Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-28@05:27:59 GMT

مرد می‌تواند مانع اشتغال زن شود؟

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۸۹۱۲

گاهی اوقات پیش می‌آید که زن فکر می‌کند اگر همسرش به او اجازه ندهد، نمی‌تواند بیرون از خانه کار کند و شاغل باشد؛ البته وظیفه زن تأمین امرار معاش برای خانه نیست و وظیفه‌ای برای تأمین خرج خانه را ندارد. ناطقان: بر اساس قانون مرد می‌تواند گاهی اوقات اجازه کار کردن را از همسر خود بگیرد.
اگر هنگام ازدواج زن شاغل باشد و در قباله ازدواج شاغل بودن او ذکر شود، مرد نمی‌تواند زن را از ادامه فعالیت منع کند و حق گرفتن کار از زن ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



 اگر شغلی که زن به آن می‌خواهد مشغول شود مطابق با مصلحت و حیثیت خانوادگی شوهر نباشد، مرد می‌تواند او را از کار کردن منع کند.

قانون مدنی درباره شغل زن و اجازه مرد صحبت کرده است؛ در این قانون آمده شوهر می‌تواند همسر خود را از حرفه یا شغلی که مخالف مصلحت خانوادگی یا حیثیت زن و شوهر باشد، منع کند.


البته اگر مرد بخواهد همسر خود را از انجام کار منع کند، باید حتما دلیل موجهی داشته باشد تا قاضی بر اساس آن دلیل تشخیص دهد که آیا شغل زن با مصلحت خانوادگی زوجین مغایرت دارد یا ندارد.
منبع:برنا
برچسب ها: اشتغال ، همسر ، خانواده ، منع ، ناطقان

منبع: ناطقان

کلیدواژه: اشتغال همسر خانواده منع ناطقان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۸۹۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور

سخنگوی شورای شهر تهران گفت: مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

به گزارش تسنیم، علیرضا نادعلی؛ سخنگوی شورای شهر تهران اظهار کرد: با ناکام ماندن دلالان و مافیای صنعت خودرو در پیگیری منافع نامشروع خود در معاملات خودروهای برقی، و ناامیدی آنها از قراردادهای شهرداری تهران برای خرید این نوع خودروها، این گروه ذینفع با توسل به قدرت پول و تطمیع برخی افراد و رسانه‌ها، در تلاشند تا مانع از اجرای طرح برقی‌سازی ناوگان حمل‌ونقل عمومی توسط دولت سیزدهم و مدیریت شهری شوند.

وی افزود: برخی از وزرا، نمایندگان مجلس و شهردار تهران اخیراً به صراحت اعلام کرده‌اند که مافیای قدرتمند خودرو مانع از ورود خودروهای باکیفیت و ارزان به کشور می‌شود.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: پرفروش‌ترین خودروهای برقی چینی فروش 125 میلیون دستگاه خودرو برقی تا سال 2030 ساخت نخستین خودروی برقی (فیلم)

دیگر خبرها

  • مهم‌ترین مانع اجرای عدالت، دنیاطلبی و دنیاگرایی است
  • مافیای خودرو؛ مانع ورود خودرو‌های برقی به کشور!
  • «مافیای خودرو» مانع ورود خودروهای برقی به کشور
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است
  • حجاب، مسیر مصلحت جامعه
  • نتانیاهو مانع از انعقاد توافق درباره جنگ غزه می‌شود
  • کسب مدال طلا ۴۰۰ متر با مانع از سوی فاطمه عیدیان
  • امام جمعه تهران خطاب به متدینین: انگ زدن به یکدیگر مصلحت نیست
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند
  • سیل مانع حضور داوطلبان کنکور در جلسه امتحان شد