Web Analytics Made Easy - Statcounter

سوءاستفاده از افراد بی‌بضاعت به خصوص کودکان جهت جمع‌آوری زباله به طوری که سود واقعی و میلیاردی به جیب مافیا می‌رود، لزوم برخورد با این مافیا را نشان می‌دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، روز گذشته (2 دی 1398) خبری با عنوان "بازشدن پای پزشک متخصص به حوزه زباله‌گرد‌ها" در فضای رسانه‌ای منتشر شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این خبر، مرتضی نخعی‌نژاد مسئول پایش حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفته بود: در هر ماه ۳ میلیارد  تومان حداقل گردش مالی زباله‌گردی در بیرجند است.   وی با اشاره به این‌که این پول متعلق به شهرداری و شهروندان است افزود: این هزینه باید خرج توسعه، زیبا‌سازی و پیشرفت شهر شود.   مسئول پایش حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به این‌که متأسفانه پول به دست‌آمده از زباله‌گردی به جیب مافیای زباله‌گردی می‌رود گفت: مافیاها زباله‌گردان خیابانی نیستند.   نخعی‌نژاد اظهار کرد: مافیای زباله در بیرجند، دکتر و متخصص جراحی  است که صاحب بزرگترین مرکز غیرمجاز خرید و فروش ضایعات هستند.   وی با بیان این‌که  قربانیان زباله‌گردی، شهروندان و زباله‌گرد‌ها هستند افزود: برای ساماندهی این فعالیت‌ها در شهر شرکتی در استان شروع به جمع‌آوری زباله کرده است.   مسئول پایش حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی با اشاره به این‌که این شرکت حدود ۷ خودرو سرپوشیده دارد و از درِ منزل زباله‌رو تحویل می‌گیرد اظهار کرد: مردم با شماره‌گیری  ۳۱۰۳۱ می‌توانند از این شرکت برای تحویل زباله خود تماس بگیرند.   سطل‌های زباله در همه جا قرار دارد و در ذهن مردم، تصویر مردان، کودکان و گاهی زنانی نقش بسته که در سطل زباله رفته‌اند و جست‌وجو می‌کنند. داستان زباله‌گرد‌ها تازه نیست اما رشد و پراکندگی آن‌ها اعجاب‌انگیز است.   کودکانی را مشاهده می‌کنیم که اغلب از نظر هویتی دارای مشکلاتی هستند. کودکانی هستند که بهترین روزهای عمر خود را در کار زباله‌گردی مشغول هستند و آینده خود را برای یافتن یک لقمه نان در سطل زباله می‌ریزند.   پدیده نازیبای زباله‌گردی به ویژه توسط کودکان و نوجوانان به چهره پاکیزه و تمیز شهر نه فقط از منظر بهداشتی و زیست‌محیطی که از نظر اجتماعی خدشه وارد می‌کند.   به گفته مسئول پایش محیط زیست خراسان جنوبی، سود واقعی از جمع‌آوری زباله‌ها به جیب دلالانی می‌رود که برخی از این زباله‌گردها را ساماندهی می‌کنند، در حالی که با اجرای تفکیک زباله سود آن نصیب مردم و توسعه شهر می‌شود.   محمدعلی جاوید شهردار بیرجند نیز 26 آذر 1398 در این زمینه گفته بود: پیمانکار طرح مشخص شده است که وظیفه تفکیک زباله در مبدأ و پردازش آن در مقصد را بر عهده دارد و با اجرای این طرح زباله‌گردی در شهر نیز کاهش پیدا خواهد کرد.   بنابراین گزارش؛ سوءاستفاده از افراد بی‌بضاعت به خصوص کودکان جهت جمع‌آوری زباله به طوری که سود واقعی و میلیاردی به جیب مافیا می‌رود، لزوم برخورد با این مافیا را نشان می‌دهد. مافیایی که شغل‌هایی مانند پزشکی دارند و معلوم نیست چرا با وجود وضعیت مالی بسیارخوب اما دست از دلالی در زباله‌ها برنمی‌دارند. آن پزشکی که می‌داند چه بیماری‌هایی در سطل زباله وجود دارد، چگونه راضی می‌شود یک کودک وارد زباله‌ها شود؟ با این وضعیت این سؤال در ذهن مردم ایجاد می‌شود که چرا با چنین افرادی برخورد نمی‌شود؟   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۰۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، مدیرکل محیط زیست استان گفت: معلمان حامی محیط زیست در آگاهی بخشی به دانش‌آموزان و فرهنگ سازی مدیریت پسماند خانگی و نحوه بازیافت زباله‌ها نقش به سزایی دارند.
در این مراسم راهکار‌هایی برای پاک نگه داشتن زمین، تفکیک، بازیافت، عدم استفاده از ظروف پلاستیکی ارائه شد.

دیگر خبرها

  • لکه‌های صنعتی غرب البرز به شهرک صنعتی تبدیل شود
  • انتقال مجموعه آرادکوه نیازمند عزم جدی متولیان امور است
  • فروشگاه مجازی صنایع دستی و سوغات محلی در طبس راه اندازی شد
  • راه اندازی آنلاین شاپ صنایع دستی و سوغات محلی در شهرستان طبس
  • قدردانی از معلمان حامی محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری
  • تجلیل از معلمان حامی محیط‌زیست در چهارمحال و بختیاری
  • ببینید | یک باتری می‌تواند جنگل را به آتش بکشد
  • طرح مطالعاتی سایت پسماند شهرداری ساوه انجام‌ شد
  • کمتر از ۵ درصد پزشکان زیرمیزی می گیرند/ پزشکانی که میلیاردی جریمه شدند
  • تعطیلی جایگاه زباله غیر مجاز دستک آستانه اشرفیه