Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ظهر سه شنبه در پنجمین همایش «خانواده و مدرسه» در همدان با بیان اینکه باید با یأس و ناامیدی مبارزه و آن را ریشه‌کن کرد، گفت: انسان باید یأس را از خود دور کرده و امیدوار باشد.

حجت الاسلام پناهیان به اثر موسیقی بر روح و روان مردم اشاره و با بیان اینکه موسیقی‌های امروز ناامیدی را به جامعه تزریق می‌کند، گفت: اولیا و مربیان باید خطر یأس را جدی بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استاد حوزه ودانشگاه با بیان اینکه انتقال یأس به فرزندان خیلی سریع‌تر و عمیق‌تر از آنچه تصور می‌شود رخ می‌دهد، گفت: اگر در خانواده‌ای والدین مدام در خصوص وضع کشور گلایه کنند این گلایه‌ها مانند یک لکه سیاه در ذهن و قلب فرزند حک شده و در نتیجه آن فرزند دنیا را سیاه می‌بیند.

وی با اشاره به اینکه برخی مدام جایگاه کالای ایرانی را زیر سوال می‌برند و همین طرز تفکر ممکن است این تصور را برای فرزندان ایجاد کند که تمام کالاهای ایران بی‌کیفیت است و حتی از ایرانی بودن خود نیز ناراضی شوند، گفت: مادران در ایجاد امید یا ناامیدی در روحیه فرزندان نقش کلیدی دارند.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه درد دل والدین به خصوص مادر با فرزندان ممنوع است زیرا دنیای زیبای فرزند را تیره و تار می‌کند، اظهار داشت: بسیاری از طلاق‌های امروز در منفی حرف زدن مادر با فرزند به خصوص در دوران کودکی ریشه دارد.

مادران حرف منفی مبالغه‌آمیز نزنند

وی با تاکید بر اینکه مادران باید مواظب حرف‌های خود باشند و حرف منفی مبالغه‌آمیز نزنند، گفت: مادر تنها منبع عاطفه نیست بلکه منبعی قوی از قدرت روحی است که فرزندان مانند شیره جان مادر از این امید و قدرت روحی مادر به راحتی می‌نوشند و الهام می‌گیرند.

حجت الاسلام پناهیان داشتن این روحیه قوی و انرژی برای تربیت فرزندان به خصوص پسران را لازم و مهم برشمرد و عنوان کرد: قدرت روحی شکوفایی استعدادها را در پی دارد و منفی‌بافی و منفی حرف زدن نابودکننده این قدرت روحی است.

وی همچنین با بیان اینکه در دنیای امروز موج‌های منفی از سوی دشمن به سمت مردم پمپاژ می‌شود، عنوان کرد: خانواده‌هایی که همواره از ماهواره استفاده می‌کنند سلامت روانی و روحی خانواده را تحت شعاع قرار می‌دهند زیرا شبکه‌های آن همواره در حال انتقال پیام‌های ناامیدکننده است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه در حوادث اخیر تمام رسانه‌های مخالف اوضاع کشور ایران را ثانیه به ثانیه رصد کرده و گزارش می‌دادند و کار نظام را تمام شده می‌خواندند، گفت: این در حالی است که بیش از یک سال است مردم فرانسه شنبه‌ها به خیابان آمده و شعارهای اعتراضی برای رفتن مکرون سر می‌دهند ولی هیچ رسانه‌ای به آن نمی‌پردازد.

استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری اینکه بیش از ۲۰۰ کانال و شبکه علیه ایران مشغول فعالیت هستند و با پیام‌های منفی خود فرهنگ ایران را نشانه گرفته‌اند تا مردم را ناامید کنند، گفت: دوره مظلومیت ایران رو به اتمام است.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه اگر یک درصد فشارهایی که به روی مردم ایران وارد می‌شود بر روی دیگر کشورها بود دوام نمی‌آوردند اما ما هر روز با توکل بر خدا رو به پیشرفت هستیم به انتخابات پیش رو و لزوم انتخاب افراد اصلح نیز اشاره و عنوان کرد: سرعت رشد ایران بی‌نظیر بوده و با همه گرفتاری‌ها همچنان محکم و استوار راه خود را ادامه می‌دهد.

