Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  اسکندر پاسالار در جمع خبرنگاران به مناسبت سالروز تاسیس سازمان ثبت احوال با تاکید بر اینکه امسال اولین سال از دومین سده تاسیس این سازمان در کشور است بیان کرد: در بوشهر نیز از سال ۱۳۰۷ این نهاد با صدور شناسنامه‌ای به نام سیدعبدالرسول کازرونی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد:در راستای دسترسی آزاد اطلاعات به مردم ما موظفیم اطلاعات اطلاعات آماری غیر طبقه بندی شده را در اختیار مردم قرار دهیم به همین خاطر از چند سال پیش به ویژه امسال انواع سالنامه آماری، فصل نامه و دیوارکوب را در اختیاردستگاه‌ها و نهاد‌های مختلف قرار دادیم.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر افزود: از یک دی نرم افزار فصل نامه آماری ویژه تلفن همراه با سیستم عامل اندروید را در سایت بازار به صورت رایگان بارگذاری کردیم و تاکنون اطلاعات آماری سال‌های ۹۶ و ۹۷ در این نرم افزار درج شده است.

پاسالار یادآور شد:بزودی این نرم افزار بروز خواهد شد تا تحولات آماری و جمعیتی به راحتی در اختیار مردم قرار بگیرد.

او تاکید کرد: این اطلاعات اساس برنامه ریزی‌های مختلف است به طوری که امروزه حتی برای سرمایه گزاری‌های خرد درون شهری نیز به اطلاعات آماری دقیق نیاز است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه هیچ دستگاه اجرایی به اندازه ثبت احوال مخاطب عمومی ندارد عنوان کرد:همه دستگاه‌های اجرایی مخاطبین خاص دارد، اما فراگیری مخاطبین داخل و خارج از کشور در سازمان ثبت احوال باعث شده این نهاد بتواند یک مردم داری قوی داشته باشد.

پاسالار با بیان اینکه سازمان ثبت احوال بیشترین مراجع کننده در سطح کشور را داراست گفت:خوشبختانه این سازمان در بین تمامی دستگاه‌های اجرایی و وزارتخانه‌های از نگاه مردم عنوان برتر را کسب کند.

او گفت:با ورود سازمان ثبت احوال به دومین سده تاسیسش به دنبال الکتریکی کردن خدمات خود از جمله صدور کات ملی هوشمند,صدور گواهی فوت و دسترسی به اطلاعات جمعیتی استان و کشور است.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهرادامه داد:به دنبال آن هستیم که درخواست تغییر نام و نام خانوادگی نیز الکتریکی شود تا افراد برای این کار نیاز به حضور فیزیکی در محل نداشته باشند.

پاسالار با اشاره به صدور کارت ملی هوشمند افزود: در اجرای این طرح اقدامات مهم و اساسی انجام شده و تاکنون ۹۱ درصد جمعیت استان بوشهر درخواست صدور کار ملی هوشمند ارائه کرده‌اند.

او  با بیان اینکه در خواست صدور کارت ملی هوشمند در ثبت احوال و دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی انجام می‌شود گفت: تاکنون ۶۸ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر نسبت به صدور کارت ملی هوشمند اقدام نکرده‌اند.

مدیرکل ثبت احوال استان بوشهر جمعیت استان بوشهر را یک میلیون و ۱۷۲ هزار نفر دانست و عنوان کرد: تاکنون ۵۶۰ هزار نفر از جمعیت استان بوشهر از کارت ملی هوشمند بهره‌مند شده‌اند.

پاسالار  با بیان اینکه ۷۱ درصد جمعیت استان در شهر‌ها و ۲۹ درصد در روستا‌ها سکونت دارند تصریح کرد: ۵۳ درصد از جمعیت استان مذکر و ۴۷ درصد مونث هستند در واقع نسبت جمعیتی مرد استان بوشهر ۱۱۴ درصد نسبت به زن است.

او از کاهش ثبت طلاق در استان خبر داد و بیان کرد: ثبت واقعه طلاق در ۹ ماه امسال نسبت به سال قبل یک درصد کاهش یافته و این در حالی است که میزان ازدواج در استان هم کاهش نشان می‌دهد.

انتهای پیام/م

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ثبت احوال خانواده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۰۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر؛ احمد محمدی زاده اظهار داشت: ایجاد زیرساخت‌های لازم در این شهر مولد در دستور قرار گرفته است.

وی گفت: شهرک مولد اول نهایی شده و حدفاصل دلوار و بوشهر قرار دارد.

استاندار بوشهر بیان کرد: این شهر در ساحل خلیج فارس در منطقه دلوار قرار دارد و این مجموعه در مساحت ۸۵۰ هکتار اجرایی شده است.

محمدی‌زاده با تأکید بر تسریع در اجرا این طرح و واگذاری اراضی آن به جامعه هدف گفت: اراضی شهر مولد دلیران تنگستان از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری به امور اراضی و سپس به شرکت شهرک‌های کشاورزی استان بوشهر منتقل می‌شود.

وی اضافه کرد: در مجموع در ۲ شهر مولد کشاورزی استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰ هکتار زمین مصوب و اجرایی شده است.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ۸۵۰ هکتار اراضی ساحلی استان مربوط به شهر مولد اول و هزار و ۲۰۰ هکتار دیگر به شهر مولد دوم اختصاص دارد گفت: شهر مولد کشاورزی دلیران تنگستان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) اجرایی شده است.

محمدی‌زاده ادامه داد: در شهر‌های مولد، زندگی و کار در کنار هم ویژه خانواده‌ها طراحی شده که نقش مهمی در ایجاد اشتغال پایدار جوانان بومی استان دارد.

دیگر خبرها

  • هماهنگی با ثبت احوال برای حضور تماشاگران روی صندلی مشخص؛ علوی: الزامات رعایت نشود لیگ به تعویق می‌افتد
  • تشریح اقدامات مدیریت بحران خراسان جنوبی در سیل اخیر
  • ایلام از استان‌های برتر کشور در پرداخت وام ازدواج است
  • اعلام نتایج آزمون استخدامی دانشگاه فرهنگیان
  • دستگاه های اجرایی تنگستان در برگزاری مراسم سوم خرداد همکاری کنند
  • ۲ شهرک مولد کشاورزی در بوشهر ساخته می‌شود
  • وظیفه دستگاه اجرایی برای تامین امنیت غذایی مردم
  • مسیر اجرایی با انتخاب نماینده اصلح ترسیم می‌شود/نمایش نشاط عمومی با مشارکت مردم
  • نصب ۴۰ دستگاه آشکارساز چمدانی در گمرکات اجرایی کشور
  • تخصیص اعتبارات پژوهشی نیازمند شفافیت و عدالت است/ ملاک‌های پذیرش طرح‌ها در دستگاه‌ها مشخص شود