Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان گفت: افزایش قیمت بی‌منطق کالاها و خدماتی که ارتباطی به بنزین ندارد، تخلف است.

فرامرز نیک‌سرشت ظهر امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار استان زنجان، با اشاره به موارد مطرح‌ شده به کاهش سهمیه بنزین در کارت‌های سوخت، اظهار کرد: افراد پس از سوختگیری کامل و زدن دکمه خروج کارت خود را از دستگاه خارج کنند تا مانع ازبین رفتن سهمیه خود شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این رویه باید به منظور جلوگیری از سوءاستفاده از کارت‌های سوخت انجام شود.

این مسئول خواستار اطلاع‌رسانی برای نحوه خروج کارت سوخت توسط رسانه‌ها شد و گفت: در حال حاضر، در بازار شاهد افزایش قیمت برخی کالاها هستیم که برخی متعارف و برخی نامتعارف است و اصلاح قیمت بنزین در شرایط فعلی یک اضطرار است.

وی افزود: نمی‌توان به‌صورت مطلق منکر گرانی در پی افزایش قیمت بنزین شد. البته این افزایش قیمت باید منطقی بوده و مربوط به کالاهایی باشد که به بنزین مربوط می‌شود؛ اینکه بگوییم جلوی هرگونه گرانی را می‌گیریم، ادعای باطلی است زیرا جلوگیری از گرانی بعد از سهمیه‌بندی و افزایش نرخ بنزین، به‌طور مطلق ناشدنی است و به نوبت خود می‌تواند در گرانی کالاها و خدمات موثر باشد.

نیک‌سرشت تصریح کرد: مطلق‌گرایی، یک انحراف است و هم مردم و هم مسئولان را در تصمیم‌گیری، سردرگم می‌کند؛ لذا باید شفاف‌سازی کرده و در رفتار با مردم، صداقت داشته باشیم. افزایش قیمت بی‌منطق کالاها و خدماتی که ارتباطی به بنزین ندارد، تخلف است و گزارش‌ها نشان می‌دهد که عملکرد کارگروه تنظیم بازار، موفق بوده است؛ با این‌حال منکر این نیستیم که گرانی و مشکلات و فشارهای اقتصادی بر مردم وجود داشته و قدرت خرید در سال‌جاری نسبت به سال گذشته پایین آمده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار زنجان، یادآور شد: گرانی برخی کالاها و خدمات، منطقی است و سواری‌های مسافربر بین‌شهری به دلیل اینکه بنزین سهمیه را پنج هزار ریال گران‌تر از قبل دریافت می‌کنند، طبیعی است که باید افزایش کرایه داشته باشند؛ اما در خصوص اقلام خوراکی خوشبختانه نه تنها افزایش قیمت نبوده بلکه طبق گزارش‌ها کاهش قیمت نیز داشته‌ایم.

وی افزود: شرایطی که امروز با آن مواجه هستیم، هیچ کدام از دولتمردان، مسئولان و متولیان امر به استقبال آن نرفته‌اند بلکه دیوانه‌ای در سطح جهان پیدا شده که برخلاف توافقات و تعهدات بین‌المللی وارد جنگ اقتصادی شده و حتی غذا و دارو را هم تحریم می‌کند. باید بپذیریم که وارد جنگ تمام‌عیار اقتصادی شده‌ایم و در خوشبینانه‌ترین حالت در لایحه بودجه سال ۹۹ روزانه یک میلیون بشکه نفت به قیمت ۵۰ دلار فروخته خواهد شد و همه تلاش خود را برای مبارزه با تحریم به کار می‌گیریم.

نیک‌سرشت با اشاره به ثبت‌نام ۲ هزار مسافربر شخصی حمل مسافر در مسیرهای روستایی، خاطرنشان کرد: مدیران مربوطه پیگیر تامین سوخت این خودروها باشند و در خصوص وانت‌بارهای شخصی برون‌شهری نیز اطلاع‌رسانی لازم برای ثبت‌نام جهت ساماندهی و دریافت سوخت مورد نیاز صورت پذیرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی نفت ستاد تنظيم بازار جنگ اقتصادی سهمیه بندی بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!

