Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی گفت: بسیاری از اندیشمندان معتقدند مشکلات و چالش‌های ما بیش از هرچیزی به علت عدم استفاده بهینه از ذخیره دانایی در کشور است.

به گزارش ایسنا، معاون پژوهشی دانشگاه علامه طباطبایی در آیین معرفی و تقدیر از پژوهشگران برتر این دانشگاه علامه طباطبایی با اشاره به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های این دانشگاه گفت: این قابلیت‌ها بیش از آن چیزی است که به فعلیت رسیده و درخواست از اعضای هیأت علمی دانشگاه این است تا با تلاش و همکاری بتوانیم قابلیت‌های دانشگاه را آن گونه که هست بارور کرده و به فعلیت برسانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دکتر جلال دهقانی فیروزآبادی در ادامه با بیان سیاست‌ها و اهداف کلی حوزه پژوهش دانشگاه علامه اظهار کرد: تقویت انجام پژوهش های تقاضا محور و کاربردی و حل مشکل یکی از سیاست ها و اولویت های معاونت پژوهشی است.

وی افزود: به طور کلی در رنکینگ ها و رتبه بندی دانشگاه ها، پژوهش بسیار مهم است و بر این اساس ما به دنبال این هستیم که علاوه بر تولید علم محض، انتقادی و کاربردی هم اقدام کنیم تا بتوانیم علاوه بر مشکل گشایی،کمک به حل مشکلات و چالش های موجود کشور داشته باشیم، همان طور که طی سال های قبل اقدامات و ساز و کارهای مختلف و خوبی از جمله؛ تهیه و تدوین بسته های سیاست­گذاری، تشکیل خوشه های مشورتی و نیز برگزاری نشست های حل مسئله را در زمینه ایجاد های لازم شاهد بودیم که امیدوارم با زمینه های مختلف تخصصی دانشکده ها و کمک اعضای هیات علمی به عملی شدن به این مکانیزم کمک کنند.

دهقانی فیروزآبادی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اهمیت تقویت همکاری بین جامعه و صنعت، متذکر شد: دانشگاه بدون جامعه و صنعت نمی‌تواند کارکرد اصلی خود را ایفا کند و باید بتوانیم در حوزه جامعه و صنعت از حاصل اندیشه و فکر اعضای هیات علمی استفاده کنیم.

 معاون پژوهشی دانشگاه، سیاست و رویکرد دیگر پژوهشی دانشگاه علامه را افزایش تولیدات بین المللی برشمرد و افزود: معتقدم قابلیت های عملی، دانش و ذخیره دانایی دانشگاه علامه طباطبائی در سطح بین المللی بیش از آن چیزی است که معرفی کردیم و تلاش داریم که بتوانیم این داشته ها را در عرصه بین المللی عرضه کنیم.

وی خطاب به اعضای هیات علمی گفت: تقاضا دارم با راهنمایی شما و قابلیت های دانشکده ها در رسیدن به این هدف تلاش کرده و آن را در عرصه بین المللی ارائه کنیم.

دهقانی فیروزآبادی ارتقای جایگاه و اعتبار بین المللی دانشگاه را از سیاست‌های مورد تاکید این حوزه برشمرد و گفت: ارتقای نقش دانشگاه در تصمیم سازی و سیاست­گذاری از اهمیت بالایی برخوردار است. ما نیاز به سیاست دانش بنیان داریم و بسیاری از اندیشمندان معتقدند مشکلات و چالش های ما بیش از هرچیزی به علت عدم استفاده بهینه از ذخیره دانایی در کشور است که امید است بتوانیم بخشی از آن را تأمین کنیم.

وی در بخش پایانی سخنان خود ارتقای فرهنگ اخلاق در پژوهش را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: عالمان ما علاوه بر این که در عرصه علمی سرآمد بودند، همواره آموزگاران اخلاق بودند و جامعه امروز ما بیش از هر روز نیاز به این دارد که ما فرهنگ اخلاق را نشر و ترویج دهیم، چرا که نیاز به تربیت عالم متخلق داریم، نه عالم متقلب.

معاون پژوهشی دانشگاه اضافه کرد: بسیاری از نابسامانی های امروز جامعه ما به حوزه دانش، آن گونه که باید رعایت شود، نیست و ما باید متخلق به اخلاق باشیم تا دیگران از ما بیاموزند.

