Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-29@12:23:37 GMT

صنایع دستی البرز در پیچیدگی بروکراسی اداری

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۷۹۹۳

صنایع دستی البرز در پیچیدگی بروکراسی اداری

 حجت الاسلام فخر الدین صابری روز  سه شنبه در هجدهمین نشست تخصصی بسته بندی و تجاری سازی محصولات صنایع دستی که در محل اتاق بازرگانی استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: اکنون  حدود سه هزار و ۱۰۰ هنرمند صنایع دستی در  ۲۶۰ کارگاه فعالیت دارند  که در اشتغالزایی و رونق تولید تاثیر گذار هستند.

وی ادامه داد: معتقد هستیم که اگر صنایع دستی در حوزه های گردشکری و میراث فرهنگی مورد توجه قرار نگیرد لطمه زیادی می بینیم، صنایع دستی در حمایت از تولید داخلی موثر است و چرا  که صنایع دستی تجلی خلاقیت، استعداد و فرهنگ و تمدن ملت ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

صابری  افزود:  با وجود کاستی ، موانع و پیچیدگی بروکراسی اداری ، هنرمندان صنایع دستی استان البرز  عاشقانه کار می کنند.

وی عنوان کرد: امروز  در مجموع تعداد فعالان حوزه صنایع دستی البرز افزون بر چهار هزار نفر برآورد شده و  تعداد هنرجویان آموزش دیده در ۱۲ رشته صنایع دستی  حدود ۱۰ هزار نفر است.

صابری در ادامه تعداد بیمه شدگان صنایع دستی در استان البرز را افزون بر یک هزار و ۳۰۰ نفر برشمرد و گفت: تعداد فروشگاه های دارای نشان ملی در استان البرز هفت فروشگاه  است و آثار دارای نشان مرغوبیت صنایع دستی نیز بالغ بر ۶۷ اثر است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان البرز با اشاره به اینکه این استان دارای  چهار  اثر صنایع دستی دارای مهر اصالت یونسکو است، گفت: در البرز تعداد رشته های رایج صنایع دستی ۷۲ رشته از ۳۰۰ رشته موجود در این عرصه است.

ضرورت ساماندهی فعالان صنایع دستی البرز

 رحیم بنامولایی رییس اتاق بازرگانی استان البرز  گفت : این استان در بخص صنایع دستی دارای ظرفیت های بالایی است که باید هنرمندان این عرصه ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: تشکیل انجمن های تخصصی و اقتصادی در زمینه های مختلف از جمله صنایع دستی با هدف بهبود فضای کسب و کار از  اهمیت بالایی برخوردار است.

رییس  اتاق بازرگانی البرز با تاکید بر ضرورت بسته بندی مناسب محصولات صنایع دستی با هدف جذب مشتری گفت: با توجه به بحث گران شدن دلار هزینه های بسته بندی افزایش یافته است، لذا باید راهکاری تدارک ببینیم تا هزینه های بسته بندی برای فعالان حوزه صنایع دستی تا حد امکان‌ کاهش یابد و صرفه اقتصادی داشته باشد.

 بنامولایی، مذاکره با مسوولان ذیربط در دستگاه های دولتی  کاهش هزینه های بسته بندی صنایع دستی از جمله اختصاص سوبسید در این زمینه را مورد تاکید قرار داد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 استان البرز حمایت از تولید دلار صنایع دستی و گردشگری کسب و کار قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۷۹۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌دستی استان سمنان به ۱۹ باب افزایش یافت
  • تعداد فروشگاه‌های صنایع‌ دستی استان سمنان به ۱۹باب رسید
  • اجرای نوبت‌بندی مخازن آبی برای تأمین آب کشتزارهای مازندران
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • مراحل تماشایی بسته بندی صد‌ها تن «خرچنگ برفی» در کارخانه (فیلم)
  • کاروانسرای ینگی‌امام به بخش خصوصی واگذار می‌شود
  • واگذاری کاروانسرای ینگی امام به بخش خصوصی در اولویت است
  • جعبه آماده ۵۰ عددی از کجا بخریم
  • چاپ جعبه مقوایی اختصاصی در تیراژ بالا از کجا بخریم
  • خرید ساک دستی ۵۰ عددی آماده