Web Analytics Made Easy - Statcounter

حمید یزدانی روز سه شنبه در جلسه کارگروه تولید و اشتغال بیان کرد: تصریح کرد: با بهره برداری کامل از این طرح گردشکری ۲۵ شغل به صورت مستقیم در روستای نایه بخش خلجستان ایجاد می شود.
وی عنوان کرد: فاز نخست منطقه نمونه گردشگری نایه در بخش خلجستان قم تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.
یزدانی اضافه کرد: این پروژه اقتصاد مقاومتی در حال حاضر ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و برای تکمیل تمام فازهای آن اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال مورد نیاز می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بخش خلجستان با وسعت یک هزار و ۱۰۰ کیلومترمربع و جمعیتی بالغ بر ۱۰ هزار تن در شرایط عادی و ۵۰ هزار تن در فصول خاص، به مرکزیت شهر دستجرد یکی از بخش‌های پنج‌گانه قم است که با مرکز استان حدود ۷۵ کیلومترمربع فاصله دارد.
بخش خلجستان دارای ۲ دهستان دستجرد و قاهان و ۵۲ روستاست، همچنین در این بخش، ۳۳ روستا دارای شورای اسلامی و ۲۷ روستا دارای دهیاری فعال می‌باشد.
این بخش دارای آب‌وهوای معتدل کوهستانی است و به لحاظ داشتن محیط زیستی سرشار از لطافت و زیبایی و گردشگاه‌های طبیعی و بکر، منطقه‌ای ممتاز برای گردشگری به‌حساب می‌آید.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم عنوان کرد: تعهد امسال اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری قم راه اندازی ۵ باب واحد اقامتی می باشد.
وی اضافه کرد: برغم این تاکنون ۸ واحد اقامتی در قم راه اندازی شده و تا پایان سال هم ۸ واحد دیگر به مرحله افتتاح و بهره برداری خواهد رسید.
یزدانی بیان کرد: با بهره برداری از این ۸ طرح جدید تا پایان سال ۴۴ شغل جدید در استان ایجاد خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: برای بهره برداری از این ۱۶ طرح گردشگری در مجموع ۲۴۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قم اظهار داشت: این ۱۶ واحد گردشگری در حال حاضر در مجموع ۸۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.
یزدانی با اشاره به حجم سرمایه گذاری انجام گرفته از ابتدای سال جاری در پروژه های گردشگری قم گفت: در شش ماه نخست امسال ۲۱۱ میلیارد ریال سرمایه گذاری برای بهره برداری از این طرح ها صورت گرفته است.
وی در پایان با اشاره به روند توسعه زیرساخت های گردشگری قم خاطرنشان گرد: سال گذشته ۲۸ پروژ گردشگری در قم به بهره برداری رسید و با افتتاح این ۱۶ طرح جدید زیرساخت های گردشگری قم بهبود پیدا می کند.
در جلسه کارگروه تولید و اشتغال استان که به ریاست معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قم برگزار شد آخرین روند پیشرفت فیزیکی پروژه های ابلاغی و موانع و مشکلات پیشبرد برنامه های مشخص شده بررسی شد.

برچسب‌ها قم ایرنا اقتصاد مقاومتی میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم ایرنا اقتصاد مقاومتی میراث فرهنگی قم ایرنا اقتصاد مقاومتی میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه

آیین بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه و ۱۵ پروژه تفریحی، گردشگری و خدماتی با حضور مدیران ارشدی شهری و اصحاب رسانه شامگاه _ دوشنبه دهم اردیبهشت _ برگزار شد.

کد خبر 749372

دیگر خبرها

  • افزایش پنج هکتاری سطح بهره‌برداری بوستان بزرگ شهر در یزد
  • بهره‌برداری از مجموعه تفریحی کوه نور صفه
  • پاکسازی منطقه نمونه گردشگری بوذرجمهر قاین
  • بهره برداری از ۱۵ طرح تفریحی و گردشگری در اصفهان
  • تصویب اجرای ۱۰ طرح سرمایه گذاری، بهره برداری و بهینه سازی زیر ساخت های مدیریت تعاون روستائی
  • شهربازی نوستالژی قمی‌ها در یک قدمی بهره‌برداری
  • آیین بهره‌برداری بیش از ۱۵ پروژه تفریحی و گردشگری در مجتمع گردشگری صفه آغاز شد
  • رفع تصرف ۲ هکتار از رودخانه‌های استان یزد
  • بهره‌برداری از پروژه خانه وثوق تا پاییز و فروغ تا پایان سال
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود