهشت ماه امسال فقط به میزان هفت درصد برای عموم مشترکان افزایش داشته و همچنین برای حفظ حقوق عامه مردم و به ویژه مشترکانی که برق را بهینه مصرف می کنند،‌ مشترکان پرمصرف برق ۱۶ درصد نیز مشمول افزایش قیمت برق می‌شوند که این میزان فقط شامل مشترکانی می شود که بیش از الگوهای تعیین شده مصرف می کنند.( حدود ۱۵ درصد از مشترکان در رده پرمصرف ها قرار می گیرند)، الگوی مصرف در همه مناطق در ماه های غیرگرم ۲۰۰ کیلووات ساعت است.

برچسب‌ها محمدحسن متولی زاده شرکت توانیر رضا اردکانیان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شرکت توانیر رضا اردکانیان شرکت توانیر رضا اردکانیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403

به گزارش صدای ایران، امروز پنجشنبه 13 اردیبهشت 1403 قیمت طلا به شرح زیر است:

آخرین نرخ اونس طلا

هر اونس طلا، امروز به ۲,۳۱۹ (دو هزار و سیصد و نوزده) دلار رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۱.۵۵ درصدی داشته است.


آخرین نرخ گرم طلا ۱۸ عیار

قیمت طلا بالا رفت و هر گرم طلا ۱۸ عیار، امروز به ۳,۴۵۲,۲۰۰ (سه میلیون و چهارصد و پنجاه و دو هزار و دویست ) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۲۳ درصدی داشته است.

آخرین نرخ مثقال طلا ۱۸ عیار

همچنین هر مثقال طلا ۱۸ عیار با افزایش ۰.۲۳ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۴,۹۵۴,۰۰۰ (چهارده میلیون و نهصد و پنجاه و چهار هزار) تومان معامله شد.


قیمت سکه امامی امروز

قیمت سکه امامی به ۴۱,۷۰۰,۰۰۰ (چهل و یک میلیون و هفتصد هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۴۷ درصدی داشته است.

قیمت نیم سکه امرو

نیم سکه، امروز به ۲۴,۲۰۰,۰۰۰ (بیست و چهار میلیون و دویست هزار) تومان رسید که نسبت به روز قبل ، افزایش ۰.۸۲ درصدی داشته است.

قیمت ربع سکه امروز

همچنین ربع سکه با افزایش ۱.۲۹ درصدی نسبت به روز قبل ، ۱۵,۴۰۰,۰۰۰ (پانزده میلیون و چهارصد هزار) تومان معامله شد.

آخرین نرخ سکه گرمی

همچنین هر سکه گرمی با افزایش ۱.۳۶ درصدی نسبت به روز قبل ، ۷,۳۰۰,۰۰۰ (هفت میلیون و سیصد هزار) تومان معامله شد.

دیگر خبرها

  • تبدیل ۱۸۱۰ مجوز کاغذی به شناسه یکتا در میاندوآب
  • مقام سابق نفت آمریکا به اقدام به تبانی با اوپک متهم شد
  • پرداخت ۳۸ میلیارد تومان پاداش به مشترکین کم‌مصرف قزوین
  • اگر مجوز کاغذی و قدیمی را به الکترونیک تبدیل نکنیم، چه می‌شود؟
  • دولت مسکن را کالای مصرفی ببیند نه سرمایه‌ای
  • تمرکز بر تکمیل پروژه‌های توسعه‌ای و شفاف‌سازی خریدهای شرکت مس با ایجاد سامانه استعلام قیمت
  • قیمت طلا و سکه امروز 13 اردیبهشت 1403
  • اجرای ۴۲۰ میلیارد ریال طرح مرتبط با شرکت برق تربت حیدریه
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • افزوده شدن بیش از ۹۰ هزار مترمکعب به ظرفیت ذخیره آب شهرستان مشهد