فریدون عباسی در ارزیابی این پیشنهاد اظهار داشت: بنده کلا نسبت به طرح‌ها نظر مثبتی ندارم. بنزین ماده‌ای است که در خودرو استفاده می‌شود، چرا باید به افراد بنزین داده شود؟ در هیچ جای دنیا مشکلی بنزین ندارند، سوخت در جایگاه‌ها وجود دارد و مردم مصرف می‌کنند، چون هزینه‌ها در کشور‌های دیگر واقعی است سوخت هم مثل بقیه کالا‌ها است در کشور ما بیش از حد به این موضوع پرداخته می‌شود، بنزین نباید ابزاری برای بهم زدن آرامش مردم شود.

به گزارش اقتصادآنلاین، وی با بیان اینکه تخصیص بنزین به افراد به جای خودرو در راستای اعطای یارانه بیشتر به اقشار کم‌درآمد نیست، افزود: باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که شاید کسی نمی‌خواهد خودرو داشته باشد یا گواهینامه ندارد و یا ترجیح می‌دهد از وسیله نقلیه عمومی استفاده کند، بنابراین لزومی ندارد سوخت به افراد اختصاص داده شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: بهتر است به اصلاح نظام حقوق و دستمزد بپردازیم و ارجح‌تر است که ارزش پول ملی را حفظ و تورم را کنترل کنیم و نسبت به افزایش درآمد کسانی که درآمد ثابت دارند و حقوق‌بگیر هستند اقدام کنیم تا میزان حقوق دریافتی این افراد با تورم سازگار باشد نه اینکه هر سال کمتر از میزان تورم افزایش دستمزد داشته باشیم.

وی تاکید کرد: مشکل کشور در سهمیه‌بندی بنزین نیست، بنزین نباید سهمیه‌بندی شود جز در موارد بحران مثل زمان جنگ آشکار؛ اکنون در جنگ اقتصادی هستیم و بنزین با کارت سوخت در اختیار مردم قرار می‌گیرد، ما باید همین شیوه تخصیص بنزین با کارت را درست اجرا کنیم یعنی هر شخصی با کارت شخصی سوخت را دریافت کند، قیمت هم مشخص باشد و اگر کسی بخواهد بنزین بیشتری مصرف کند باتوجه به اینکه کشور امکان تولید بنزین به میزان تقاضا را ندارد بنزین را با نرخ وارداتی دریافت کند.

عباسی خاطرنشان کرد: واردات بنزین ارزبر است بنابراین هر شخصی بخواهد بنزین بیشتری به مصرف برساند باید قیمت وارداتی یعنی هزینه واردات، حمل نقل و هزینه جایگاه باید در این نرخ گنجانده شده و قمیت واقعی را پرداخت کند و کسی هم مصرف کمتری دارد بنزین تولید داخل را با نرخ یارانه‌ای که دولت در نظر گرفته دریافت کند.

دیگر خبرها

  • کشف ۲۷ میلیون لیتر بنزین قاچاق و توقیف ۴۰۰۰ خودروی شوتی در یک سال
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد
  • کلاهبرداری با کارت سوخت در پمپ بنزین ها | بپا سوخت ندی!
  • بازار خودرو روی دور تند گرانی افتاد/ آخرین قیمت پژو، سمند، شاهین، کوییک، دنا و تارا + جدول
  • تغییر نگاه‌ها به کوثر چشم انداز ما بوده است
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟
  • ماجرای سهمیه بنزین ۱۵ لیتری به هر خانوار چیست؟!
  • نبود سبد سوخت یکی از دلایل ناترازی بنزین
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت / داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم
  • تخلف زیر گوش وزارت بهداشت/داروخانه‌ها دیگر کاره‌ای نیستند+فیلم