Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-07@22:15:11 GMT

خوزستان رتبه دوم در فرزند آوری را دارد

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۰۶۲۹

خوزستان رتبه دوم در فرزند آوری را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی فاطمی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به اینکه علت نام‌گذاری سه دی‌ماه به عنوان روز «ثبت احوال» اظهار کرد: در زمان اجداد پدری و مادری همه ما اطلاعات ولادت اعضای خانواده روی کتاب‌ها ثبت می‌شد ولی کسی اطلاعات وفات را ثبت نمی‌کرد اما سوم دی‌ماه ۱۲۹۷ اتفاق خوبی در کشور رخ می‌دهد و اولین شناسنامه را صادر می‌کنند؛ اولین سندی که در کشور صادر شد به نام «فاطمه» و نام خانوادگی «ایرانی» بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: جغرافیای خاکی کشور را مرز جغرافیایی می‌گویند ولی در مقابل مرز هویتی را داریم که اگر کارمندان ثبت احوال در خصوص آن تعهد و وجدان کاری نداشته باشند، لطمات بسیاری به کشور وارد می‌شود؛ اگر این مرز را جدی نگیریم دستگاه‌ها قضائی، امنیتی و انتظامی قطعاً دچار مشکل می‌شوند.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان با اشاره به اینکه راه پیشگیری از آسیب به مرز هویتی عمل کردن کارکنان ثبت احوال به وظایف است، تصریح کرد: در این صورت دیگر شاهد آلودگی هویتی، نسبی و سببی نخواهیم داشت؛ اگر شناسنامه فردی بعد از فوت به دست افراد سودجو برسد آن وقت حتی برای تردد تروریست‌ها نیز قابل استفاده می‌شود.

فاطمی با اشاره به اینکه اگر تولد یا فوتی داشته باشیم ابتدا با دریافت خبر از منابع مختلف (حتی بهداشت و دهیاری‌ها) آن را در شبکه اطلاع‌رسانی ثبت می‌کنیم، بیان کرد: هیچ دفتر پیشخوان، پست و ثبت احوالی حق اجبار کردن مردم برای تعویض شناسنامه را ندارد؛ شناسنامه تعویضی باید چهار روزه و شناسنامه المثنی نیز باید یک ماهه به متقاضیان تحویل داده شود، شهروندان هم در صورت معطلی بیش از این زمان می‌توانند به بازرسی ثبت احوال اطلاع دهند تا پیگیری لازم انجام شود.

وی خبر داد: از سال ۹۱ که شناسنامه‌ها مکانیزه شد، تعداد یک‌میلیون و ۴۰۰ هزار شناسنامه جلد قرمز قدیمی در خوزستان تعویض شده است؛ کلیه شناسنامه‌های نوزاد هم مکانیزی و دو برگه شده که جای الصاق عکس ندارد و بعد از ۱۵ سال آن را تعویض و عکس‌دار چهار برگه می‌کنیم.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان با اعلام این خبر که امسال هم ۲۰۴ هزار شناسنامه جلد قرمز را در خوزستان تعویض و به مردم تحویل دادیم، گفت: در استان خوزستان مانند سایر نقاط کشور شاهد کاهش ازدواج بوده‌ایم؛ در هشت‌ماهه امسال ۲۴ هزار و ۱۶۰ واقعه ازدواج را ثبت کردیم درحالی‌که سال گذشته ۲۶ هزار و ۵۰۸ مورد بود.

فاطمی با اشاره به اینکه امسال ۹ درصد کاهش ازدواج در خوزستان داشتیم، ادامه داد: با این وجود در حال حاضر رتبه ازدواج خوزستان در کشور هنوز ششم است؛ دراین‌بین میانگین سن ازدواج برای مردها در خوزستان ۲۸ سال و ۹ ماه و برای دختران ۲۳ سال و ۹ ماه است.

وی ادامه داد: از ازدواج‌های ثبت شده امسال ۴۲ درصد ازدواج برای کسانی رخ داده که تحصیلات زیر دیپلم و بی‌سواد بوده‌اند؛ در این مدت ۳۲۵ مرد بالای ۶۰ سال و ۲۵ نفر هم بانوان بودند که دراین‌بین ۱۱ زوج از این میان بالای ۶۰ بوده‌اند.

