Web Analytics Made Easy - Statcounter

لیبروی تیم ملی والیبال گفت: تیم‌ها برای کسب بازیکن خارجی محدودیت دارند و به همین دلیل لژیونر شدن برای لیبروها در جهان سخت است.

به گزارش خبرگزاری فارس و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، محمدرضا موذن که یکی بازیکنان تیم ملی والیبال ایران در تورنمنت‌های سال 98 بوده است، در ارزیابی اردوی آماده‌سازی تیم ملی برای انتخابی المپیک گفت: سه هفته اردوی پرفشار و خیلی سنگین را پشت سر گذاشتیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فشار اردوها زیاد است اما همه برای هدف اصلی که کسب سهمیه المپیک است، مصمم هستند.

وی تصریح کرد: ملی‌پوشان دست به دست هم داده‌اند و انشاالله والیبال ایران را برای دومین بار المپیکی خواهند کرد. کار آسانی نیست اما قطعا سهمیه را به دست می‌آوریم.

لیبروی تیم ملی والیبال درباره حریفان ایران در مسابقات انتخابی قاره آسیا گفت: سطح والیبال ایران در سال‌های اخیر بالاتر از کشورهای آسیایی بوده است اما همه کشورها با آمادگی کامل در مسابقات انتخابی المپیک شرکت می‌کنند. به عنوان مثال چین که میزبان مسابقات انتخابی آسیاست هنوز لیگ خود را شروع نکرده است و تا بعد از مسابقات انتخابی المپیک، به تعویق افتاده است. آن‌ها برای کسب سهمیه المپیک، با تمام توان و تلاش به میدان می‌آیند.

وی با یادآوری این که والیبال ایران یک سر و گردن بالاتر از تیم‌های آسیایی است، تاکید کرد: مسابقات انتخابی المپیک، حساسیت خود را دارد و کار آسانی نیست. بازیکنان تیم ملی، تمام هدف و تلاششان برای المپیکی شدن والیبال ایران است.

موذن که به همراه محمدرضا حضرت‌پور و امین رضوی، دو لیبروی دیگر در تمرینات تیم ملی حضور دارد، درباره رفاقت و همدلی بین بازیکنان گفت: قطعا اگر به هم‌پستی خود کمک کنم، سطح و توانایی‌اش بالاتر می‌رود و من هم باید برای رسیدن به سطح بالاتر، تلاش بیش‌تری داشته باشم. در کنار رقابت، ما رفیق هستیم و با هم زندگی می‌کنیم و باید هوای همدیگر را داشته باشیم.

لیبروی تیم ملی والیبال درباره رابطه بازیکنان جوان با باتجربه‌های تیم نیز گفت: اولین چیزی که باید در اردوها حفظ شود، حرمت و احترام به بزرگترها است. این رابطه، دو طرفه است و باتجربه‌ها نیز به کوچکترها احترام می‌گذارند. بازیکنان باتجربه، به جوانان کمک می‌کنند و در بین تمرینات نیز نکاتی را به آنان یادآوری می‌کنند. این اتفاق در اردوها به بهترین شکل انجام می‌شود تا با کمک یکدیگر، سطح فنی تیم ملی افزایش یابد.

وی درباره سطح فنی لیبروهای قاره آسیا، با تمجید از عملکرد لیبروی تیم ملی ژاپن گفت: در آسیا لیبروهای خوبی داریم. در ایران نیز همین طور است و لیبروهای ایران در قالب تیم، خوب عمل می‌کنند. سه لیبروی حاضر در تیم ملی نیز به نمایندگی از همه لیبروهای حاضر در لیگ، اینجا در اردو هستند.

موذن در پاسخ به این پرسش که چرا لیبروهای ایرانی لژیونر نمی‌شوند، گفت: تیم‌ها برای کسب بازیکن خارجی محدودیت دارند و بیشتر ترجیح می‌دهند که بازیکنان دیگر پست‌ها را جذب کنند. به همین دلیل لژیونر شدن برای لیبروها در جهان سخت است.

وی درباره بازیکنان هم‌پست خود در جهان گفت: گِربنیکوف لیبروی فرانسه یکی از بهترین لیبروهای فعلی جهان است، اما من سبک بازی سرجیو برزیلی را خیلی دوست دارم.

