Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@20:01:50 GMT

آلودگی هوا «خودکشی» را افزایش می‌دهد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۲۹۷۵۶

آلودگی هوا «خودکشی» را افزایش می‌دهد

نتایج یک بررسی تازه نشان می‌دهد زندگی در شهرهای آلوده افراد را دچار افسردگی یا خودکشی می‌کند، زیرا ذرات سمی می‌توانند به مغز و سلامت روان آسیب برسانند.

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس به نقل از دیلی‌میل، نتایج یک بررسی تازه حاکی از آن است زندگی در شهرهای آلوده  افراد را دچار افسردگی یا خودکشی می‌کند، زیرا ذرات سمی می‌توانند به مغز و سلامت روان آسیب برسانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محققان باور دارند، برای هر ۱۰ug / m۳ افزایش آلودگی ، افسردگی ۱۰٪ و خودکشی ۲٪ افزایش می‌یابد؛ محققان مطالعات مربوط به آلودگی و سلامت روان را در ۱۶ کشور بررسی کردند.

 تصور می‌شود ذرات سمی که توسط اتومبیل‌ها منتشر می‌شوند، باعث ایجاد التهاب مغزی می‌شوند؛ زندگی در شهرهای آلوده ممکن است شما را دچار افسردگی یا مرگ و خودکشی کند، زیرا ذرات سمی می‌توانند به مغز و سلامت روان شما آسیب برساند.
طبق تحقیقات صورت گرفته، آلودگی هوا حاوی مواد شیمیایی سمی است که می‌تواند باعث تورم در مغز و به علائم مشکلات سلامت روان منجر شود.

سازمان جهانی بهداشت توصیه می‌کند که آلودگی باید زیر 10ug / m3 باشد؛ اما بیش از ۹۰ درصد کشورها از این سطح فراتر رفته‌اند.

محققان تخمین می‌زنند که پایین آمدن سطح آلودگی هوا می‌تواند خطر ابتلا به افسردگی در ساکنان شهر انگلیس را تقریباً ۲.۵ درصد کاهش دهد.

محققان همچنین شواهدی از ارتباط بین آلودگی هوا و خودکشی پیدا کردند؛ آنها گفتند در روزهایی که هوا بسیار آلوده هست نرخ خودکشی به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آلودگی هوا خودکشی افسردگی سلامت روان روان سلامتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۲۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت

به گزارش خبرنگار مهر، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، شاخص کیفیت هوا در حال حاضر بر روی عدد ۹۶ قرار گرفته است و شاهد افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت هستیم.

همچنین این شاخص در ۲۴ ساعت گذشته میانگین بر روی عدد ۸۷ قرار گرفته بود و وضعیت هوا در شرایط قابل قبول بوده است.

تهران از ابتدای سال ۵ روز هوای پاک و ۳۲ روز هوای قابل قبول داشته است.

این در حالی است که تهران در مدت مشابه سال پیش ۶ روز هوای پاک، ۳۰ روز هوای قابل قبول، ۱ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه داشته است.

کد خبر 6088873

دیگر خبرها

  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • پنج راه برای تکمیل «چرخه استرس» و جلوگیری از فرسودگی یا افسردگی
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • از چند سالگی پیر محسوب می‌شویم؟
  • افزایش حضور روانشناسان در بخش‌های مختلف پلیس
  • رکورد «روزهای خطرناکِ آلودگی هوا» در ۲۵ سال اخیر در آمریکا
  • جزئیات خودکشی یک فوق‌تخصص روماتولوژی | سمیرا آل‌سعیدی که بود و چرا دست به خودکشی زد؟
  • شاخص آلودگی هوای اصفهان امروز شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ + آخرین وضعیت
  • افزایش ذرات معلق هوا در پایتخت
  • افزایش ذرات معلق هوا در آسمان پایتخت