Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-05-01@17:35:11 GMT

آقای بادامچیان به نسل خود خیانت نکنید!

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۰۵۵۸

سرویس سیاسی خرداد- رضا رئیسی: اسدالله بادامچیان دبیر کل موتلفه یکی از دیرپاترین احزاب سیاسی فعال در جمهوری اسلامی و شاخص ترین حزب سنتی جریان اصولگرا این روزها چند اظهار نظر عجیب و جالب توجه داشته که بازتاب های مختلفی یافته و واکنش هایی را در پی داشته است.

به گزارش خرداد، دبیر کل موتلف در گفت و گویی که با روزنامه جوان داشته در بخشی از اظهارات خود به مهندس مهدی بازرگان اولین نخست وزیر جمهوری اسلامی ایران پرداخته و گفته است:«مهندس بازرگان با ثروت عظیمش حقوق نخست‌وزیری زمان شاه را که ۲۰ هزارتومان بود گرفت، اما رجایی وقتی آمد گفت چرا اینقدر زیاد بگیریم؟» او در ادامه نیز تاکید کرده است:«حقوق خودش و وزرایش را ۴ هزار و ۳۰۰ تومان کرد! گفتند نخست‌وزیر باید بیشتر بگیرد! گفت چرا مگر خرجش با بقیه فرق دارد؟ جالب اینجاست به آقای نوربخش و نعمت‌زاده هم حقوق نداد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت شما پدرانتان پولدار هستند، وقتی نیاز ندارید از خزانه بیت‌المال پول بگیرید چرا به شما پول بدهم؟»
آقای بادامچیان در تمجید از شخصیت شهید رجایی، کنایه ای به مهندس بازرگان زده که عجیب و قابل تامل است.

اول مشخص نیست که چرا باید برای تعریف از کسی، شخصیت دیگری را مورد نکوهش قرار دهیم و این گفتار با مرام و شخصیت یک انسان منطف و سیاستمدار اخلاق مدار هیچ تناسب و قرابتی ندارد.

دوم آنکه شهید رجایی خود از اعضای نهضت آزادی بود و همواره ارادت و احترام خاصی برای مهندس بازرگان و مرحوم سحابی قائل بود و پس از اینکه با اتفاقات دولت موقت در سال 58 از این حزب هم جدا شد، هیچ گاه تندی و پرخاش و اسائه ادبی به مهندس بازرگان نداشت.
سوم آنکه، ادعای بادامچیان بر خلاف همه مستندات موجود است و از اساس مهندس بازرگان هیچ حقوقی از نخست وزیری دریافت نمی کرد و حقوق بازنشستگی استادی دانشگاه را می گرفت که حالا ایشان مبلغ آن را 10 هزار تومان معمول آن روزها اعلام کند یا بیست هزار تومانی که مدعی است. مضاف به اینکه حتی به گواهی وزرای کابینه دولت شهید رجایی وی حقوق وزرا را 7000 تومان کرده بود و مشخص نیست مبلغ ادعایی از کجا آمده است؟!

نکته جالب توجه دیگر در اظهارات اخیر بادامچیان که این بار آن را با صدا و سیمای جمهوری اسلامی مطرح ساخته، آنست که در رابطه با مهندس میرحسین موسوی دیگر نخست وزیر دوران جمهوری اسلامی ایران هم به اظهار نظر پرداخته و گفته است: «من آقای میر حسین موسوی را از قبل از انقلاب قبول نداشتم. علتش هم این بود که ایشان یک سیلس برای انقلاب نخورده بود و مشکوک بود که چطور یک نفر بعد از انقلاب از آمریکا می آید و اینطور موقعیت پیدا می کند»
در این رابطه هم ذکر چند نکته خالی از لطف نیست.
اول- مشابه این اظهارات از سوی منتقدان شهید آیت الله بهشتی نیز مطرح و خدمت امام نیز گفته شد که چرا فردی که در خارج از کشور بوده و زندانی نشده است، در جمهوری اسلامی باید این پست حساس و عالیرتبه را داشته باشد. نقل است که رهبر انقلاب در پاسخ به این اظهارات در دفاع از شهید بهشتی گفته بودند که مگر زندان رفتن هنر است، ایشان زرنگ بوده به زندان نرفته است(نقل به مضمون) یعنی صرف زندان رفتن نه هنر است و مزیت و نه بر عکس آن.
دوم- اما از آقای بادامچیان چنین گفتاری در خصوص مهندس موسوی خیلی بعید است. چرا که اگر ایشان در همان دوران مبارزاتی هم قرابتی با مهندس موسوی نداشته و  شاهد مبارزات مهندس موسوی نبوده اند، کافی بود سری به موزه عبرت این روزها یا همان شکنجه گاه کمیته مشترک سازمان اطلاعات و امنیت زمان شاه می زدند و به ثبت نام مهندس موسوی در شمار زندانیان این بازداشتگاه مخوف در زمان دانشجویی ایشان نظری می افکندند.