مسابقات والیبال انتخابی المپیک در قاره آسیا از 17 تا 22 دی ماه در شهر جیانگمن چین برگزار می‌شود و تیم ملی والیبال ایران در دور گروهی این رقابت‌ها با تیم‌های چین، قزاقستان و چین‌تایپه همگروه است.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: والیبال تیم ملی لژیونر چین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۳۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ستاره‌های والیبال علیه تیم ملی و پائز؛ دوباره بازیکن سالاری زیر تور

به گزارش قدس آنلاین، با حضور پائز در ایران، تمرینات تیم ملی والیبال جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود و حالا باید امیدوار بود این تیم بتواند به هدفی تقریبا محال یعنی رسیدن به سهمیه المپیک پاریس، برسد. هرچند روی کاغذ، والیبال ایران شانس کسب سهمیه دارد اما واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گوید و تیم ملی باید به ۱۰ پیروزی دست پیدا کند تا بتواند مسافر پاریس شود که این تعداد پیروزی حتی برای تیم‌های بزرگ همچون برزیل و لهستان هم کاری بسیار سخت محسوب می‌شود.

با این حال توقع جامعه والیبال از ملی‌پوشان این تیم، تلاش حداکثری برای دفاع از حیثیت والیبال ایران است. بازیکنانی که در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفته‌اند باید این نکته را در نظر داشته باشند که پوشیدن پیراهن این تیم، بزرگترین افتخار ممکن برای آنهاست. امروز لیست تیم ملی والیبال اعلام شد و مطابق پیش‌بینی‌ها برخی بازیکنان که هر چه دارند از بازی در تیم ملی بوده است، در این لیست ۳۰ نفره حضور ندارند.

این بازیکنان مصدومیت را بهانه کرده‌اند تا به تیم ملی نیایند؛ اما عجیب اینکه آنها تا آخرین بازی تیم‌شان در لیگ برتر و همچنین لیگ‌های بی‌کیفیت خارجی به میدان رفتند و هیچ خبری هم از مصدومیت آنها نبود!

به نظر می‌رسد واقعیت این است که آنها به دلیل ترس از مصدومیت در تیم ملی و اینکه نتوانند برای فصل بعد قراردادهای میلیاردی امضا کنند، به تیم ملی کشورشان پشت کردند. قطعا اگر تیم ملی شانس بیشتری برای صعود به المپیک داشت این بازیکنان چنین تصمیمی نمی‌گرفتند؛ چرا که حضور در المپیک می‌توانست پیشنهادهای باشگاهی بهتری برای آنها فراهم کند.

یادمان نرفته در دوره‌ای بازیکن مطرح تیم ملی والیبال به دلیل اینکه به آنها پاداش لیگ ملت‌ها داده نشد، خودش را به بیماری زد اما زمانی که پول به او رسید شفا پیدا کرد و برای تیم ملی به میدان رفت!

حالا دیگر نمی‌توان به سرمربی اسبق تیم ملی خرده گرفت. زمانی که بازیکنان باتجربه تمایلی به بازی برای این تیم نداشتند برخی عنوان کردند که دلیل این مسئله حضور بهروز عطایی روی نیمکت تیم ملی است. عجیب آنکه کسانی که حالا منتقد بازیکنانی شده‌اند که از حضور در تیم ملی امتناع کرده‌اند در آن زمان یا سکوت کردند یا به حمایت از بازیکنان انصرافی پرداختند.

مشکل جای دیگریست؛ همانجایی که به صورت سیستماتیک از بازیکن‌سالاری حمایت می‌شد. باید امیدوار بود این بار و در دوره ریاست میلاد تقوی دیگر خبری از بازیکن‌سالاری نباشد. بازیکنی که در دوره مربیگری عطایی به یکباره از همراهی تیم ملی امتناع کرد، نباید بار دیگر به این تیم دعوت می‌شد؛ اما هنوز هم فرصت کافی برای مقابله با این معضل هست؛ در غیر این صورت در روی همان پاشنه قبلی خواهد چرخید.

دیگر خبرها

  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • ستاره‌های والیبال علیه تیم ملی و پائز؛ دوباره بازیکن سالاری زیر تور
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • لیگ ملت‌ها: لیست رقیب ایران با حضور فوق‌ستاره
  • پائز در اولین تمرین تیم ملی والیبال چه گفت؟
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است، نه رویا
  • پائز: المپیک ۲۰۲۴ واقعیت است نه رویا
  • پائز: قلب بازیکنان را می‌خواهم
  • نام کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال خط خورد؟
  • کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