Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر امور خارجه بلاروس با اشاره به تعاملات اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتحادیه اروپا اظهار داشت: رقابتی بین همگرایی غربی و شرقی وجود ندارد و هر 2 نهاد بین‌المللی می‌توانند همکاری کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، «ولادیمیر ماکی» وزیر امور خارجه بلاروس در نشستی مطبوعاتی با اشاره به تعاملات اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتحادیه اروپا اظهار داشت: رقابتی بین همگرایی غربی و شرقی وجود ندارد و هر 2 مؤسسه بین‌المللی می‌توانند همکاری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: فرصت‌های جدی برای تقویت روابط بین اتحادیه‌های مذکور وجود دارد و مشارکت آنان سود اقتصادی متقابل ایجاد خواهد کرد.

این مقام تصریح کرد: صحبت‌ها درباره رقابت بین اتحادیه اقتصادی اوراسیا و اتحادیه اروپا بی اساس هستند و کشورها لازم نیست بین 2 سازمان یکی را انتخاب کنند.

ماکی خاطر نشان کرد: همچنین هماهنگی بین استانداردهای تولیدات اتحادیه اروپا و اورسیا مشکل بزرگ نیست زیرا استانداردهای اوراسیا با تکیه بر قوانین اروپایی طراحی شدند.

وزیر امور خارجه بلاروس گفت: علاوه بر این همکاری 2 اتحادیه در زمینه تبادلات گمرکی از جمله در قالب پروژه «یک کمربند یک مسیر» مؤثر خواهد بود و ایجاد بازارهای واحد انرژی و خدمات دیجیتالی فرصت‌های قابل توجهی را فراهم می‌کند.

اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده است.

مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومتر مربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) است.

در چارچوب این اتحادیه، اعضای آن موافقت خود را با تردد آزاد کالا، سرمایه، نیروی کار و خدمات در مرزهای اوراسیا اعلام کرده‌اند. اعضای اوراسیا همچنین اعلام کرده‌اند که سیاست مشترکی در زمینه انرژی، صنعت، کشاورزی و وسایل نقلیه خواهند داشت.  

اتحادیه مذکور مناطق تجارت ازاد با ایران، چین، ویتنام و سنگاپور دارد که در قالب چنین همکاری تعرفه‌های گمرکی برای برخی کالاها تسهیل شده یا کاملا برداشت شده است.

انتهای پیام/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: اتحادیه اروپا وزیر امور خارجه اتحادیه بلاروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تصریح کرد: «شرکای اسرائیل و همسایگان می‌گویند رفح نباید مورد حمله قرار گیرد.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا تأکید کرد آواره شدن بیش از یک میلیون نفر ویرانگر خواهد بود.

وی ادامه داد: «ما از کابینه اسرائیل می‌خواهیم که به درخواست‌های جامعه بین‌المللی گوش دهد و در یک روند صلح سیاسی مشارکت سازنده داشته باشد.»

جوزپ بورل خواستار آتش‌بس در غزه، صرف نظر از حمله زمینی به رفح، افزایش ارسال کمک‌های بشردوستانه به این باریکه و آزادی بی‌قید و شرط همه اسرا شد.

پیشتر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفته بود نابودی بخش نظامی جنبش حماس مشکلات اساسی را حل نمی‌کند و ضروری است که به راه حلی سیاسی دست یافت.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • واکنش مقام اتحادیه اروپا به حوادث گرجستان
  • بورل در تماس تلفنی با امیرعبداللهیان: اتحادیه اروپا خواهان تنش با ایران نیست
  • امیرعبداللهیان به بورل: همکاری آژانس و ایران در مسیر خوب قرار دارد/ از سفر گروسی مدیر کل آژانس اتمی به ایران استقبال می‌کنیم
  • بورل: آواره شدن بیش از یک میلیون نفر در رفح ویرانگر خواهد بود
  • مجارستان جلوی کمک نظامی اتحادیه اروپا به ارمنستان را گرفته است
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • سیاست‌های بروکسل علت اصلی گرانی گاز در اروپا
  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند