Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، یدالله موحد امروز در آئین تودیع و معارفه دادستان شهربابک اظهار داشت: قوه قضاییه باید گوش شنوایی برای جامعه باشد و برای تحقق این امر مهم دادستانی‌ها به عنوان پیشانی دستگاه قضا نقش برجسته‌ای دارند.

او با تاکید بر اینکه نباید اجازه داد وجهه دستگاه قضایی خدشه دار شود افزود:یکی از برنامه‌های مهم دشمنان ومعاندین نظام هموراه تضعیف دستگاه قضائی کشور بوده است، زیرا آنان می‌دانند که یک قوه قضائیه مقتدر است که می‌تواند با ظلم، فساد و بی عدالتی مبارزه کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس کل دادگستری استان کرمان با بیان اینکه اقتدار دستگاه قضائی موجب تقویت و پایداری امنیت در جامعه می‌شود اظهارداشت:مدیران قضائی و مسئولان باید توجه ویژه‌ای به موضوع تامین امنیت، حمایت از رونق تولید و مسائل زیست محیطی داشته باشند.

او با اشاره به اینکه منصب قضا جایگاه و منزلت رفیعی دارد، افزود: تصدی مناصب قضایی در تمامی شرایط سخت دشوار و طاقت فرسا و در عین حال خطیر و حساس می‌باشد واجرای عدالت برکات بی شماری عائد جامعه اسلامی می‌نماید

موحد با تاکید بر اینکه عدالت قضایی اکثر مشکلات جامعه ما را مرتفع می کند بیان داشت: گرفتاری‌های جامعه که ناشی از طغیانگر‌ی، تعدی و تعرض به حقوق افراد و حقوق عمومی که ناشی از زیاده طلبی و خودخواهی است فقط با کارآمدی دستگاه قضایی فیصله می‌یابد.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت:اگر بخواهیم جامعه‌ای عاری از فساد و تبعیض داشته باشیم یکی از لوازم دستیابی به این وضعیت مطلوب تلاش برای ارتقائ دستگاه قضایی و کارآمدی آن است.

او افزود:همه باید باور کنیم که این ظرفیت و استعداد در قوه قضائیه وجود دارد که با همکاری سایر ارکان‌های حاکمیت سلامت جامعه را تضمین می‌نماید هر چند که مسیری دشوار و طولانی را باید طی کرد، ولی قابل وصول و در دسترس است.

او تصریح کرد:قاطبه قضات کشور پر تلاش، مبتکر و حقیقتا خستگی ناپذیرند و مدیریت کلان قوه قضاییه مصمم است با بهره گیری از توان عظیم قضایی کشور گام‌های بلندی را به سمت کارآمدی و ارتقاء مطلوب این دستگاه بردارد تا این دستگاه عظیم بتواند به نحو احسن به وظایف خطیر و مهم خودش عمل کند و بر اساس منشور گام دوم انقلاب رو به جلو و با شتاب لازم حرکت کند.

موحد تاکید کرد:سلامت قوه قضاییه و سالم سازی محیط دستگاه قضایی، مقابله با مفاسد در ساختار‌های اقتصادی و پولی کشور، توجه به کرامت مراجعان به دستگاه قضایی وصیانت از عزت و شئونات همکاران قضایی و اداری در صدر اولیت‌های قوه قضائیه و دادگستری استان کرمان می‌باشد.

او گفت: نفوذ منزلت قضات و کارکنان دستگاه قضایی نبایستی آسیب ببیند و قضات شجاع و بی باک و عادل باید بتوانند در فضایی امن و بی حاشیه و مقتدرانه به وظیفه الهی خود عمل کنند و حامی ستمدیدگان باشند و دست متجاوزان را از حقوق عمومی کوتاه کنند.

موحد بیان کرد: دادسرا یکی از ارکان مهم سازمان قضایی کشور است و ماموریت‌های سنگین و با اهمیتی دارد مایه مباهات است که دادستان‌ها با همه محدودیت و موانع موفق شدند به مسئولیت‌های خطیر خود جامعه عمل بپوشانند.

 رئیس کل دادگستری استان کرمان ضمن تشکر از زحمات و خدمات دوساله آقای شهسواری دادستان سابق شهربابک، آقای مظفری دادستان جدید شهرستان شهربابک را از قضات خوش نام، باسواد، مومن ومتعهد به ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی برشمرد .

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دادستان عمومی دادگستری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۲۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه

به گزارش خبرنگار حوزه استان‌های خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در جمع مدیران قضایی استان اظهار داشت: بی‌تردید کار در دستگاه قضایی بسیار دشوار و پرمخاطره بوده و دستگاه قضایی تابلو و نماد اعتماد و اطمینان مردم به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود چون زمینه خدمت و عمل صالح در آن بسیار فراهم است.

وی افزود: علاوه بر آن کارکنان دستگاه قضائی با احقاق حق و تکریم مراجعان، نقش مهمی در جذب سرمایه‌های اجتماعی برای این نظام مقدس بر عهده دارند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی و امام جمعه ارومیه با اشاره به شعار سال تصریح کرد: باید برای جهش تولید، به رفع موانع تولید پرداخت که خوشبختانه دستگاه قضائی در رفع بسیاری از این موانع نقش تأثیرگذاری داشته است.

وی در ادامه با اشاره به موضوع عفاف و حجاب در جامعه اظهار داشت: قضات نباید این موضوع مهم را در محاکم، سهل و آسان بگیرند بلکه بر اساس قوانین و مقررات باید به این موضوع ورود و برخورد قاطعانه داشته باشند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • کارخانجات و واحد‌های تولیدی تعطیل و نیمه تعطیل شناسایی شود
  •  نشست مشترک مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان برگزار شد
  • نشست مسئولان قضایی گلستان با جامعه کارگری و کارفرمایی استان
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • شجاع: خدا به پورحمیدی عزت داد
  • باید برای جهش تولید به رفع موانع پرداخت/ لزوم توجه به موضوع عفاف و حجاب در جامعه
  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • دادسرای انتظامی قضات با شکات حرفه‌ای برخورد کند
  • نیروهای مسلح ایران در اوج اقتدار در منطقه و جهان هستند
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است