Web Analytics Made Easy - Statcounter

پوستر هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و عترت توسط آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، نشست هم‌اندیشی شورای توسعه و ترویج فرهنگ قرآنی استان قم پیش از ظهر امروز با حضور آیت‌الله سعیدی امام‌جمعه قم و اعضا و نمایندگان مؤسسات فعال قرآنی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این نشست با اشاره به اینکه برگزاری هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن و عترت در دستور کار این اداره کل است، اظهار کرد: یکی از اهداف برگزاری این آزمون سنجش و ارزیابی و سنجش اثربخشی آموزش‌های ارائه‌شده توسط مؤسسات و مراکز قرآنی و همچنین معرفی نخبگان و استعدادهای درخشان در این زمینه است.

وی ادامه داد: این آزمون به‌عنوان یک رویداد بزرگ قرآنی در روز 11 بهمن‌ماه سال جاری هم‌زمان با سراسر کشور در شهر قم و در سه گروه حفظ، مفاهیم قرآنی و معارف اهل‌بیت (ع) به‌صورت الکترونیکی، شفاهی و کتبی برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم استقبال از این آزمون در شهر قم را موردتوجه قرارداد و گفت: 6 هزار و 336 در این آزمون ثبت‌نام کردند که این استقبال موجب شد شهر قم در رده نخست ثبت‌نام در کل کشور قرار گیرد.

حسینی کاشانی افزود: از این تعداد چهار هزار و 995 نفر زن و مرد در آزمون کتبی حفظ قرآن کریم، 232 نفر در آزمون کتبی معارف اهل‌بیت (ع)، 434 نفر در آزمون کتبی ترجمه و مفاهیم قرآن کریم، 503 نفر در آزمون شفاهی حفظ و 172 نفر نیز در آموزش‌های الکترونیک ثبت‌نام کرده‌اند.

آیت‌الله سید محمد سعیدی امام‌جمعه قم در این نشست با اشاره به اینکه قرائت و تلاوت قرآن کریم مقدمه عمل به آن است، اظهار کرد: باید عمل کردن به دستورات این کتاب شریف در جامعه پیاده شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر اینکه امروز فضای مجازی محلی برای از بین رفتن تقوا شده است، گفت: حتی می‌بینیم برخی مؤمنین در این فضای مجازی بی‌تقوا شدند و به‌راحتی آبروی افراد در آن از بین می‌رود.

امام‌جمعه قم ادامه داد: انتقاد دلسوزانه و درست در این فضا مانعی ندارد ولی طوری نشود که اگر کسی به هر دلیلی ذلیل شد برای وضعیت وی شادی کنید.

آیت‌الله سعیدی در پایان با تأکید بر اینکه یکی از جلوه‌های قرآن استکبارستیزی است، خاطرنشان کرد: نخستین استکبارستیزی باید درون انسان شکل بگیرد و سپس به سراغ نمادهای بیرونی آن برود و با آن بجنگد و منازعه کند.

رونمایی از پوستر هجدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قران و عترت در قم پایان‌بخش این نشست قرانی در حرم کریمه اهل‌بیت (س) بود.

انتهای پیام/78009*40

منبع: فارس

کلیدواژه: آزمون قران و عترت امام جمعه قم حرم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز البرز؛ رقابت ها با حضور پرشور دانش آموزان البرزی برگزار شد و نفرات برتر به مرحله کشوری صعود می کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اندیشه‌های قرآنی رهبر معظم انقلاب تبیین و نشر داده شود
  • تبیین نگاه قرآنی رهبر معظم انقلاب را نباید در تدوین چند کتاب خلاصه کرد
  • نگاه قرآنی و تفسیری رهبر معظم انقلاب با سخن و کلام ایشان عجین است
  • برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره قرآن و عترت دانشجویان در دانشگاه شهید باهنر کرمان
  • ۲۳۳ پایان‌نامه مرتبط با کنگره اندیشه‌های قرآنی آیت الله خامنه‌ای در حال تدوین است
  • رقابت ۶۵۰ دانش‌آموز یزدی در مسابقات قرآن، عترت و نماز استان یزد
  • آزمون ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • شرکت دو میلیون و ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در مسابقات قرآنی
  • آزمون سراسری ارزیابی اعطای مدرک تخصصی قرآن کریم در خراسان شمالی برگزار می شود
  • رقابت دانش آموزان البرزی در مسابقات قرآن و عترت