وی با انتقاد از عملکرد دولت عنوان کرد: این دولت ناامیدترین دولت جمهوری اسلامی است و هر روز دشمن را امیدوارتر و مردم را ناامیدتر کرده اما این تبرها نمی‌تواند کمر ما را بشکند و محکم‌تر از قبل ایستاده‌ایم.

حجت الاسلام پناهیان با بیان اینکه با همه فشارها راه خود را طی می‌کنیم، ضمن اینکه آمریکا و نفوذی‌های داخلی آن؛ دیگر ابزاری ندارند و ناامید شده‌اند، گفت: آینده ایران بی‌نظیر است و کشور به سمت تعالی می‌رود.

کد خبر 4806634

منبع: مهر

کلیدواژه: حجت الاسلام پناهیان رابطه والدین و فرزندان شبکه های ماهواره ای بوشهر ایلام تعطیلی مدارس آلودگی هوا شهرکرد گرگان خطبه های نماز جمعه قزوین شب یلدا بیرجند انتخابات مجلس شورای اسلامی شیراز استانداری تهران بارش باران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار

امام جمعه ایلام نخبگان جامعه را به تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان دعوت کرد و گفت:مشکل فرهنگ کار در استان بیشتر از نبود کار و اشتغال است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام،حجت الاسلام" اله نور کریمی تبار" در خطبه های این هفته نماز جمعه در مصلی بزرگ امام خمینی (ره) این شهر با اشاره به گرامیداشت هفته معلم و کار و کارگر، اظهار داشت:بسیاری از شهدای گران‌قدر ما از میان همین معلم ها و کارگران بوده اند که در عرصه علم و دانش و کار و تولید جان خود را فدای رشد علمی و اقتصادی جامعه کردند.

امام جمعه ایلام تصریح کرد:2 قشرمعلم و کارگر در عرصه تعلیم‌ وتربیت و کار و اشتغال، جامعه را به پیش می‌برند.

وی با بیان اینکه جایگاه،منزلت و مقام عالی معلم باید پیوسته مورد تکریم جامعه باشد، خاطر نشان کرد:با توجه به جایگاه معلم و نقشی که در تربیت نسل های مختلف دارد، جامعه ای آگاه به دانش و با تربیت دینی و اسلامی خواهیم داشت که در عرصه‌های مختلف پیش رونده خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار با تاکید بر اینکه از تأمین معیشت و کسب‌وکار به‌ عنوان فضل خداوند یاد شده است،افزود: چنین تعبیری،اهمیت اقتصاد و معیشت در جامعه را مشخص می کند،خداوند می‌فرماید کار کنید،دنبال تأمین معیشت باشید،چرا که تأمین معیشت در اجرای دستور خداوند متعال عبادت است.

وی نخبگان جامعه را به تلاش در راستای ارتقاء فرهنگ کار در استان دعوت کرد و گفت:مشکل فرهنگ کار در استان بیشتر از نبود کار و اشتغال است.

خطیب نماز جمعه ایلام در ادامه گفت:نگاه ما به کار باید یک نگاه ارزشی باشد و باید این نگاه را کار به صورت کار اداری، تغییر دهیم، اگر این نگاه را تغییر دادیم، به طور طبیعی محرومیت و بیکاری هم خواهد رفت.

امام جمعه ایلام به تغییر شیوه اختصاص گازوئیل به کشاورزان به عنوان مطالبه ی آنها اشاره داشت و گفت:باید راهکار جدیدی که علاوه بر جلوگیری از قاچاق سوخت توسط سوءاستفاده کننده‌ها، همچنین بتواند میزان سوخت مناسب کشاورز واقعی و کسانی که ماشین آلات کشاورزی دارند،بهره مند شوند.