فاطمی با اشاره به اینکه در هشت‌ماهه امسال پنج هزار و ۹۹۴ واقعه طلاق را ثبت کردیم؛ تصریح کرد: افزایش طلاق را در خوزستان به آن معنی نداریم و در ۸ ماهه نخست سال گذشته ۶ هزار و ۱۰۸ واقعه طلاق ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه خوزستان در واقعه ولادت رتبه دوم فرزند آوری را دارد، گفت: ۶۵ هزار و ۲۴۵ واقعه ولادت را در هشت ماه نخست امسال ثبت کردیم؛ سال گذشته ۷۵ هزار و ۳۹۸ واقعه ثبت شده بود که بیانگر ۱۳.۵ درصد کاهش در این زمینه بوده و ۳۳ هزار و ۵۳۹ ولادت پسر و ۳۱ هزار و ۷۰۶ ولادت دختر ثبت شده است.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان با بیان اینکه در خوزستان به ازای هر ۱۰۰ دختر ۱۰۵ پسر متولد می‌شود، یادآور شد: بیشترین میزان فرزند آوری خوزستان مربوط به گروه سنی ۲۵ تا ۲۹ سال با بیش از ۱۸ هزار ولادت است و پس از آن مادران بین ۳۰ تا ۳۴ ساله و سومین رتبه هم با ۱۳ هزار و ۳۲۹ ولادت متعلق به مادران ۲۰ تا ۲۴ ساله است.

وی اضافه کرد: در هشت‌ماهه امسال ۱۳ هزار و ۷۴۱ واقعه فوت را ثبت کردیم و بیشترین علت فوتی در خوزستان مربوط به بیماری‌های قلبی عروقی بوده که بیشترین سهم را دارد و در مقابل هر ۱۰۰ فوت زنان ۱۳۳ مورد ثبت مردان به ثبت رسیده است.

فاطمی بیان کرد: تعداد مردانی که فوت آنها ثبت شده ۷ هزار و ۷۴۲ مورد و تعداد فوتی زنان ۵ هزار و ۸۹۹ مورد بوده است؛ همچنین موارد ثبت فوت شهری ۱۱ هزار و ۵۶۶ و فوت روستایی ۲ هزار و ۱۷۵ است.

وی در خصوص میزان فراوانی اسامی در خوزستان عنوان کرد: در میان مردان حسین، علی، محمد، امیرعلی و امیرحسین و در میان بانوان نیز فاطمه، زینب، زهرا، رقیه و ریحانه بیشترین فراوانی نام را در خوزستان دارند.

فاطمی با اشاره به اینکه اسامی ائمه را به هیچ عنوان عوض نمی‌کنیم، گفت: در ۹ ماه اول امسال سه هزار و ۲۷۹ نفر از خوزستانی‌ها برای تغییر نام اقدام کردند، هفت هزار و ۷۳۶ نفر هم برای تغییر نام خانوادگی اقدام کردند.

وی خبر داد: تاکنون هفت و نیم میلیون برگ را در خوزستان آرشیو و به صورت سند نگهداری می‌کنیم؛ در استان خوزستان در هشت‌ماهه امسال از تعداد ۶۵ هزار و ۲۴۵ ولادت تعداد ۶۳ هزار و ۲۵۵ مورد تک‌زایی، ۹۵۷ دوقلو، ۲۴ مورد سه‌قلو و یک مورد هم چهارقلو در اهواز داشتیم.

فاطمی با اشاره به اینکه برای جلوگیری از فساد مالی و فرار مالیاتی باید کارت ملی هوشمند مورد توجه قرار بگیرد، اظهار کرد: در استان خوزستان سه میلیون و ۶۰۰ هزار نفر باید دریافت کارت ملی هوشمند اقدام کنند که از این میزان سه میلیون و ۲۵۰ هزار نفر اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: هر خانواده‌ای که عضو معلول و یا دارای مشکل حرکتی و جسمی دارد و نمی‌تواند برای اقدام کارت هوشمند به دفاتر پیشخوان و پست اقدام کند، به بازرسی ثبت احوال اطلاع‌رسانی کند تا با ایستگاه سیار به آنها خدمات‌رسانی شود.

