Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-شهردار تبریز از رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز- ایرج شهین باهر با اعلام این خبر گفت: برای نخستین بار در کشور، مجموعه کتب فرهنگ شهروندی با حضور وزیر آموزش و پرورش و معاون وزیر کشور رسما رونمایی و طرح جامعه آموزش های شهروندی در مدارس تبریز کلید خواهد خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: مجموعه کتب فرهنگ شهروندی به همت معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز و با مشارکت خانه محیط زیست و توسعه پایدار در تبریز با آخرین شیوه های آموزشی رایج در دنیا جهت ارائه در مدارس تهیه و تدوین شده است.

شهردار تبریز یادآور شد: کتب تدوین شده امسال در 2هزار و 249 مدرسه تبریز و 13هزار کلاس درس توسط مربیان و معلمان آموزش دیده آموزش و پرورش و شهرداری تبریز به دانش آموزان ارائه خواهد شد.

او اعلام کرد: در همین راستا 353هزار و 700جلد کتب فرهنگ شهروندی شامل 322هزار جلد کتاب آموزش شهروندی ویژه دانش آموزان کلیه مقاطع تحصیلی و 32هزار جلد تسهیلگری ویژه معلمان و مربیان در نواحی 5گانه آموزش و پرورش، تالیف و توزیع شده است.

ایرج شهین باهر افزود: برای تدریس این کتب حدود 1هزار و 20نفر در مدارس از معلمان و مربیان مدارس ابتدایی و پیش دبستانی آموزش و پرورش و مربیان مراکز فرهنگی شهرداری آموزش دیده اند.

برای نخستین بار در ایران مجموعه مجموعه کتب آموزش شهروندی  توسط شهرداری تبریز در 26 جلد گردآوری و چاپ شده است.

مراسم رونمایی از کتب فرهنگ شهروندی روز چهارشنبه ساعت 17:30 در باشگاه فرهنگیان تبریز با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش و مهدی جمالی نژاد، معاون عمران و توسعه شهری و روستایی وزیر کشور برگزار می شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: شهرداری تبریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۱۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، مراسم تجلیل از فرزندان و همسران شهدای معلم استان با حضور استاندار یزد برگزار شد.   استاندار یزد در این مراسم، ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم اظهار کرد: این نشست به واسطه حضور معلمین و انتساب آنان به مقام والای شهدا از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.   مهران فاطمی در ادامه با اشاره به سه ثروت شاخص استان یزد گفت: یزد به لحاظ «منابع طبیعی» استان دوم معدنی کشور و استان اول از نظر تنوع مواد معدنی نظیر سوخت هسته‌ای، طلا، مس، کویر دسترس پذیر و... است.   وی «فرهنگ، اصالت و شاهکار‌های معماری و هنری» را ثروت دیگر استان یزد برشمرد و تصریح کرد: فرهنگ یزد در کشور زبانزد خاص و عام بوده و بافت به هم پیوسته و اصیل خشتی همراه با روح زندگی در آن در کشور بی‌نظیر است.   استاندار یزد از «منابع انسانی» به عنوان سومین و بزرگترین ثروت یزد نام برد و گفت: بر اساس آیات قرآن شرافت هر مکانی به انسان‌های مستقر در آن است؛ لذا فرهنگ، اصالت و تاریخ یزد به واسطه وجود زنان و مردان افتخارآفرین این جغرافیا شکل گرفته است.   وی با بیان اینکه یزد؛ تبلور و نماد غلبه اراده انسانی بر محدودیت‌ها است، عنوان کرد: تمامی افراد برجسته یزد بعد از نهاد خانواده در نهاد تعلیم و تربیت رشد کرده‌اند و این دو نهاد به مثابه دو بال برای ایجاد سازندگی، عمران، آبادانی، پیشرفت و بالندگی است.   فاطمی با تاکید بر اینکه متوسط قد توسعه و پیشرفت در هر جامعه به هیچ عنوان ز متوسط قد نظام تعلیم و تربیت آن بزرگتر نیست، یادآور شد: هر اندازه آموزش و پرورش متعالی‌تر باشد، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بالنده‌تر خواهد بود.   وی در پایان با اشاره به مقام والای معلم و همچنین جایگاه ارزشمند نظام تعلیم و تربیت، خاطرنشان کرد: بر این اساس بر تعظیم کل جامعه در برابر زحمات معلمان و فرهنگیان در هفته گرامی‌داشت مقام معلم تاکید شده است.

دیگر خبرها

  • تربیت باید از سطح مدرسه آغاز شود
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • تعالی آموزش و پرورش بالندگی ایران اسلامی را به همراه دارد
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • تبریز گردشگرپذیر می شود/ احیای خانه های تاریخی در دل شهر
  • وزیر آموزش و پرورش: جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • جذب ۲۰ درصد معلمان کشور در دولت سیزدهم
  • تقدیر از ۲۷۸۰ معلم شاهرودی/ برنامه هفته معلم مدرسه محور است
  • دوره آموزشی مدیران دبیرستان‌های شبانه‌روزی غرب کشور در سنندج
  • اقدامات ایجابی سلامت‌محور در فارس توسعه یابد