Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان گفت: میانگین سن ازدواج آقایان به ۲۸ سال و ۹ ماه و بانوان به ۲۳ سال و ۹ ماه رسیده است. ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۶ استانها خوزستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم در اهواز، مجتبی فاطمی امروز در نشست خبری هفته ثبت‌ و احوال که در محل این اداره کل برگزار شد، با اشاره به ثبت نخستین شناسنامه ایرانی در کشور، اظهار کرد: سوم دی‌ماه 1297 نخستین شناسنامه به نام خانم فاطمه ایرانی ثبت شد و پس‌ازآن در ایران مرز هویتی ثبت‌شده در کشور شکل گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وجود مرزهای هویتی کارمندان ثبت‌احوال را متعهد به رصد و وجدان کاری می‌کند چراکه اگر این دو را نداشته باشند آسیب‌های فراوانی به کشور وارد می‌شود.

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان بابیان اینکه اگر مرز هویتی را جدی نگیریم دستگاه‌ها، مراجع قضایی و امنیتی دچار مشکل می‌شوند، گفت: یکی راه پیشگیری از آسیب به مرز هویتی این است که اطلاعات هر فرد فوت‌شده در مدت 10 روز و موارد ولادت نیز ظرف 15 روز ثبت شوند. اگر این اطلاعات ثبت نشود و شناسنامه به دست تبعه خارجی بیفتد می‌تواند از آن سوءاستفاده کند.

فاطمی ادامه داد: بنابراین کار در ثبت‌احوال بسیار حساس است و اگر کارمند ثبت‌احوال به وظایف خود عمل کند، آلودگی هویتی، نسبی و سببی نخواهیم داشت.

وی درباره ضرورت تعویض شناسنامه و تهیه شناسنامه مکانیزه گفت: به دلیل اینکه شناسنامه‌های قدیمی مورد سوءاستفاده قرار می‌گیرند، افرادی که شناسنامه خود را گم می‌کنند باید در کمترین زمان این موضوع را اطلاع دهند تا حداقل شناسنامه آن‌ها از درجه اعتبار ساقط شود. همچنین شناسنامه نوزادان نیز مکانیزه و دوبرگه شده که جای الصاق عکس ندارد.

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان افزود: در هشت‌ماهه امسال 204 هزار شناسنامه جلد قرمز تعویض و شناسنامه مکانیزه به مردم تحویل داده شد.

کاهش 9 درصدی ازدواج در خوزستان

فاطمی بابیان اینکه در خوزستان نیز مانند سایر استان‌های کشور با کاهش ازدواج مواجه هستیم، عنوان کرد: در هشت‌ماهه امسال 24 هزار و 160 ازدواج ثبت‌شده، درحالی‌که سال گذشته در این بازه زمانی 26 هزار و 508 ازدواج انجام شد که کاهش 9 درصدی ازدواج را نشان می‌دهد.

وی افزود: بااین‌وجود خوزستان رتبه ششم ازدواج در کشور را دارد که سال گذشته نیز همین رتبه را داشته است.

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان ادامه داد: میانگین سن ازدواج آقایان به 28 سال و 9 ماه و بانوان به 23 سال و 9 ماه رسیده است. همچنین 42 درصد از ازدواج‌های ثبت‌شده در سال جاری کسانی هستند که دارا مدارک زیر دیپلم و بی‌سواد بودند.

فاطمی به آمار ازدواج در سنین بالا اشاره کرد و گفت: در هشت‌ماهه امسال 325 مرد بالای 60 سال و 25 زن بالای 60 سال ازدواج کردند. 22 مورد ازدواج زن و مرد بالای 60 سال نیز ثبت‌شده است.

وی بابیان اینکه آمار طلاق در خوزستان معنی‌دار نیست، افزود: در هشت‌ماهه امسال 5 هزار و 994 طلاق ثبت شد که رتبه خوزستان در طلاق را به 21 رساند.

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان ادامه داد: در هشت‌ماهه سال گذشته 6 هزار و 148 طلاق داشتیم که البته ممکن است برخی از طلاق‌ها در سال‌های گذشته انجام‌شده و تنها در این سال ثبت‌شده‌اند.

کاهش 11.5 درصدی نرخ موالید در خراسان شمالی؛ افزایش آمار طلاق در استان نگران کننده استمیزان موالید در استان سمنان 9.2 درصد کاهش یافتامام جمعه کرج: دشمن برای کاهش موالید در ایران برنامه دارد

خوزستان رتبه دوم ولادت در کشور؛ حرکت مردم به‌سوی تک‌فرزندی

فاطمی در ادامه بابیان اینکه آمار ولادت در کل کشور نگران‌کننده است، گفت: خوزستان پس از سیستان و بلوچستان رتبه دوم ولادت در کشور را دارد. بر این اساس در هشت‌ماهه سال جاری 65 هزار و 245 ولادت ثبت‌شده؛ درحالی‌که که سال گذشته در مدت مشابه 75 هزار و 398 واقعه ولادت ثبت شد و این آمار کاهش 13.5 درصدی ولادت در خوزستان را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به تمایل مردم برای حرکت به سمت تک‌فرزندی، افزود: تک‌فرزندی به فرزندان آسیب وارد می‌کند و باعث می‌شود استقلال فکری کمی داشته باشند.