مدیرکل ثبت احوال خوزستان خبر داد: در حال حاضر ۲۲ هزار کارت ملی هوشمند از شهروندان خوزستانی در ادارات پست و دفاتر پیشخوان دولت موجود است که از مردم درخواست داریم تا برای دریافت کارت ملی خود مراجعه کنند.

وی در پایان گفت: همه مردم می‌توانند برای ارتباط با بازرسی و اعلام تخلفات با شماره ۰۹۳۶۹۵۵۸۵۸۵ تماس بگیرند.

کد خبر 4806425

منبع: مهر

کلیدواژه: ثبت احوال خوزستان ازدواج و طلاق تولد نوزاد مرگ و میر بوشهر ایلام تعطیلی مدارس آلودگی هوا شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین شب یلدا بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری تهران بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۰۶۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد

طرفداری| مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال اعلام کرد که در صورت اجرا نشدن آیین‌نامه‌های جدید لیگ برتر، فصل آینده به تعویق می‌افتد.

امیرمهدی علوی در گفت‌وگوی تلفنی با اخبار ورزشی شبکه سوم سیما در خصوص حواشی اتفاقات دیدار تیم‌های فوتبال پرسپولیس و سپاهان در هفته بیست‌وپنجم لیگ برتر اظهار داشت:

باید آیین‌نامه اجرایی کانون هواداری کشور تشکیل شود و اسامی تایید شده باشگاه‌ها به اطلاع فدراسیون فوتبال برسد تا در فایل مرتبط با بانک اطلاعاتی هواداری ذخیره شود. نکته دوم، بحث بلیت‌فروشی هوشمندانه برای مسابقات تیم میزبان رقابت‌های لیگ برتر برای فصل آینده است تا هر فردی به صورت هوشمند در صندلی خودش قرار بگیرد. این موضوع باعث نظم بیشتر می‌شود.

وی افزود:

بحث سوم، تجهیزات در ورزشگاه‌ها است که باید در استاندارد برگزاری رقابت‌های لیگ برتر و بر اساس الزام‌های AFC باشد. همچنین هماهنگی‌هایی با سایت ثبت احوال در جریان است تا در حوزه بلیت فروشی آنلاین، افراد در صندلی مرتبط با خود قرار بگیرند.

مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در خصوص اینکه تضمینی برای اجرای این آیین‌نامه وجود دارد، گفت:

اگر این الزامات انجام نشود، لیگ آینده به تعویق می‌افتد و تا انجام تمامی موارد آغاز نمی‌شود. پس از پایان لیگ امسال، موارد اجرایی را هفته به هفته به اطلاع می‌رسانیم. بر اساس همین آیین‌نامه، LOC برگزاری مسابقات لیگ برتر وقف برگزاری مسابقات کنفدراسیون آسیا خواهد بود.

از دست ندهید ????????????????????????

بایرلورکوزن رکورد 59 ساله را می‌شکند پاس دیدنی سردار آزمون برابر یوونتوس که با بی‌دقتی گل نشد (فیلم) کلوپ: امیدوارم با هوای بارانی اشک‌هایم را کسی نبیند پالما با ایرانی‌ها فاتح لیگ قهرمانان اروپا شد

دیگر خبرها

  • حادثه عجیب برای فرزند مربی استقلال و از حال رفتن چند بازیکن
  • زنگ خطر کاهش ولادت در خراسان رضوی به صدا در آمد
  • مدل جدید اعتبارسنجی بانکی امسال عملیاتی می‌شود
  • روایت زندگی محمد دبیر سیاقی در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • برگزاری امتحانات نهایی با حضور ۱۴۰ هزار دانش‌آموز خوزستانی
  • توجه به موضوع جوانی جمعیت و فرزندآوری در گتوند
  • روند تعویض شناسنامه در استان بوشهر تسریع می‌شود
  • «احوال و آثار محمد دبیر سیاقی» به نمایشگاه کتاب خواهد آمد
  • ایرانی‌هایی که در کشور خود هم برگ هویت ندارند