Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحرکات نامزدهای انتخابات از نگاه مقامات اجرایی و نظارتی دور نمی ماند و محور اصلی فعالیت آن ها توصیه برای عدم بروز تخلفات انتخاباتی و برخورد با آن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، در آخرین هفته از آذر ماه سال جاری مهمترین رویداد در روند برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی،‌ عبور ۹۱.۲ درصد از داوطلبان پذیرش مسؤولیت وکالت ملت از غربال هیات‌های اجرایی در کشور و رسیدن ۱۳ هزار و ۸۴۹ نفر به هیات های نظارت بوده و  استان البرز نیز در این ایام شاهد تایید صلاحیت 98.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد داوطلبان انتخابات مجلس بوده است.

با پایان مهلت قانونی اعلام شکایت داوطلبانی که صلاحیتشان در هیات های اجرایی به تایید نرسیده بود و رسیدگی به درخواست ها و اظهارنظر در خصوص داوطلبانی که توسط هیات اجرایی واجد شرایط قانونی شناخته شده اند، رفته رفته یک گام دیگر به برگزاری انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نزدیکتر می شویم و‌ در این میان تحرکات نامزدها و هواداران آنها هم بیشتر می شود؛ از همین رو محور اصلی فعالیت مقامات اجرایی و نظارتی انتخابات، توصیه برای عدم بروز تخلفات انتخاباتی و برخورد با آن است.

غفور قاسم پور، فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد در این رابطه پیش تر گفته بود: طبق قانون هیچ یک از مدیران دستگاه‌های اجرایی دولتی حق فعالیت له یا علیه نامزدهای انتخاباتی را ندارند و تمامی موارد رصد و پایش می شود.

فرماندار مرکز حوزه انتخابیه شهرستان های کرج، فردیس و اشتهارد با تاکید بر ضرورت رعایت اصل بی طرفی و صیانت از آرای مردم به عنوان مهمترین اولویت‌ها برای مجریان برگزاری انتخابات از تشکیل کمیته‌های رسیدگی به تخلفات انتخاباتی و ممنوعیت تبلیغات زودهنگام انتخابات خبر داده بود.

آمادگی دستگاه های قضایی برای برخورد قانونی با هر نوع تخلف انتخاباتی نیز از دیگر موارد پرتکرار در سخنان مقامات استانی طی هفته گذشته بوده است. یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی دوم اسفند ماه در 208 حوزه انتخابیه برای تعیین 290 کرسی برگزار می شود.

این دوره در کشور 16 هزار و 33 نفر برای انتخابات یازدهمین مجلس شورای اسلامی ثبت ‌نام کرده اند و در استان البرز نیز 379 نفر برای رقابت بر سر کرسی‌های نمایندگی یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام کرده اند.

بنابر اعلام رئیس ستاد انتخابات استان البرز از مجموع ثبت نام کنندگان 363 نفر تایید و 10 نفر رد صلاحیت شدند. افراد رد صلاحیت شده از 28 آذرماه جاری تا یکم دی ماه فرصت داشتند شکایات خود را به هیات نظارت استان جهت رسیدگی ارسال کنند.

انتهای پیام/س

منبع: فارس

کلیدواژه: انتخابات مجلس شورای اسلامی تخلفات انتخاباتی البرز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۷۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد وحیدی ظهر پنجشنبه در حاشیه سفر خود به مشهد اظهار کرد: همه مقدمات برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۲۲ حوزه هدف آماده شده است.

وزیر کشور گفت: این مرحله از انتخابات مجلس شورای اسلامی در ۸ حوزه به صورت تمام الکترونیک برگزار خواهد شد.

کد خبر 6088675

دیگر خبرها

  • ضبط برنامه تبلیغاتی نامزدهای انتخابات دور دوم مجلس در آبادان
  • نشست نامزدهای دور دوم انتخابات با رئیس هیات نظارت بر انتخابات خوزستان
  • از «جهانبخش امینی» چه می‌دانیم؟
  • نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • آغاز نشست خبری تعدادی از کاندایداهای زن تهران در ایسنا
  • انتخابات ۱۴۰۲ توسط ۷۵ هزار نفر عوامل اجرایی استان تهران برگزار شد
  • زمانبندی تبلیغات نامزدهای دور دوم انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس
  • آمادگی کشور برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • کشور مهیای برگزاری دور دوم دوازدهمین دوره انتخابات مجلس است