Web Analytics Made Easy - Statcounter

مردم روستای محمدآباد خرزه دهگلان پس از احداث سد قوچم آوراه شده اند و اکنون که می خواهند به روستا بازگردند مدیران مانع می شوند و برای این ممانعت آنها را مورد تحریم آب، برق، گاز و تلفن قرار می دهند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  کُردتودی، روستای محمدآباد خرزه در 30 کیلومتری شهرستان دهگلان واقع شده است؛ با احداث سد قوچم در سال 92 و زیر آب رفتن روستا مردم مجبور به مهاجرت به شهرهای دهگلان و سنندج شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در سال 94 حدود 12 خانوار روستا به علت نبود شغل و درآمد در شهر دوباره به روستا بر می گردند و در زمین کشاورزی ای که متعلق به همان روستاست با خریداری آن زمین اقدام به احداث مسکن می نمایند.

مردم روستا ضمن ابراز نگرانی می گویند متاسفانه جهاد کشاورزی می گوید که این خانواده ها غیر قانونی اقدام به ساخت و ساز نموده اند و زمین ساخت مسکن آنان کاربری کشاورزی دارد!

 یدالله اصلانی می گوید مگر اینجا شهر است که مدیران و مسئولان اینقدر سخت گیری می کنند! ما در شهر هیچگونه درآمدی نداشتیم و مجبور به بازگشت به روستا شدیم تا از طریق دامداری و کشاورزی امرار معاش نماییم آیا برگشت ما به روستا جرم است؟

  اصلانی گفت: بخاطر همین موضوع که روستا جدید الاحداث کاربری مسکونی ندارد به ما هیچگونه امتیاز آب، برق و گاز نداده انده که با مشکل مواجه هستیم.

 محمد صالح سعیدی فرزند شهید سعیدی ساکن روستا در ادامه از مسئولان خواست که در راستای تغییر کاربری زمین کشاورزی که اکنون در آن ساخت و ساز انجام شده اقدام کنند زیرا ما حدود 6 سال است دنبال این موضوع هستیم و کسی جوابگوی ما نیست.

سعیدی بیان داشت: ما به علت نبود کسب و کار و درآمد مجبور به مهاجرت شدیم و در صورت بی توجهی به این موضوع و عدم حل مشکلات مجبور به مهاجرت دوباره به حاشیه شهرها هستیم زیرا غیر از دامداری و کشاورزی هیچگونه سرمایه برای ایجاد اشتغال در شهر نداریم.

جمیل نوری یکی دیگر از ساکنان بیان داشت: اگر این چند خانوار به علت مشکلات دوباره به شهر برگردند من مجبور هستم در روستا به تنهایی ادامه زندگی دهم زیرا هیچگونه در آمدی در شهر ندارم تنها درآمد زندگی خانواده من دامداری و کشاورزی است.

ناصر نوری یکی دیگر از ساکنان محمد آباد خرزه می گوید در زمان احداث سد قوچم به ما قول دادند که در صورت زیر آب رفتن روستا اقدام به احداث مسکن برای ما نمایند اما بعد از احداث سد و تخلیه روستا هیچگونه اقدامی صورت نگرفت و ما مجبورشدیم به شهر مهاجرت کنیم و در شهر هم بدون کسب و کار و در آمد دوباره مجبور به بازگشت به روستا شدیم که در حال حاضر بدون برق، گاز و آب شرب هستیم و تنها خواسته ما از مسئولان استان و شهرستان حل این مشکلات است تا دوباره مجبور به بازگشت به شهر نشویم.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۱۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بنافی دوشنبه شب در نشست شورای تأمین مسکن شهرستان دشتستان که با حضور مسئولان ذی‌ربط شهرستانی و دستگاه‌های اجرایی در محل فرمانداری برگزار شد، گفت: تأمین مسکن یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت است و با تمام ظرفیت شهرستان واستان برای تأمین مسکن اقشار مختلف مردم به‌ویژه اقشار کم‌برخوردار شهرستان در تلاش هستیم.

فرماندار دشتستان با اشاره به پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی و بهسازی مسکن در شهرستان، گفت: تسهیلات خوبی توسط دولت سیزدهم برای بهسازی و مقاوم‌سازی مسکن روستایی در نظر گرفته شده که این موضوع قدمی مثبت در ترغیب مردم به نوسازی و بهسازی مسکن دارد.

بنافی در خصوص عملکرد بانک‌های عامل پرداخت تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی نیز اظهار کرد: در زنجیره پرداخت تسهیلات مسکن روستایی تعداد معرفی شده به بانک‌ها زیاد ولی تعداد عقد قرارداد و تسهیلات پرداخت شده به‌مراتب کمتر است که نیازمند اهتمام جدی بانک‌ها در این خصوص هستیم.

وی همچنین خواستار اهتمام جدی شهرداران در امر الحاق زمین به حوزه شهری جهت تأمین زمین برای طرح جوانی جمعیت و فرزند آوری شد.

احمد بنافی با بیان اینکه ۲۰ روستا در شهرستان جهت تأمین زمین طرح جوانی جمعیت، الحاق زمین به محدوده روستایی را انجام داده‌اند خواستار پیگیری بیشتر بخشداران جهت این موضوع در دیگر روستاهای شهرستان شد.

ارائه گزارش توسط ادارات متولی و تصمیم‌گیری و مشکلات مرتبط با موضوع مسکن از دیگر بخش‌های این جلسه بود.

کد خبر 6098842

دیگر خبرها

  • فرایند الحاق زمین به محدوده ۲۰ روستای دشتستان انجام شد
  • بازسازی روستای امامزاده ابراهیم(ع) شفت بدون پروسه اداری آغاز شود
  • آلودگی آب رودخانه روستای سنقرآباد به لطف گاوداری + فیلم
  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • تجهیز زیر ساخت‌های ۹۰ درصد روستا‌های ایران
  • صدور بیش از ۶ میلیون جلد سند مالکیت روستایی
  • شاخص بهره مندی روستا‌های کردستان از راه‌ آسفالته به ۷۵ درصد رسید
  • پاسخگویی به مطالبات مردم، در دستور کار مدیران خراسان جنوبی
  • رفع مشکلات مردم، تکلیف مدیران در دولت سیزدهم است
  • مشق عشق فداکاری در مدرسه روستایی در زفره