Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک شرکت دانش بنیان داخلی توانسته آسیابی تولید کند که با ریز کردن مواد از ۳۰ تا ۵۰۰ میکرون در داروسازی و صنایع غذایی کاربرد دارد.

به گزارش گروه فناوری خبرگزاری دانشجو به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آسیاب جت میل و به عبارت دقیق‌تر آسیاب با انرژی سیال از سرعت بالای جت هوا یا سایر گاز‌ها جهت انتقال انرژی به ذرات و خردایش آن‌ها استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این آسیاب‌ها اساساً برای تولید پودر با اندازه ذرات زیر ۵۰ میکرون در انواع تناژ‌ها کاربرد دارند. در محفظه آسیاب هیچ بخش متحرکی وجود نداشته و فرآیند خردایش تنها از طریق برخورد ذرات با یکدیگر اتفاق می‌­افتد. از طرفی به این دلیل که برخوردی بین مواد و بدنه آسیاب وجود ندارد برای مواد حساس به آلودگی در صنایع دارویی و غذایی و … نیز بسیار مناسب هستند.

محمد حسینی مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «سمات صنعت سپاهان» درباره فعالیت این شرکت گفت: شرکت «سمات صنعت سپاهان» طراح و سازنده انواع مدل‌های میکرونایزر‌ها برای کاربرد‌های متفاوت است.

این فعال فناور درباره ویژگی‌های مهم و موثر دستگاه‌های تولیدی این شرکت بیان کرد: توزیع اندازه ذرات بسیار بالا و یکنواخت، بدون دانه‌های فراری، ارائه محصولی با کیفیت بسیار بالاتر، محصول بدون آلودگی و آهن آزاد، همچنین با کنترل دمای مواد در حین آسیاب کاری نابودی خواص و ویژگی‌های محصول جلوگیری می‌شود.

وی به یکی از تولیدات این شرکت به نام «آسیاب یونیورسال» که برای مواد دارویی، شیمیایی و غذایی نرم تا سخت مورد استفاده قرار می‌گیرد اشاره کرد و گفت: آسیاب یونیورسال به منظور بازدهی بالا، کیفیت بالا، نگه‌داری آسان و ایمنی در استفاده طراحی شده است. این آسیاب­‌ها برای دستیابی به مشخصات مورد نیاز صنایع غذایی، دارویی و شیمیایی توسعه پیدا کرده است.

از دیگر ویژگی‌های این دستگاه می‌توان به آسیاب کردن بسیار ریز (۳۰ تا ۵۰۰ میکرون)، دسترسی آسان و قابل تعویض بودن ادوات آسیاب، سرعت قابل تنظیم دستگاه، قابلیت انتخاب خروجی از پایین یا به شکل مارپیچ و قابلیت طراحی به صورت مقاوم در برابر انفجار اشاره کرد.

مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان همچنین درباره کاربرد‌های این دستگاه گفت: آسیاب­‌های یونیورسال و کلاسیفر‌های هوایی با ملاحظات بهداشتی و تمیزکاری آسان طراحی شده‌­اند و بنابراین برای طیف وسیعی از کاربرد‌های غذایی مناسب هستند، از محصولات کریستالی (بلوری) سخت از قبیل: شکر یا نمک تا محصولات نرم، فرآورده‌­های فیبردار مانند گندم، جو و جو دو سر.

وی ادامه داد: حداکثر بهداشت و قابلیت تمیزکاری کامل مهم‌ترین عوامل در صنعت لبنیات است؛ بنابراین این ملزومات به آسانی با این تکنولوژی آسیاب­ قابل دستیابی هستند که محصولات آسیاب شده شامل پودر مایه پنیر، کیسین (پروتئین شیر)، لاکتوز و پودر شیر می‌تواند باشد.

این فعال فناور درباره فروش این دستگاه‌ها در خارج از کشور نیز گفت: قراردادی برای فروش دستگاه‌های تولیدی این شرکت با یک شرکت عراقی منعقد شد که ارزش ریالی این قرارداد ۷۰۰ میلیون تومان بوده است.

حسینی از میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در این شرکت گفت: به صورت مستقیم ۳۹ نفر با تولیدات این شرکت مشغول به فعالیت هستند.

