Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-03@16:52:28 GMT

شاخص بورس از ۳۶۲ هزار واحد هم گذشت

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۹۶۳۷

شاخص بورس از ۳۶۲ هزار واحد هم گذشت

معاملات امروز بورس درحالی به پایان رسید که شاخص کل این بازار با ۲۸۹۳ واحد صعود، به ۳۶۲ هزار و ۲۵۹ واحد رسید. به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، امروز (سه‌شنبه) بر خلاف روز گذشته شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز همسو با شاخص کل بود و با ۹۷۶ واحد رشد، رقم ۱۱۳ هزار و ۵۸۱ واحد را ثبت کرد.

همچنین امروز ۵۱۹ هزار معامله توسط معامله‌گران انجام شد که ۲۲ هزار و ۷۳۷ میلیارد تومان ارزش داشت که نسبت به روز گذشته کم شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نماد‌های صنایع پتروشیمی خلیج فارس، س. نفت و گاز و پتروشیمی تامین، پالایش نفت بندرعباس، گسترش نفت و گاز پارسیان، معدنی و صنعتی چادرملو و پالایش نفت تبریز نسبت به سایر نماد‌ها تاثیر بیشتری در روند صعودی بازار داشتند و در مقابل نماد فولاد مبارکه اصفهان بیشترین تاثیر منفی را نسبت به سایر نماد‌ها در بازار داشت.

پربیینده‌های امروز بورس، بانک‌های تجارت، ملت و اقتصاد نوین، سایپا، س. صنایع شیمیایی ایران، فولاد مبارکه اصفهان و ایران ترانسفو بودند.

شاخص کل فرابورس ۵۲ واحد رشد کرد

معامله گران امروز نیز مانند روز گذشته شاهد رشد شاخص کل فرابورس بودند؛ به طوریکه این شاخص با ۵۲ واحد رشد در رقم ۴۶۶۶ واحد ایستاد.

معامله‌گران در فرابورس ۲۷۶ هزار معامله به ارزش ۱۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان انجام دادند که نسبت به روز گذشته کاهش داشت.

امروز سنگ آهن گهر زمین، پتروشیمی مارون، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه، پتروشیمی زاگرس، صنایع ماشین‌های اداری ایران، سهامی ذوب آهن اصفهان و پالایش نفت شیراز نسبت به سایر نماد‌ها بیشترین تاثیر مثبت را در فرابورس داشتند.

همچنین سهامی ذوب آهن اصفهان، گروه صنایع کاغذ پارس، کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، گروه کارخانجات صنعتی تبرک، داروسازی آوه سینا، گروه سرمایه گذاری میراث فرهنگی و سرمایه گذاری توسعه گوهران امید نماد‌های پربیننده فرابورس بودند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: افزایش شاخص بورس معاملات امروز بورس معامله گران بورس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت

به گزارش بورس تابناک به نقل از نبض بورس، با توجه به درج و برگزاری جلسات معارفه چندین نماد در روزهای پایانی سال گذشته تاکنون عرضه اولیه ای در سال جدید انجام نگرفته است و دلیل این موضوع هم این بود که در روز یکشنبه ۲۹ بهمن ۱۴۰۲ قادر معصومی خانقاه مدیر نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار در گفتگو با پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) از لغو عرضه‌های اولیه تا اطلاع ثانوی خبر داد تا اینکه امروز محمود گودرزی، مدیر عامل شرکت بورس در نشست خبری معاونت نظارت بر بورس‌ها و ناشران و مدیران عامل بورس و فرابورس بیان کرد که به محض اینکه شرایط بازار مهیا و ارزش معاملات معقول باشد، عرضه اولیه ها از سر گرفته می شود, همچنین معصومی خانقاه در گفتگو با نبض بورس اظهار نمودند : احتمال بازگشت عرصه اولیه ها از اردیبهشت یا نهایت اوایل خرداد وجود دارد . ادامه این خبر را لطفا در لینک زیر بخوانید : https://nabzebourse.com/000Izu

دیگر خبرها

  • تداوم خروج نقدینگی حقیقی‌ها در روز‌های منفی شاخص کل بورس
  • بازار بورس ۱۲ اردیبهشت؛ شاخص کل ۳۹۰۱ واحد افت کرد
  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • این نماد در صف عرضه اولیه قرار گرفت
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • گزارش بورس امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • چرا بازارگردانی به بورس و فرابورس واگذار شد؟