Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسین مهدیان در جمع روحانیون استان، اظهار داشت: سازمان اوقاف اعتقاد دارد لازمه برقراری عدالت اجتماعی و رفع بخشی از آسیب‌های اجتماعی و مشکلات مردم استفاده از «ظرفیت وقف» در جامعه است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف اصلی در سازمان اوقاف و امور خیریه ترویج و تبلیغ وقف در جامعه است، تصریح کرد: ما بر تبلیغ فرهنگ وقف در جامعه تاکید داریم زیرا اگر فرهنگ وقف در جامعه گسترش یابد باعث خواهد شد که در جامعه آسیب‌ها از بین رفته و فاصله طبقاتی کم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام مهدیان، افزود: وقف سنت حسنه‌ای است که تمامی نهادها، سازمانها همه مردم می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند؛ زیرا اگر موقوفه‌ای ایجاد شود به مردم تعلق دارد به عنوان مثال اگر موقوفه‌ای در عرصه سلامت ایجاد شود، خدمت‌رسانی آن موقوفه به مردم است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه استان هرمزگان بیان داشت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه به دلیل نیازهای مالی یا مشکلات فرهنگی و معنوی است و از آنجا که وقف یکی از کارآمدترین راهکارها برای رفع آسیب‌ها به شمار می‌آید، مردم باید با فواید و اثرات وقف آشنا شوند.

وی گفت: یکی از کارکردهای مثبت وقف کاهش فاصله طبقاتی در جامعه است. البته وقف تنها به موضوع کاهش فقر محدود نمی‌شود، بلکه رفع نیازهای کنونی جامعه در وقف مدنظر است.

وی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری به رفع آسیب‌های اجتماعی گفت: سنت حسنه وقف یکی از فرصت‌های مؤثر برای کنترل و پیشگیری از این دغدغه اجتماعی است.

کد خبر 4806478

منبع: مهر

کلیدواژه: وقف آسیبهای اجتماعی بوشهر ایلام تعطیلی مدارس آلودگی هوا شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین شب یلدا بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری تهران بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی با اشاره به تأثیرگذاری پررنگ بانوان در جامعه، گفت: بانوان باید در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی پررنگی داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، حسن ناهیدی امروز _ سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت_ در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت بانوان و خانواده اظهار کرد: ریشه‌یابی آسیب‌های اجتماعی در جامعه ضروری است و بدون این امر نمی توان مشکلات را حل کرد.

وی افزود: نیازمند تدوین برنامه ای جامع با خصوصیات کیفی و کمی هستیم تا با هماهنگی بین دستگاه ها اجرایی شود.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: هر چقدر ریشه یابی و شناخت آسیب ها بهتر انجام شود، درمان و پیشگیری بهتری صورت می گیرد.

ناهیدی با اشاره به نقش سلامت اجتماعی در زندگی افراد و تاثیر آن بر کاهش آسیب های اجتماعی، گفت: در این راستا برنامه محور بودن از ضروریات است و در پیشگیری از اختلال و آسیب ها موثر خواهد بود.

وی تاکید کرد: اهداف کوتاه مدت و بلند مدت برای کاهش آسیب‌های اجتماعی در دستور کار باشد و اولویت‌بندی آسیب. ها و ارائه راهکار برای کاهش آسیب مورد توجه قرار بگیرد.

معاون سیاسی استاندار خراسان شمالی نقش آفرینی بانوان استان در تمام عرصه ها و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی را مهم خواند و افزود: در حوزه بانوان ظرفیت و فرصت های خوبی وجود دارد و در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی نیز نقش بانوان موثر است.

کد خبر 749521

دیگر خبرها

  • تفاهم نامه ارائه خدمات رونشناختی در حوزه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کارگران امضا شد
  • بانوان در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش‌آفرینی کنند
  • نسل کنونی جامعه در جنگ تمام عیار رسانه ای قرار دارند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان، معتاد هستند
  • بیش از ۴۰ درصد متکدیان مشهدی معتاد هستند
  • ۴۰ درصد متکدیان معتادند
  • طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی ادامه دارد
  • وجود ۷ هزار نقطه بی‌دفاع شهری در اصفهان
  • فرهنگ کار در کشور دچار آسیب شده است
  • برپایی ایستگاه سلامت در سیب و سوران