Web Analytics Made Easy - Statcounter

درحالی‌که دیروز خبر توقف تولید یک پالایشگاه‌ در فرانسه به عنوان بخشی از اعتراض به اصلاحات مربوط به حقوق مستمری منتشر شد، امروز تولید پالایشگاه‌های دیگر با رای کارگران متوقف شد.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، کارگران فرانسوی دیروز به توقف تولید در تاسیسات نفتی اصلی که پاریس و مناطق اطراف آن را تامین می‌کنند و پیوستن به تعطیلی صنعت نفت در اعتصابات ملی علیه اصلاحات مستمری بازنشستگی دولت، رای دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقدامات صنعتی علیه اصلاحات امانول ماکرون، خدمت‌رسانی قطارها را طی دو هفته گذشته فلج کرده است و به درگیری میان معترضان و پلیس در پاریس منجر شده است.

تولید توتال در پالایشگاه نفت «گرانپوئیت» و «پترول دیپوت» در جنوب شرق پاریس در نتیجه آرای کارگران متوقف خواهد شد.

یک مقام اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران فرانسه گفت: «تصمیم توقف تولید گرانپوئیت گرفته شده اما با جمعیت اندک.»

توتال اعلام کرد پیش از رای‌گیری برای اعتصاب که ارسال محموله‌ها از این پالایشگاه ‌را متوقف خواهد کرد، گرانپوئیت قبلا با کمترین ظرفیت تولید می‌کرد.

این رای‌گیری با پیام اطمینان بخش وزارت انرژی فرانسه که اعلام کرد علی‌رغم تعطیلی تولید در پالایشگاه‌ها به خواست اتحادیه، عرضه سوخت به ایستگاه‌های بنزین در حالت عادی است، تناقض دارد.

دفتر ادوارد فیلیپ، نخست‌وزیر اعلام کرد مذاکرات با اتحادیه‌ها در مورد اصلاحات را در 7 ژانویه ازسرمی‌گیرد. مذاکرات جداگانه‌ای با اتحادیه‌های معلمان و کارمندان بیمارستان‌ها در 13 ژانویه برگزار خواهد شد.

اتحادیه‌ها اعتصابات بیشتری از 9 ژانویه علیه اصلاحات برنامه‌ریزی کرده اند که بخش‌هایی نظیر راه‌آهن را تحت تاثیر قرار داده و افراد باید تا 64 سالگی کار کنند تا مستمری کامل خود را دریافت کنند.

معترضان در ایستگاه قطار Gare de Lyon در پاریس در ساعات اولیه دیروز درگیر شدند و اعتراضات به نوزدهمین روز خود رسیده است.

در پایانه نفتی CIM در شمال فرانسه که حدود 40 درصد واردات نفت فرانسه را مدیریت می‌کند، اعضای اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران تصمیم به اعتصاب گرفتند و فعالیت‌ها را متوقف کردند که ارسال نفت به پالایشگاه‌ها و سوخت جت‌ها به فرودگاه‌ها را متوقف کرد.

مقامات اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران (CGT) به رویترز گفتند اعضای این اتحادیه به توقف تولید مجتمع پالایشی LyondellBasell در جنوب فرانسه رای داده‌اند.

علی‌رغم اینکه معترضان ارسال محموله‌های را مختل کرده‌اند، UFIP لابی صنعت نفت فرانسه مدعی شد تنها 2 درصد از 11 هزار پمپ بنزین به شدت کمبود دارند.

به گزارش فارس، اتحادیه کارگران کنفدراسیون عمومی کارگران فرانسه روز گذشته نیز به توقف تولید پالایشگاه لاورا رای داده بود، تولید نفت در این پالایشگاه با ظرفیت 210 هزار بشکه در روز از دیروز به عنوان بخشی از اعتراض به اصلاحات مربوط به حقوق مستمری متوقف شد.(جزئیات بیشتر)

امانوئل لپین، دبیرکل بخش نفت این کنفدراسیون به رادیو فرانسه گفته بود: «ما با دولت اتمام حجت کردیم اما دولت گوش نداد؛ در نتیجه، ما دقیقا کاری را که متعهد شدیم، انجام می‌دهیم.»

اعتراضات علیه این طرح اصلاحی که بر اساس آن مزایای بازنشستگی برای بخش‌هایی نظیر راه‌آهن حذف خواهد شد و افراد باید تا 64 سالگی کار کنند تا مستمری کامل دریافت کنند، خدمات‌ قطارها در فصل تعطیلات کریسمس را مختل کرده است.

اعتراضات در بخش نفت نیز عرضه محصولات نفتی به پمپ‌های بنزین را در بخشی از مناطق فرانسه مختل کرده اما تولید در پالایشگاه‌ها تاکنون ادامه داشته است.

در عین حال، اتحادیه خدمه پروازی آلمان از شکست در مذاکرات خود با شرکت «لوفت‌هانزا» در آستانه تعطیلات کریسمس خبر داد و  خدمه پروازی آن تهدید به اعتصاب کردند.(جزئیات بیشتر)

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرانسه اعتصاب کارگران نفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت نفت، احمد باهوش بیان کرد: یکی از ارکان اصلی در تولید ۷۵ درصدی گاز و محصولات جانبی مجتمع گاز پارس جنوبی برای مصرف کشور، بهره‌مندی از توان و دانش ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر کارگر ارزشمند و خلاق در بزرگ‌ترین مجموعه تولید گاز کشور است.

وی به حجم تولید گاز شیرین و تزریق به خط سراسری در سال ۱۴۰۲ اشاره و تصریح کرد: پارسال بیش از ۲۲۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از سکوهای سرچاهی میدان مشترک پارس جنوبی دریافت کردیم که با استفاده از توان، دانش و نوآوری کارگران و متخصصان خط مقدم جبهه اقتصادی بیش از ۱۹۶ میلیارد و ۱۰۹ میلیون مترمکعب، شیرین‌سازی و به خطوط سراسری تزریق شد.

کد خبر 6089889 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • اعتصاب کارگران «جهان»، ۵۳ سال قبل
  • تولید ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های پارس جنوبی
  • تولید بیش از ۱۹۶ میلیارد مترمکعب گاز شیرین در پالایشگاه‌های سیزده‌گانه پارس جنوبی
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد
  • پلیس فرانسه اعتراضات حامیان فلسطین را سرکوب کرد/ راهپیمایی‌ها ادامه دارد
  • اعتصاب بی‌سابقه کارکنان فرودگاه‌های فرانسه/ صدها پرواز زمینگیر شدند
  • هشدار رئیس جمهور فرانسه به اروپا: نباید دست نشانده آمریکا باشیم
  • بیانات مقام معظم رهبری حرف دل همه کارگران بود
  • پنج شنبه سیاه فرودگاه‌های فرانسه
  • پنجشنبه سیاه در فرودگاه‌های فرانسه