بنا بر اعلام روابط عمومی دانشگاه علامه طباطبایی، وی در پایان سخنانش به ارائه گزارشی از اقدامات حوزه های مختلف و دستاوردهای حوزه معاونت پژوهشی دانشگاه پرداخت.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: هفته پژوهش هفته پژوهش 98 دانشگاه علامه طباطبایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۶۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی، رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی صادراتی ایران در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران، در پاسخ به سوالی در خصوص چگونگی نقل و انتقال پول با دیگر کشورها گفت: در روش‌های پولی و بانکی و شبه سوئیفت اتفاقات خوبی روی داده است و با نزدیک به ۱۰ کشور تعاملات مستقیم مالی و از طریق ارزهای ملی انجام می‌دهیم اما به دلیل محرمانگی درباره آنها تبلیغات نمی‌کنیم.

ضیغمی در ادامه گفت: با دستور رئیس جمهور مشوق‌های صادراتی به تجار پرداخت خواهد شد و از طرفی خطوط مستقیم دریایی و هوایی با کشورهای هدف راه‌اندازی می‌شود.

حضور هیأت تجاری کره شمالی در ایران اکسپو

وی در مورد نمایشگاه ایران اکسپو هم اظهار کرد: ۱۰۳ کشور برای حضور در این نمایشگاه حضور خواهند داشت. همچنین بیش از ۳۵۰۰ شرکت‌کننده درخواست حضور داشتند که با توجه به محدودیت‌های زیرساختی تنها توانستیم ۲۵۰۰ نفر را پذیرش کنیم. امیدواریم با افزایش زیرساخت‌ها بتوانیم در سال‌های آینده ۵ هزار نفر بازدیدکننده تجاری را از این نمایشگاه پذیرا باشیم و مشکلات موجود رفع شود.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران ادامه داد: در این نمایشگاه ایران توانمندی‌های صادراتی خود را در حوزه‌های مختلفی از جمله فولاد، خدمات، فنی مهندسی، ساختمان، پتروشیمی، ماشین‌آلات، صنایع غذایی، تجهیزات پزشکی، دانش‌بنیان و … در معرض دید بازدیدکنندگان داخلی و خارجی قرار می‌دهد.

وی افزود: در این نمایشگاه تلاش شده که تمرکز نمایش فعالیت‌های ایران در حوزه‌های صنایع غذایی دانش‌بنیان، ساختمان، تجهیزات پزشکی و حوزه‌های غیرپزشکی باشد زیرا ظرفیت‌های مناسبی برای صادرات این محصولات به دیگر کشورها داریم. همچنین قراردادهای مختلفی توسط بخش خصوصی در این نمایشگاه منعقد می‌شود که امیدواریم فضای مذاکره دوجانبه با فعالین اقتصادی کشورهای مختلف فراهم شود.

ضیغمی در پاسخ به سوالی در ارتباط با ورود هیأت تجاری از کشور کره شمالی به ایران برای بازدید از این نمایشگاه گفت: این کشور نیز مانند سایر کشورها برای بازدید از نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی به ایران آمده است.

معاون وزیر صمت افزود: کشورهای دیگری که با ایران در حوزه‌های نفت همکاری می‌کنند، ظرفیت‌های دیگر ایران را نمی‌دانند و حتی بسیاری از کشورهای دوست و همسایه نیز به ظرفیت‌های صادراتی ایران آگاه نیستند که امیدواریم این نمایشگاه زمینه را برای شناخت ظرفیت‌های صادراتی ایران در بخش‌های دیگری به غیر پتروشیمی، نفت و فولاد بشناساند. رئیس سازمان توسعه تجارت ایران

وی اظهار کرد: بسیاری از شرکت‌هایی که در سالهای گذشته با ایران قرارداد بستند امسال برای توسعه روابط به ایران می‌آیند؛ جزئیات قراردادهای منعقد شده در روز آخر به طور کامل منتشر خواهد شد.

کد خبر 6090013 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • ضرورت توسعه تعاملات علمی دانشگاهی در راستای منافع دو کشور در عرصه بین‌المللی
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • ارتباط شبه سوئیفت با ۱۰ کشور داریم
  • چالش‌های صنعت داروهای گیاهی در ایران/ انتقاد از وجود سیاست‌های غلط در حوزه دارویی
  • آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید!
  • بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه علامه طباطبائی پیرامون حضور وزیر علوم در این دانشگاه: آقای زلفی‌گل! شما از ابتدا هم اشتباهی بودید! شما اخراج اساتید ضد انقلاب و اسلام و دین از دانشگاه‌ را، تبدیل به ابزاری برای تسویه‌حساب‌های شخصی کردید
  • بررسی ابعاد سیاسی علامه سیدمحمد باقر درچه‌ای/ یک کنش‌گری سیاسی با شاگردپروری
  • بروزرسانی بزرگ واتس آپ در راه است
  • بروزرسانی بزرگ واتس‌آپ در راه است
  • بروزرسانی های اساسی واتساپ در راه است