وی در ادامه تأمین کود و سم مناسب را دیگر نیاز ضروری کشاورزان، عنوان کرد و گفت: همچنین پرداخت به موقع بهای محصول کشاورزی،بیمه محصولات کشاورزی از دیگر مطالبات کشاورزان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار در ادامه گفت:شرکت‌های بیمه، آگاهی لازم را به کشاورزان در زمینه نوع بیمه‌ و میزان خسارت پرداختی آگاه سازند.

 خطیب نماز جمعه ایلام با اشاره اینکه برخی از کشاورزان که محصولات خود را بیمه نکرده اند و دچار خسارت شده اند،افزود: انتظار می رود که دولت کار و کرامت در این زمینه کشاورزان را حمایت کند تا بخشی از خسارت های آنان جبران شود.

حجت الاسلام کریمی تبار در بخش دیگر سخنان خود به عملیات غرورآفرین وعده صادق، اشاره داشت وگفت:آمریکا،رژیم غاصب اسرائیل و هم‌پیمانان آن‌ها نتوانستند عکس‌العمل دفاعی در برابر این سیلی محکم جمهوری اسلامی نشان بدهند.

وی این عملیات را سیلی محکم ولایت فقیه و مظلومان و آزادیخواهان جهان،بر چهره صهیونیست کودک کش عنوان کرد و گفت:این عملیات قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی در منطقه و جهان را به نمایش گذاشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین کریمی تبار به فریاد طرفداری امروز دانشجویان و اساتید دانشگاه‌های آمریکا و اروپا از مردم مظلوم غزه اشاره داشت و گفت:آنها با به اهتزاز در آوردن پرچم فلسطین مورد ضرب‌وشتم پلیس قرار می‌گیرند،اما دست از حمایت برنمی‌دارند.

وی ادامه داد:پیام این حضور دانشگاهیان در حمایت از مظلومان،این است که نظام استکباری از درون در حال متلاشی شدن است.

امام جمعه ایلام با بیان اینکه امروز به برکت این عملیات،جمهوری اسلامی به‌ راحتی می‌توان از تحریم‌ها عبور کند،گفت: همچنین تبادل و ارتباط گسترده‌ای با همسایه‌ها و کشورهای دیگر داشته باشد.

وی به انجام توافق هایی در سفر رئیس‌جمهور به پاکستان و سری‌لانکا اشاره کرد و گفت:در سری‌لانکا توان مهندسی و خدماتی جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته شد و اعلام شد که در 20 کشور جهان، چنین خدماتی ارائه می شود و این مایه افتخار هر ایرانی است.

خطیب نماز جمعه ایلام به تأثیر گذاری فناوری جمهوری اسلامی در دنیا،در عرصه اقتصاد نظامی،نیز اشاره داشت و گفت:دشمن خیال می‌کرد با تحریم می‌تواند جمهوری اسلامی را از مسیر خدایی که دارد،منصرف کند و دست ذلت را به سمت استکبار جهانی دراز کند،اما اکنون فهمیده‌اند که با چه ادبیات مؤدبانه ای با جمهوری اسلامی گفت و گو و مذاکره داشته باشند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • پیام لیبرمن به سیاستمداران اسرائیلی: ساکت باشید
  • دشمنان برای رواج بی حیایی و بی عفتی در جامعه تلاش می کنند
  • نامگذاری روزی به نام سروستان گامی برای اعتلای این شهر است
  • درآمد میلیون دلاری شبکه‌های ماهواره‌ای از سینمای ایران! چرا و چگونه؟!
  • از سینمای متفکر به فیلم های کمدی رسیدیم
  • پناهیان: رسالت امروز هیئتی‌ها ترویج فرهنگ زندگی تعاونی است
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • ۷ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