بگذریم از آنکاه ایشان در دوره ای با نوشتن عفونامه از زندان شاه با عفو ملوکانه آزاد شدند!
فارغ از طرح این ادعاها و صحت و سقم آن که مورد اشاره قرار گرفت، ایراد اصلی به آقای بادامچیان شیوه زشت و کریه ای است که ایشان برای نقد چهره های سیاسی هم دوره اما ناهمراستا با خود برگزیده اند.

به طور قطع نه مهندس بازرگان بری از خطا و نقد است و نه مهندس میرحسین موسوی، با هر سیاستمداری می توان به لحاظ مبنایی و اشتراکات فکری و نظری اختلاف اندک و حتی بنیادین هم داشت اما اینکه برای تخریب طرف مقابل به این گفتارهای بی پایه و فاقد ارزش متمسک شویم، امر پسندیده ای نیست.

در سیاستمداران نسل تازه البته شاهد تندروی و افراط در هجمه و حمله به رقبای سیااسی هستیم اما یک نکته متمایز کننده میان سیاستمداران نسل اول انقلاب با امروزی ها آن است، که اگر چه آنان هم با یکدیگر اختلافات تند و تیز و شدیدی داشتند اما جز معدود افراد هتاک و ناپخته، عموم این سیاستمداران از طیف های مختلف و متفاوت همواره در نقد حریف از گزاره های اخلاقی و مرام انسانی و قیود شرعی عدول نکرده و هیچ گاه به تهمت زنی بی پایه و سرک کشی به زیر و بم زندگی او دست نمی بردند، نکته ای که گویا آقای بادامچیان آن را به فراموشی سپرده اند.

شاید اینجا داشته باشد که از مرحوم حبیب الله عسگر اولادی دبیر کل سابق موتلفه هم یادی کنیم که علیرغم اختلاف نظر با محصورین و تفاوت دیدگاه نسبت به آنان، چگونه توصیه به مدارا و ملاطفت و اخلاق می کرد و از گفتارهای تند و حملات نابخردانه پرهیز می کرد و همین شد که وی در پایان عمر مورد احترام طیف های مختلف سیاسی بود و ماند.
خوب است آقای بادمچیان این نکته را لحاظ کند که دنیای سیاست همانند همه چیز این دنیای فانی گذراست و آنچه می ماند مرام و مسلک و اخلاق ما آدمیان با هر جایگاه و عقیده و مسلکی است و البته ایشان خوبست این نکته را هم ملحوظ بفرمایند که ما نسل های بعدی همواره از سیاستمداران نسل ابتدایی فارغ از جهت گیری ها و تفکرات به عنوان افرادی اخلاق مدار و با پرنسیب یاد می کرده و می کنیم و ایشان با این گفتارها به نسل آن مبارزان و آنچه که بوده اند در نظرگاه ما خدشه و آسیب می زند و شاید خیانتی از این بزرگتر بر این گفتارها نتوان پیدا کرد،به خصوص در روزهایی که جامعه ما و سپهر سیاسی آن اسیر افراط و تفریط و تندروی و بداخلاقی است.

برچسب ها: مهندس بازرگان ، عسگر اولادی ، اسدالله بادامچیان ، نهضت آزادی ، مهندس میر حسین موسوی ، انقلاب ، شهید بهشتی ، شهید رجایی

منبع: خرداد

کلیدواژه: مهندس بازرگان عسگر اولادی اسدالله بادامچیان نهضت آزادی انقلاب شهید بهشتی شهید رجایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۰۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های شیراز در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی تجمع می‌کنند

به گزارش خبرنگار مهر، اساتید و دانشجویان دانشگاه‌های شیراز اعم از دانشگاه سراسری شیراز، دانشگاه آزاد، پیام نور و … امروز دوشنبه ۱٠ اردیبهشت از ساعت ۱۷ تا ۱۹ در حمایت از خیزش دانشگاهیان آمریکا و اروپا تجمع برپا می‌کنند.

سخنران این اجتماع که از میدان ارم درب ورودی دانشگاه شیراز آغاز می‌شود خانم هدی موسوی دختر دبیرکل پیشین حزب الله لبنان (سید عباس موسوی) خواهد بود.

اجرای موسیقی حماسی حسن خان‌چی در حمایت از آرمان قدس شریف و مقاومت مردم فلسطین از دیگر برنامه‌های مراسم امروز است.

کد خبر 6091858

دیگر خبرها

  • از این مهندس پاس به آن پاسور گل؛ ژاوی و کروس چرا مثل مسی و مولر استعفای خود را پس گرفتند؟
  • (ویدیو) تعریف متفاوت محسن هاشمی از فائزه، مهدی و میرحسین موسوی
  • یمن: با آتش بازی نکنید
  • یمن: با آتش بازی نکنید؛ خیلی بیشتر از آن‌چه که فکر می‌کنید سلاح داریم
  • بادامچیان: انتخاب اصلح از بین افراد موجود یک تکلیف و وظیفه است
  • مقرراتی برای داشتن خواب خوب
  • مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه بررسی شد
  • بررسی مسائل مرزی میان دو کشور ایران و ترکیه در مرز‌های شمال استان آذربایجان غربی 
  • دانشگاه‌های شیراز در حمایت از خیزش دانشگاه‌های غربی تجمع می‌کنند
  • حال فوتبال خوب است اما باور نکنید!