Web Analytics Made Easy - Statcounter

کامران کریمی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: مجتمع گلخانه ای کوثر در حومه جنوبی شهرستان اسلام‌آبادغرب و در زمینی به مساحت ۵۳ هکتار ساخته می شود.

وی تصریح کرد: براساس تعهدنامه، در این مجتمع باید ۲۳ هکتار گلخانه ساخته شود که تاکنون نیم هکتار آن به بهره برداری رسیده و عملیات تسطیح و آماده سازی در سطح ۱۵ هکتار دیگر هم به پایان رسیده و در سه هکتار آن نیز کار ستون‌گذاری در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب ادامه داد: از محل صندوق توسعه ملی ۴۱۵ میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای این طرح مصوب شده که تاکنون ۶۲ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

وی اظهارداشت: عملیات ساخت این مجتمع ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و باتوجه به اینکه تسهیلات موردنظر به این طرح پرداخت شده، باید باشتاب بیشتری کار انجام بگیرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلام‌آبادغرب، تورم بر بازار را یکی از مهمترین دلایل پیشرفت پایین این پروژه عنوان کرد.

کریمی بابیان اینکه هم اکنون سه واحد گلخانه ای به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در اسلامآبادغرب فعال است، افزود: به طور میانگین سالانه ۲۴۰ تن محصولات گلخانهای گوجه فرنگی و خیار در این شهرستان برداشت می‌شود

وی توسعه کشت گلخانه ای را یکی از اولویت‌های این شهرستان عنوان کرد و گفت: افزایش عملکرد در واحد سطح، کاهش چشمگیر مصرف آب، اشتغالزایی و رونق تولید از جمله مزایای کشت های گلخانه‌ای است. 

مدیر جهاد کشاورزی اسلام آبادغرب اضافه کرد: کمبود منابع آبی و وقوع خشکسالی در این شهرستان، بخش کشاورزی را باتهدید مواجه کرده و لازم است همه ما با استفاده از علوم و دانش مختلف روز دنیا در راستای حفظ منابع آب و تولید حداکثری برنامه ریزی نماییم و توسعه گلخانه ها یکی از راهکارهای لازم برای سازش با این بحران است.

شهرستان اسلام آبادغرب دارای ۱۰۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی است که ۹۰ هزار هکتار آن دیم و مابقی آبی است.

اسلام‌آبادغرب در ۶۰ کیلومتری غرب کرمانشاه ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارد. 

برچسب‌ها کشت گلخانه ای کشاورزی اسلام آبادغرب

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشت گلخانه ای کشاورزی اسلام آبادغرب کشت گلخانه ای کشاورزی اسلام آبادغرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو از آزادسازی بیش ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو در محدوده روستا و شهرک صنعتی عشق‌آباد خبر داد و گفت: قلع‌وقمع ۸۶ فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز با هدف حفظ اراضی کشاورزی انجام شد. - اخبار استانها -

یاسر حسین یزدی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ری، با اشاره به تخریب ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حوزه قلعه‌نو اظهار داشت: در روستای عشق‌آباد بخش قلعه‌نو شهرستان ری و شهرک صنعتی از حدود 7 سال گذشته تا به حال هیچ‌گونه برخوردی با ساخت‌وسازهای غیرمجاز که اغلب با هدف تبدیل اراضی کشاورزی به باغچه، سوله، دامداری و ... احداث شده، صورت نگرفته است.

وی افزود: در راستای دستور رئیس‌کل دادگستری استان تهران در خصوص حفظ حقوق عامه، اقدامات لازم به جهت قلع‌وقمع 86 فقره از ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی موسوم به عشق‌آباد واقع در حوزه قضایی بخش قلعه‌نو، انجام شد.

رئیس حوزه قضایی بخش قلعه‌نو در ادامه گفت: در این منطقه افراد سودجو به‌صورت غیرمجاز اقدام به قطعه‌بندی، احداث بنا و سوله و محوطه‌سازی و دیوارکشی کرده بودند که با اجرای قانون 293 هزار و 600 مترمربع از اراضی کشاورزی آزادسازی شد.

آزادسازی زمین‌های راکد در شهرک‌های صنعتی سیستان و بلوچستان

یزدی در پایان خاطرنشان کرد: مقابله با ساخت‌وساز غیرمجاز در بخش قلعه‌نو از یک سال پیش در روستاهای زمان‌آباد، فیروزآباد، کریم‌آباد و ... آغازشده و در روزهای گذشته نیز تخریب و آزادسازی اراضی کشاورزی در عشق‌آباد اجرایی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ۲۹ هکتار از اراضی کشاورزی بخش قلعه‌نو آزادسازی شد
  • استقبال دانشگاه آزاد از ایده‌های نو در حوزه کشاورزی، دامی و شیلات
  • پیش‌بینی تولید ۱۰۵ هزار تن تخم‌مرغ در قزوین
  • امحای ۹۰ هکتار از مزارع آبیاری شده با فاضلاب در شیراز آغاز شد
  • آزادسازی سه هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان تبریز
  • خسارت ۳۹ میلیارد تومانی سیلاب به حوزه کشاورزی خراسان شمالی
  • پیش‌بینی تولید پنج میلیون و ۲۸۰ هزار تن محصولات کشاورزی در استان
  • توصیه‌های هواشناسی کشاورزی
  • امدادرسانی به ۱۲۶ فرد گرفتار در سیل و آبگرفتگی کرمانشاه
  • افزایش ۱۰ درصدی تولیدات گلخانه‌ای در تایباد