Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@23:37:40 GMT

وضعیت روستای رانش شده کالپوش به کجا رسید؟

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۸۸۸۸

وضعیت روستای رانش شده کالپوش به کجا رسید؟

سمنان- متأسفانه براثر رانش زمین که در روزهای آغازین سال ۹۸ روی داد، ۳۳۰ خانه در روستای حسین‌آباد کالپوش شهرستان میامی در شرق استان سمنان خسارت دید که ۱۶۳ خانه به علت شدت آسیب‌ها و خطر برای ساکنان تخلیه شد.

قدس آنلاین-گروه استان ها  بخش کوهستانی کالپوش میامی به مرکزیت روستای رضوان شامل ۱۲ روستا است که دست‌کم ۲۰ هزار نفر جمعیت دارد و شغل بیشتر مردم این منطقه کشاورزی و دامداری است و این بخش در ۲۰۰ کیلومتری شمال شرقی شاهرود قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رانش زمین در این منطقه موجب شد تا مسئولان جابجایی این روستا را در دستور کار قرار دهند اما این تصمیم  و دیر کرد در واگذاری زمین ها موجب شد تا  در طی ماه‌های گذشته صدای اعتراض بسیاری از آسیب دیدگان  بلند شود.

در همین رابطه معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان پیش‌ازاین در گفت‌وگو با قدس در خصوص روند کند ساخت و ساز اظهار کرد: برای اطمینان خاطر و حصول نتیجه از اینکه جابجایی این روستا به مکان جدید روستائیان را با مشکلی مواجه نخواهد کرد لذا این پروژه به تأخیر افتاد.

فخری در این رابطه توضیح داد: در این راستا می‌بایست رعایت استانداردها درمطالعات مکان‌یابی انجام می‌شد و موافقت دستگاه‌های مربوطه اخذ می‌شد که این مطالعات پروسه‌ای زمان‌بر بود.

آخرین وضعیت کالپوش

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان حال در خصوص جزئیات و آخرین وضعیت این روستای دچار رانش اظهار می‌کند: ساخت‌وساز منازل مسکونی در سایت جدید روستای حسین‌آباد آغازشده و لذا تاکنون پی‌کنی ۱۰۸ واحد، آرماتوربندی ۸۷ واحد، اجرای فونداسیون ۸۴ واحد و نصب اسکلت ۲۱ واحد انجام‌شده و بقیه مراحل ساخت نیز با روند مطلوبی در حال انجام است.

منوچهر فخری اذعان کرد: حسین‌آباد کالپوش یکی از نقاط استراتژیک استان است که استاندار نیز در تمامی جلسات مختص این مهم، بر رسیدگی به مشکلات و تسریع در حل کمبودها و موانع تأکید داشت است.

وی بابیان اینکه دولت از هیچ کمکی برای جابجایی این روستا و ایجاد سازه‌های جدید دریغ نورزیده است افزود: با واگذاری ۹۲ قطعه به متقاضیان احداث مسکن در شهرک جدیدالاحداث روستای حسین‌آباد کالپوش عملیات ساخت‌وساز سرعت گرفته است.

وی بابیان اینکه تعداد ۱۰۸ خانوار روستای حسین‌آباد کالپوش برای دریافت تسهیلات احداثی و معیشتی به بانک معرفی شدند. ادامه داد: در همین راستا  ۴۶ هزار مترمکعب خاک‌برداری و خاک‌ریزی در سایت جدید صورت گرفته و همان‌طور که عنوان شد تعداد ۹۲ خانوار اصلی و ۱۸ خانوار فرعی برای ساخت مسکن در این سایت، زمین دریافت کردند.

معاون استاندار سمنان گفت: در همین راستا تاکنون ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال تسهیلات احداثی به ۷۹ خانوار، ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تسهیلات معیشتی به ۱۸ خانوار، ۱۶ میلیارد و ۱۷۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به ۷۷ خانوار و ۶ میلیارد و ۵۱۰ میلیون ریال کمک بلاعوض از محل تنخواه به ۲۰۹ خانوار پرداخت‌شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با تأکید بر اینکه تا به امروز تمامی خواسته‌های مردم این روستا اجرایی شده است گفت: اقدامات لازم برای زمین‌شناسی، اعطای تسهیلات و وام بلاعوض ازجمله اقدامات لازم برای کمک به مردم این روستا بوده است.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: استان سمنان رانش زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۸۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب‌شرب شهرک سوخته امامزاده ابراهیم شفت پایدار شد

مدیرعامل آبفای گیلان از پایداری شبکه آب شرب سالم در روستای نیمه سوخته امامزاده ابراهیم شفت خبر داد و گفت: در اثر آتش سوزی مهیب در روستای امامزاده ابراهیم شفت به جهت پایداری خدمات در ساعات اولیه بعد از حادثه با استقرار اکیپ عملیاتی با لوله‌گذاری موقت و تغییر مسیر آبرسانی، آب سایر نقاط روستا برقرار شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان از پایداری شبکه آب شرب سالم در روستای نیمه سوخته امامزاده ابراهیم شفت خبر داد و اظهار کرد: در اثر آتش سوزی مهیب در روستای گردشگرپذیر امامزاده ابراهیم شفت بخشی از تاسیسات شبکه آبرسانی و انشعابات دچار آسیب شد که به جهت پایداری خدمات در ساعات اولیه بعد از حادثه با استقرار اکیپ عملیاتی با لوله‌گذاری موقت و تغییر مسیر آبرسانی، آب سایر نقاط روستا برقرار و برای استفاده در منطقه وقوع حادثه نیز چ‌ها عدد شیر برداشت عمومی نصب شد. به گفته، در زمان وقوع حادثه آب با فشار کافی در شبکه برقرار و امکان استفاده از شیرهای ثابت آتش نشانی وجود داشت اما به علت شدت و سرعت گسترش حریق امکان استفاده از تعدادی از شیرهای ثابت آتش نشانی محدود شد. مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گیلان با بیان اینکه در راستای اطمینان از سلامت تامین آب شرب روستا پایش مستمر کمی و کیفی آب توسط اکیپ‌های کارشناسی در حال انجام است، گفت: در پی خسارت وارده، جهت افزایش پایداری تامین آب شرب روستا و بهره مندی مشترکین از آب سالم و بهداشتی نیاز به اصلاح و بازسازی شبکه توزیع و خطوط انتقال به طول ۳ کیلومتر است. به گفته غیاثی، نصب انشعاب آب به تعداد ۱۳۵ فقره و ۱۵ دستگاه شیر آتش نشانی در معابر روستای امامزاده ابراهیم شفت نیز ضرورت دارد.

دیگر خبرها

  • بافت تاریخی روستای اصفهک با توجه مردم حفظ شده است
  • دختر گمشده در جنگل دشت شاد کالپوش پیدا شد
  • واگذاری زمین و اجرای پروژه‌های مسکن در استان بوشهر سرعت می‌گیرد
  • آب‌شرب شهرک سوخته امامزاده ابراهیم شفت پایدار شد
  • اتصال ۲۶۰ روستای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی به اینترنت پرسرعت
  • ۱۸۳ روستای خدابنده با جمعیت بالای ۲۰ خانوار از نعمت برق برخوردار است
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • آغاز طرح آبرسانی به روستای کم رضوان بندرلنگه
  • روستا‌های بالای ۱۰ خانوار بخش مرکزی گناوه برق‌رسانی می‌شوند