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان ادامه داد: بیشترین میزان فرزند آوری در خوزستان به ترتیب برای مادران گروه سنی 25 تا 29 سال با 18 هزار و 574 ولادت است.

فاطمی بیان داشت: همچنین گروه سنی فرزند آوری 30 تا 34 سال با 16 هزار و 642 ولادت و گروه سنی 20 تا 24 سال با 13 هزار و 529 ولادت در رده‌های بعدی قرار دارند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی بابیان اینکه به ازای هر 100 دختر در خوزستان 105 پسر متولدشده، گفت: در هشت ماه امسال، 33 هزار و 539 تولد نوزاد پسر و 31 هزار و 706 تولد نوزاد دختر ثبت‌شده که از این تعداد 50 هزار و 573 ولادت در شهر و 14 هزار و 672 ولادت در روستا است.

به ازای هر 100 زن، 133 مرد فوت شدند

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان به آمار متوفیان اشاره و عنوان کرد: امسال 13 هزار و 741 مورد فوتی ثبت‌شده که بیشترین علت مرگ‌ومیرها بیماری قلبی و عروقی است.

وی افزود: در هشت‌ماهه سال جاری به ازای فوت هر 100 زن، 133 مرد فوت‌شده که به تفکیک شامل فوت 7 هزار و 842 مرد و 5 هزار و 899 زن است. همچنین در این مدت 11 هزار و 566 مورد فوتی در شهرها و 2 هزار و 175 مورد در روستاها اتفاق افتاده است.

فاطمی خاطرنشان کرد: امسال از ولادت‌های ثبت‌شده 63 هزار و 255 مورد تک‌زایی، 957 مورد دوقلو زایی، 24 مورد سه‌قلو زایی و یک مورد چهارقلو زایی داشتیم.

حسین و فاطمه پرچم‌دار نام‌ها در خوزستان

مدیرکل ثبت‌احوال خوزستان به آمار فراوانی نام‌ها در خوزستان اشاره کرد و گفت: در گروه فراوانی نام‌ها همچنان آمار نام‌های مذهبی پسران و دختران در صدر هستند به‌گونه‌ای که در هشت‌ماهه امسال نام حسین، علی، محمد، امیرعلی و امیرحسین برای پسران و فاطمه، زینب، زهرا و رقیه نیز بیشترین نام‌های ثبت‌شده برای دختران هستند.

وی افزود: حداقل ماهانه 300 تغییر نام در خوزستان انجام می‌شود که در سال جاری 3 هزار و 279 تغییر نام و 7 هزار و 736 تغییر نام خانوادگی انجام‌شده است.

فاطمی تصریح کرد: باید توجه کرد که نام‌های ائمه تحت هیچ شرایطی عوض نمی‌شوند و این موضوع در شورای نام‌گذاری به‌شدت مورد تأکید است.

انتهای پیام/344/ش

R41468/P/S6,57/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۰۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته

به گزارش خبرنگار، پس از برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در رده سنی نوجوانان، اسامی نفرات منتخب کادر فنی خارج از مدال‌آوران قهرمانی کشور و نحوه برگزاری رقابت‌های مرتبط با این گروه از سوی سازمان تیم‌های ملی اعلام شد.

بر همین اساس امیر علی بیگدلی در رده نوجوانان وزن منفی ۵۲ و آرمین یوسفی در رده سنی جوانان وزن منفی ۷۶ به اردوی تیم ملی دعوت شدند.

مرحله دوم انتخابی تیم ملی رده سنی نوجوانان پسران در تاریخ ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

کد خبر 6091025

دیگر خبرها

  • وینیسیوس جونیور برای آقایان وقت ندارد؛ عکس گرفتن فقط با خانم ها! / فیلم
  • برای تعویض شناسنامه با چه مدارکی به کجا مراجعه کنیم؟
  • درخشش شطرنج باز خوزستان در مسابقات شهر‌های آسیا
  • مدارک لازم برای تعویض شناسنامه در ۱۴۰۳ + جزئیات
  • پیروزی تیم ملی امید آقایان و تیم ملی بانوان در مسابقات خانتی مانسیسک در دور هشتم
  • حمایت دانشجویان خوزستانی از اعتراضات ضد صیهونیستی در دانشگاه های آمریکا+فیلم
  • اعزام ۱۴ هزار خوزستانی زائر اولی به مشهد در دولت سیزدهم
  • حضور ۲ خوزستانی در اردوی تیم ملی کاراته
  • بیش از ۵۰ مربی و معلم خوزستانی با رهبری دیدار می‌کنند
  • صعود مدعیان به مرحله نیمه نهایی رقابت‌های تنیس ساحلی