Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه جامعه - معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: صنعت اسباب‌بازی هنوز نتوانسته سیاست منسجمی در حوزه تولید داشته باشد، می‌توان با ایجاد بستر‌های مناسب در این عرصه، مشاغل فراوانی خلق کرد. به گزارش ایکنا؛ نشست خبری پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی امروز سه‌شنبه، سوم دی‌ماه با حضور حسین ربانی، معاون تولید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در محل کانون پرورشی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



ربانی در این نشست با بیان اینکه بچه‌های امروز بیشتر درگیر فضای مجازی هستند و اسباب‌بازی به همین دلیل اهمیتی بیش از گذشته دارد، اظهار کرد: با تعریف جدیدی از اسباب‌بازی مواجهیم. در دوره‌هایی چیزی به جزء اسباب‌بازی برای سرگرمی نبود. اما امروز دنیای کودکان پر از فرصت‌ها و چالش‌هاست؛ لذا تولید اسباب‌بازی‌هایی با ماهیت درست و به‌روز باید تقویت شود.   فرصت برای ارائه تولیدات داخلی فراهم است   وی خلق قصه و شخصیت را فرصتی در حوزه اسباب‌بازی دانست و ادامه داد: بسیاری از تولید کننده‌های اسباب‌بازی از قدمای این عرصه‌اند و در این زمینه به بلوغ رسیده‌اند و می‌توانند محصول را با تیراژ بالا تولید کنند. با توجه به اینکه حجم واردات در کشور کنترل شده و اسباب‌بازی هم کالایی است که کمتر تقاضای واردات برای آن وجود دارد، این امر باعث می‌شود فرصت‌های تولید داخل در حوزه صنعت اسباب‌بازی تقویت شود.

ربانی درباره چالش‌های حوزه اسباب‌بازی نیز گفت: در طی هفت روز برگزاری جشنواره تولیدکنندگان و سیاست‌گذاران حوزه اسباب‌بازی گردهم جمع می‌شوند و چالش‌ها و فرصت‌ها توسط کمیته علمی بررسی می‌شود. امروز باید با کمک حوزه‌های غنی فرهنگ قصه‌های جدید خلق کنیم. مدل تعاملی و تعاونی در حوزه خلق قصه و اسباب‌بازی ضروری است.   وی افزود: صنعت اسباب‌بازی هنوز نتوانسته سیاست منسجمی در حوزه تولید داشته باشد. می‌توان با ایجاد بستر‌های مناسب، مشاغل فراوانی خلق کرد.

وی با بیان اینکه همزمان با آغاز جشنواره، تولید دو سریال انیمیشن و یک فیلم انیمیشن کلید می‌خورد، گفت: در تلاشیم صنعت اسباب‌بازی را تقویت کنیم. کانون به‌عنوان قدیمی‌ترین مجموعه در عرصه تولید اسباب‌بازی است. در این دوره از جشنواره بحث ایده‌آزاد را طرح کردیم تا کسانی که ایده‌های خوبی در زمینه تولید اسباب‌بازی و فیلم دارند، ایده‌های خود را مطرح کنند. در حوزه اسباب‌بازی درصددیم به سمت کاهش تصدی‌گری کانون در تولید اسباب‌بازی برویم و مشارکت‌ها با بخش خصوصی تقویت شود. از تمامی استارتاپ‌هایی که در حال فعالیت‌اند، می‌خواهیم که در این جشنواره شرکت کنند و با مشاغل حوزه اسباب‌بازی در این جشنواره آشنا شوند.

