Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجید خورشیدی روز سه‎شنبه در همایش بزرگداشت روز ملی ثبت احوال در بوشهر افزود: چنانچه فردی از سوی سازمان ثبت احوال مورد تائید قرار نگیرد عملا نمی‌تواند شهروند کشور تلقی شود و در آن صورت تمام مزایایی که می‌‏تواند در قالب شهروند ارائه شود از وی سلب می‎شود.

وی بیان کرد: به عنوان نمونه  اینکه این موضوع در حال انجام است ازدواج بانوان ایرانی با اتباع بیگانه است که برای سال‎ها فرزندان حاصل از این ازدواج یک گره کوری بود که روی دست مملک مانده بود و آنها هر چند در خاک ایران و یکی از والدین آنها ایرانی متولد می‎شدند اما به طور کل فاقد هویت شناخته می ‏شدند و مزایای شهروندی به آنها تعلق نمی ‏گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خورشیدی ادامه داد: با این حال اگر شهروند هستیم و به ایرانی بودن خود افتخار می‎کنیم مبنای آن خدماتی است که کارکنان سازمان ثبت احوال کشور عهده‎دار آن هستند.

وی گفت: وقتی قرار است افراد از لحظه تولد تا بعد از مرگ با این سازمان سر و کار داشته باشند یقینا می‏ توان بگوییم اگر دستگاهی مورد مراجعه نباشد ثبت احوال مورد مراجعه تمامی شهروندان جمهوری اسلامی است و از این باب باید به تلاش کارکنان این سازمان دست‎مریزاد گفت.

خورشیدی عنوان کرد: برای نمونه دستگاهی است که شاید مورد مراجعه ۵۰ درصد از شهروندان نیز نباشد اما جامعه هدف ثبت احوال تمامی شهروندان جمهوری اسلامی ایران اعم از خردسال‎ترین تا کهنسال‎ترین افراد است.

وی ادامه داد: سازمان ثبت احوال قدرتی در خودش دارد که چون پنهان است به چشم نمی‎آید و آن هم قدرت اطلاعات این سازمان است.

معاون سیاسی امنیتی استانداری بوشهر گفت: بعد از کارت هوشمند ملی این قدرت برای سازمان یاد شده افزایش بیشتری پیدا کرده و هیچ سازمانی خدماتی را نمی‏تواند ارائه دهد مگر اینکه از ظرفیت اطلاعات ثبت احوال کمک گیرد.

خورشیدی ادامه داد: در ۱۰۱ سال گذشته تلاش زیادی داشته تا در راستای یکی از مهم ترین کارکردهای نظام سیاسی که مسئله انسجام ملی است ثبت احوال در این موضوع به کشور کمک شایان کرده است.

وی بیان کرد: همین که آحاد یک کشور خود را دارای هویت دانسه و از یک کلان فرهنگ استفاده و خود را متعلق به یک نام ملی بدانند که این اتفاق نمی‎افتاد مگربه واسطه خدماتی که در ۱۰۱ سال گذشته توسط ثبت احوال ارائه شده است.

خورشیدی اظهارکرد: تا زمانی که یک کشور اطلاعات جمعیتی شهروندان را متمرکز در یک بانک اطلاعاتی نداشته باشد نمی‏تواند برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.

خورشیدی گفت: در یکی از بهترین‏ های یادگارهای دوران اخیر از باب شهروندی در مقایسه با برخی کشورها انجام شد موضوع هوشمند سازی کارت ها و اسناد هویتی ایرانیان است.

وی بیان کرد: هر چند دیر اتفاق افتاد ولی با شتابی که سازمان ثبت احوال به آن داد اکنون سطح پوشش ثبت هویت شهروندان در این بانک اطلاعاتی و خروجی آن به عنوان کارت ملی بخوبی در حال انجام است.

خورشیدی افزود: پاسبانی و پاسداری از فرهنگ یک کشور یکی از کارهای خوب ثبت احوال است که با برآیند و برجستگی بیشتر انجام شود هر چقدر بتوانیم از مخزن نام‌های ایرانی اسلامی خود بیشتر محافظت کنیم می‌توانیم در این پاسداری نقش قابل توجهی داشته باشیم.

برچسب‌ها بوشهر سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی بوشهر سازمان ثبت احوال كشور كارت هوشمند ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است

رضا قاسمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: مرحله دوم انتخابات اهمیتی کمتر از مرحله اول ندارد و منتخب شمال استان اردبیل باید با بیشترین رای و اعتماد مردمی راهی بهارستان شود.

وی خاطرنشان کرد: شور و نشاط انتخاباتی شهرهای شمال استان اردبیل را فراگرفته و تا ۲۰ اردیبهشت ماه فضای تبلیغاتی انگیزه بیشتری را برای مشارکت بالای مردم فراهم می آورد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: ۲۲ اردیبهشت تکلیف هفتمین بهارستان نشین استان اردبیل مشخص خواهد شد تا با وحدت و همگرایی نمایندگان مسیر توسعه استان اردبیل شتاب بیشتری به خود بگیرد.

قاسمیان افزود: تمام تمهیدات برای برگزاری باشکوه انتخابات ۲۱ اردیبهشت ماه در تک حوزه انتخابیه پارس آباد، بیله سوار و اصلاندوز فراهم شده تا در ۲۷۶ شعبه مردم این شهرها از بین دو کاندیدای راه یافته به مرحله دوم منتخب خود را برگزینند.

وی ادامه داد: پخش مناظره ها از امشب و برنامه تبلیغی کاندیداها از شبکه سبلان فرصتی را فراهم کرده تا اهالی سه شهرستان شمالی استان با بصیرت و تیزبینی منتخب خود را برگزینند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل اظهار کرد: آرای بیشتر مردم نه تنها پشتوانه منتخب این مناطق در مجلس دوازدهم و پیگیری امور مردم خواهد بود بلکه قوام بخش دو رکن جمهوریت و اسلامیت نظام تلقی می شود که استوار به رای مردم است.

کد خبر 6098602

دیگر خبرها

  • مشارکت گسترده در پای صندوق های رای قوام بخش نظام است
  • اخذ سند تک برگی تمامی اراضی ملی در محدوده شهر زهک
  • منطقه آزاد چابهار در مسیر ساخت نیروگاه خورشیدی
  • خودتخریبی در نظام های سیاسی
  • رئیس کل سازمان نظام پزشکی عنوان کرد؛ اهمیت جایگاه مامایی در خروج از سیاه چاله جمعیتی
  • امامت سیاسی، تکلیف ذاتی ائمه اطهار (ع) بوده است
  • تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • محسن رضایی: تک‌روی و سهم‌خواهی به نظام و مردم آسیب می‌زند
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور