Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدابراهیم رضایی، با اشاره به گام پنجم ایران اسلامی در حوزه هسته‌ای اظهار داشت: منطبق با بند ۳۷ برجام گام‌های بعدی برداشته می‌شود، ولی مفاد آن فعلاً مشخص نیست قطعاً در گام‌های بعدی شروع کاهش تعهدات کشور ما خواهد بود.

وی افزود: میزان تعهدات دوطرف در برجام محور قرار می‌گیرد به این صورت که وقتی تعهدات دو طرف متناسب و متوازن نباشد یکی از طرفین می‌تواند عملکرد و تعهدات خود را کاهش دهد تا متوازن و متناسب شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی عنوان کرد: ایران اسلامی طبق این مفاد باتوجه به اینکه کشور‌های اروپایی و غربی به تعهدات خود در برجام عمل نکرده‌اند، می‌تواند تعهدات خود را کاهش دهد و حتی در گام‌های بعدی به صفر برساند.

نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: پیش‌بینی ما این است که اروپا اقدام خاص و مؤثری در راستای حفظ برجام انجام ندهد که همین موضوع گام پنجم کاهش تعهدات برجامی را به‌همراه دارد.

رضایی بیان کرد: ما باید بر ظرفیت‌های داخلی تکیه کنیم چراکه متأسفانه ظرفیت‌های داخلی نادیده گرفته شده و یا اینکه باور نداریم جمهوری اسلامی با تکیه بر ظرفیت‌های داخلی در برابر اقدامات آمریکا ایستادگی کند چراکه دولتمردان آمریکا زبان زور را می‌شناسند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس ادامه داد: چراکه هرچه ایران به‌روی مواضع خود ایستادگی کند، به همان میزان آمریکایی‌ها کوتاه می‌آیند که نشان می‌دهد دولت آمریکا تنها زبان زور را می‌فهمد و این مهم گامی برای مقابله با تحریم‌های دشمن است.


منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی کاهش تعهدات هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۰۴۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم

همزمان با برگزاری تجمعات گسترده در دانشگاه‌های آمریکا و سرکوب دانشجویان توسط نیرو‌های امنیتی نشستی با موضوع واکنش دانشگاهیان آمریکا به وضعیت مردم فلسطین از منظر حقوق بشر در دانشگاه قم برگزار شد.

محمد ستایش پور، دبیر علمی این نشست با بیان اینکه مبانی و اصول حقوق بشر در دنیا آمریکایی سازی شده است گفت: حتی آمریکا حقوق بشری را که توسط خودش تدوین شده و به دنیا ارائه می‌شود را هم در مواجهه با مسئله فلسطین و حقوق معترضان دانشگاهی خود نقض می‌کند و در رویارویی با مسئله حقوق بشر با سیاست‌های دوگانه رفتار می‌کند.

همچنین غلامعلی قاسمی، دانشیار گروه حقوق بین‌الملل دانشگاه قم با بیان اینکه فشار افکار عمومی می‌تواند بر سیاست‌های سران کشور‌های اروپایی و آمریکا در خصوص پایان جنگ غزه تاثیرگذار باشد، گفت: تجمعاتی از این دست می‌تواند به کاهش حمایت‌های همه جانبه سران کشور‌های غربی و آمریکایی از رژیم صهیونیستی منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • همکاری با ایران بهترین راه حل بحران انرژی پاکستان است
  • از توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • توجه ویژه به توسعه روابط فرهنگی با همسایگان تا طرح مسئله غزه در اجلاس باکو
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • استفاده از حقوق مسلم هر عضو آژانس طبیعی است
  • اسلامی: بیش از ۱۳۰ بازرس آژانس مجازند در ایران حضور داشته باشند
  • جزئیاتی از طرح‌های مطالعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی
  • مسئله مردم نرخ رشد نقدینگی نیست، مردم تورم را می‌بینند
  • راه درازی تا فعلیت رساندن کامل ظرفیت‌های تجاری ایران و افغانستان داریم
  • بررسی ابعاد حقوقی تجمع دانشگاهیان آمریکا در دانشگاه قم