وی درخواستی هم از کاندیدا‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی داشت و افزود: از افرادی که به مجلس راه می‌یابند می‌خواهیم که سیاست‌گذاری در حوزه اسباب‌بازی را به صورت جدی پیگیری کنند.   حمایت از کالای ایرانی   محسن حموله، دبیر اجرایی جشنواره نیز در سخنانی اظهار کرد: از مهم‌ترین اهداف برگزاری جشنواره ملی اسباب‌بازی می‌توان به حمایت از کالا‌های ایرانی، توسعه و ترویج کاربرد‌ها و کارکرد‌های اسباب‌بازی، برقراری ارتباط میان تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران، معرفی اسباب‌بازی‌های مناسب شرایط روحی و جسمی کودکان و آشنایی تولیدکنندگان اسباب‌بازی با نیاز مخاطب اشاره کرد. در پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کمیته‌های برنامه‌ریزی، نمایشگاه تخصصی ترویج بازی‌ها و اسباب‌بازی، انتخاب برترین اسباب‌بازی‌های ایرانی و ... تشکیل شده است. همچنین در کنار جشنواره برپایی نمایشگاه تخصصی دستاورد‌های حوزه اسباب‌بازی را خواهیم داشت.   حموله افزود: امسال ۱۶۰ تولیدکننده امسال در نمایشگاه تخصصی حضور دارند و دو هزار اسباب‌بازی در نمایشگاه به نمایش در می‌آیند. همچنین ۲۷ شرکت و مؤسسه مردم نهاد و مؤسسات آموزش از طریق بازی، گروه‌های برگزار کننده بازی‌های رویدادمحور نیز حضور دارند.

به گفته دبیر جشنواره ملی اسباب‌بازی؛ در این دوره از جشنواره چندین نشست تخصصی شامل نشست نقش آموزش و پژوهش در صنعت اسباب‌بازی، نشست اسباب‌بازی صنعت خلاق فرهنگی و بازی‌های بوم ساخت داخلی، نشست آثار روان‌شناختی و تربیتی اسباب‌بازی، نشست طراحان عروسک‌ساز ایرانی با حضور طراحان عروسک از سراسر کشور، نشست همکاری مراکز بازی‌های رومیزی نشست فضای رسانه و فرصت‌های این فضا در زمینه اسباب‌بازی برگزار می‌شود.

وی گفت: آیین رونمایی از تازه‌های اسباب‌بازی در هر روز برگزاری جشنواره خواهیم داشت و در این مدت ۲۰ عنوان اسباب‌بازی رونمایی می‌شود. آیین تقدیر از پیشکسوتان، فعالان و نهاد‌ها در حوزه اسباب‌بازی، اجرای نمایش‌های محیطی، اعزام تماشاخانه سیار به استان سیستان و بلوچستان نیز از دیگر برنامه‌های این دوره جشنواره ملی اسباب‌بازی خواهد بود.   تخفیف‌ها امسال حذف شدند

محسن رجبی، مسئول نمایشگاه پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی نیز اظهار کرد: همزمان با برگزاری جشنواره نمایشگاه تخصصی یکپارچه برگزار می‌شود و تولیدکنندگانی که عمدتاً عضو انجمن تولیدکنندگان اسباب‌بازی هستند، در این نمایشگاه حضور دارند. بسیاری از هزینه‌ها گران شده است، اما از اعضا خواسته‌ایم افزایش قیمتی روی اسباب‌بازی‌ها نداشته باشند. این در حالی است که فروشگاه‌ها افزایش قیمت را اعمال کرده‌اند. امسال تخفیف کالای اسباب‌بازی را به دلیل هزینه‌های بالای تولیدکنندگان حذف کرده‌ایم.

وی درباره لزوم راه‌اندازی اتاق بازی در مدارس نیز بیان کرد: امسال بخشی در جشنواره داریم با عنوان تجهیز اتاق بازی در مدارس که به صورت نمونه برپا می‌شود و این بخش به معلمان و مربیانی که از جشنواره و نمایشگاه بازدید می‌کنند، نشان می‌دهیم.

سپس بهنام زنگی، مسئول کمیته علمی پنجمین جشنواره ملی اسباب‌بازی همچنین در سخنانی بیان کرد: در کمیته علمی سعی کردیم محور‌های مختلف حوزه تولید اسباب‌بازی شامل حوزه‌های صنعتی، فرهنگی، روانشناختی و اقتصادی را مورد بررسی قرار دهیم. ترویج گفتمان علمی در این صنعت از سه سال پیش آغاز شده و همچنان هم در این عرصه نیازمند پژوهش هستیم.   دعوت از سفارتخا‌نه‌ها برای حضور در جشنواره   حامد رهنما، مدیرکل روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در این نشست بیان کرد: در بخش بین‌الملل از دفاتر فرهنگی سفارتخانه‌های حاضر در تهران دعوت کرده‌ایم تا در جشنواره حضور پیدا کنند و از نزدیک با دستاورد‌های اسباب‌بازی این دوره آشنا شوند.