به گفته این فعال فناوری نمونه مشابه تولیدات این شرکت به کشور وارد می‌شود که عموما این تجهیزات ساخت چین و یا کشور‌های اروپایی است که به لحاظ کیفیت به تولیدات اروپایی بسیار نزدیک است و از نظر قیمت نیز دستگاه‌های این شرکت بسیار ارزان‌تر هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: ایران ساخت مواد دارویی آسیاب واردات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۱۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد

به گزارش خبرگزاری علم و فناوری، محمدعلی خزایی، رئیس هیئت مدیره شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه ساخت ربات‌های صنعتی، درباره ربات ساخته‌شده با درجه آزادی ۷ توضیح داد:این ربات در خطوط پرکن محصولات پتروشیمی و صنایع سیمان کاربرد دارد و می‌تواند به صورت خودکار، محصولات را در کیسه‌های ۵۰ کیلوگرمی پر کند و روی تریلر بچیند. این ربات قادر به پر کردن ۲۰ کیسه در هر بار عملیات است.

خزایی افزود: علاوه بر این، بالغ بر ۱۵۰ قطعه و تجهیز مورد استفاده در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی را برای نخستین بار در سطح کشور طراحی و بومی‌سازی کرده‌ایم. به دلیل تحریم‌ها و شرایط اقتصادی، امکان واردات این قطعات وجود نداشت. تمام ۱۵۰ قطعه در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی نصب و راه‌اندازی شده و عملکرد موفقی داشته‌اند.

وی در خصوص بزرگ‌ترین دستاورد این مجموعه دانش‌بنیان گفت: مهم‌ترین اتفاق در مجموعه ما، اعتماد به دانشجویان و نیروی متخصص ایرانی بود. ما با حمایت و کمک این افراد توانستیم برای اولین بار این ربات را طراحی و نصب کنیم. این کار بزرگ توسط نخبگان ایرانی انجام شد و نهاد ریاست جمهوری نیز در زمینه دانش‌بنیان شدن به ما کمک شایانی کرد.

خزایی تصریح کرد: قیمت تجهیز ما حدود ۱۵ میلیارد تومان برآورد شده است، در حالی که نمونه خارجی آن ۹۰ میلیارد تومان قیمت دارد. محصول ما خدمات پس از فروش و پشتیبانی دارد که شرکت‌های خارجی ارائه نمی‌دهند.

رئیس هیئت مدیره این شرکت دانش‌بنیان ادامه داد: محصول ما در قسمت تعمیر و نگهداری به گونه‌ای طراحی شده که در صورت بروز اشکال در عملکرد ربات، به راحتی از خط خارج شده و به صورت دستی به فعالیت خود ادامه می‌دهد تا مشکل حل شود. این در حالی است که درباره محصولات شرکت‌های خارجی، تا زمانی که قطعات از خارج از کشور برسد، مدت زیادی زمان می‌برد. محصول ما تا حدودی از ارزبری نیز جلوگیری کرده است.

خزایی در خصوص رقم اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ایجاد شده توسط این مجموعه گفت: در مجموعه ما به طور مستقیم برای ۲۰ نفر شغل ایجاد شده است و حدود ۶۰ نفر نیز به صورت غیرمستقیم با ما همکاری می‌کنند.

 این فعال حوزه فناوری در خصوص استفاده از حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: این مجموعه در حال حاضر نیازمند حمایت‌های مالی است که در این راستا، تقاضا داریم که بانک‌ها با ارائه تسهیلات و تسریع در فرآیند دریافت وام، همکاری بیشتری با ما داشته باشند. همچنین، خواهان حمایت در زمینه‌ حضور در نمایشگاه‌ها، بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی و دریافت زمین  برای توسعه فعالیت‌های خود هستیم.

وی در پایان خواستار در نظر گرفتن تدابیری برای جلوگیری از واردات محصولات مشابه تولیدات ایرانی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بالابر هیدرولیکی برای چه کسب و کارهایی مناسب است؟
  • امضای قرارداد ساخت تجهیزات سکوهای فشار افزا به زودی
  • نحوه ساخت کاردستی با بطری پلاستیکی و مواد دور ریختنی (فیلم)
  • پیشگیری از سرقت دوچرخه و موتورسیکلت با ساخت پارکینگ هوشمند
  • راهنمایی برای نگهداری و تمیزکاری آسیاب قهوه در منزل
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • واکاوی ابعاد جهش تولید با مشارکت مردم در «نقش ما» منتشر شد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی تولید شد
  • ربات صنعتی ایران ساخت با هفت درجه آزادی طراحی شد