یادآور می‌شود، جشنواره ملی اسباب‌بازی با شعار «تمرین زندگی» روز‌های هفتم تا ۱۳ دی‌ماه از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ در مرکز آفرینش‌های هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان واقع در خیابان حجاب برگزار می‌شود. انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا جامعه جشنواره ملی اسباب بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است

آرش محبی‌نژاد اظهار کرد: از گذشته تا کنون تجارب قیمت‌گذاری دستوری در حوزه‌های مختلف نشان می‌دهد که این سیاست در هیچ دوره‌ای جواب نداده است. نه فقط برای خودرو بلکه برای شیر و ماست و لبنیات و لوازم خانگی نیز موضوع نرخ‌گذاری یک سیاست شکست خورده بوده و من تعجب می‌کنم چرا این سیاست درباره خودرو و دیگر کالاها که هزینه‌های ساخت مشخصی دارند ادامه پیدا می‌کند.
وی افزود: معتقدم تعیین قیمت ناشی از عدم تمرکز در سیاست‌گذاری صنعت خودرو است. صنعت خودرو متولی مشخصی ندارد که برای آن ریل‌گذاری کند، نقشه راه توسعه این صنعت را تدوین کند و در اجرا دخالت نداشته باشد. سیاست‌گذار فقط باید نظارت و هدایت کند و اجرا را به شرکت‌های خودروساز بسپارد.
محبی‌نژاد بیان کرد: قیمت کارخانه بعضا ۸۰ درصد پایین‌تر از قیمت بازار است اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف مثل نداشتن گواهی‌نامه یا داشتن پلاک فعال از ثبت نام منع شده‌اند. در حالی که ممکن است فردی گواهی‌نامه نداشته باشد و بخواهد از راننده استفاده کند. با حذف این افراد حق مصرف‌کننده ضایع می شود. از آن طرف رانتی به عنوان یارانه سیاه در جامعه توزیع می‌کنیم که کم هم نیست.
وی تصریح کرد: تا زمانی که مساله قیمت‌گذاری دستوری حل نشود مشکلات صنعت خودرو حل نخواهد شد. فقط هر روز بر تعداد کسانی که از کیفیت و قیمت ناراضی هستند افزوده می‌شود.
دبیر انجمن صنایع همگن قطعه‌سازان، ضرر دیگر ناشی از قیمت‌گذاری را متوجه سهامداران بورس دانست و گفت: علاوه بر ضرر خودروسازان و مصرف کنندگان خودرو، مردمی هم که در بورس سرمایه‌گذاری تا در تولید مولد نقش داشته باشند ضرر می‌کتند؛ زیرا وقتی سهام خودروسازان می‌ریزد سهامداران بی‌تقصیر شرکتهای بورسی نیز متضرر می‌شوند.
وی با اشاره به اینکه مطالبات معوق قطعه‌سازان سر به فلک کشیده است گفت: میانگین زمان مطالبات معوق قطعه‌سازان به بیش از 150 روز رسیده است. قطعه‌سازی که بتواند 120 روزه مطالباتش را بگیرد سراغ نداریم. خودروساز هم  پول ندارد و به شیوه‌های مختلف نقدینگی‌اش از دست می‌رود. در نهایت محصول این شیوه سیاست‌گذاری صنعت خودرو خسران است و بس.

دیگر خبرها

  • راه اندازی پایگاه هوشمند سرای بازی کودک در مساجد
  • دو محصول ایرانی به جمع فینالیست‌های جشنواره صنعت بازی منا پیوست
  • تاثیر اسباب بازی در نبوغ و رشد کودکان
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه سرمایه انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • نشست بررسی مسائل و مشکلات حوزه منابع انسانی صنعت نفت برگزار شد
  • قیمت کارخانه‌ای خودرو ۸۰ درصد زیر نرخ بازار است
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • اسباب‌بازی‌های چوبی جایگزینی مناسب برای بازی‌های سرد و بی‌روح + عکس و فیلم
  • حمایت از طرح‌های پرورش آبزیان از سیاست‌های اصلی استان است
  • اداره سرمایه انباشته وقف باید علمی باشد/ تحقق شعار سال در حوزه کشت و صنعت