Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@15:03:02 GMT

حجازی: به فرزندانتان «باور درست» را القا کنید

تاریخ انتشار: ۳ دی ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۲۳۱۳۷۵

حجازی: به فرزندانتان «باور درست» را القا کنید

مدیرعامل موسسه شهید مدنی تربیت انسان را از جنس هدایت عنوان کرد و با تأکید بر لزوم تربیت فرزندان با تأکید بر مبانی دینی گفت: کسی می‌تواند در وادی هدایت وارد شود که علاوه بر برخورداری از علم، دارای باور و اعتماد باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، عصر امروز پنجمین همایش «خانواده و مدرسه» در سالن فردوسی همدان با حضور والدین دانش‌آموزان مدارس زیر پوشش موسسه شهید محراب آیت‌الله مدنی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مراسم مسؤولان استانی و مربیان و فعالان حوزه تربیتی و فرهنگی حضور داشتند و مهمان ویژه برنامه حجت‌الاسلام پناهیان بود.

مدیرعامل موسسه شهید مدنی در همدان در این مراسم اظهار کرد: وقتی صحبت از تربیت اسلامی می‌شود، تربیتی است که نشأت گرفته از قرآن است یعنی همان موضوعی که در آیات و روایات مکرر به آن اشاره شده است.

سید محمدکاظم حجازی با بیان اینکه با توجه به آیات قرآن اگر انسان دنبال سعادت و خوشبختی است باید به قرآن تمسک بجوید گفت: شهید مطهری به طور مفصل در کتاب‌های خود به موضوع تعلیم و تربیت پرداخته و در بحث تعلیم و تربیت رشد فکری و تعقل را مهم می‌داند.

وی ادامه داد: استاد مطهری یک سوال مهمی را مطرح می‌کند مبنی بر اینکه آیا تربیت را می‌توان از هر مرجع و منبعی فراگرفت یا باید از مبانی اعتقادی خودمان که اسلام است بهره ببریم؟

مدیرعامل موسسه شهید مدنی با بیان اینکه ایشان در پاسخ به مقدمه تربیت یعنی تعقل، آگاهی و خرد توجه می‌کند گفت: در دین مبین اسلام تمام آموزه‌های تربیتی فرد مطرح شده است.

وی تربیت انسان را از جنس هدایت عنوان کرد و افزود: کسی می‌تواند در وادی هدایت وارد شود که علاوه بر برخورداری از علم، دارای باور و اعتماد باشد.

حجازی با اشاره به نقش هدایتگری پیامبر برای بشر بیان کرد: والدین هم برای فرزندان خود نقش هدایتگری دارند و نباید از کنار این موضوع به سادگی بگذرند.

وی خطاب به والدین گفت: باید از خودمان بپرسیم به اندازه وقتی که برای کارهای خانه و یا اداری می‌گذاریم برای موضوع تربیت فرزندان خود و شناخت و مطالعه در این زمینه نیز صرف می‌کنیم؟ اگر می‌خواهیم فرزند خود را رشد دهیم و وارد جامعه کنیم چقدر در تربیت او نقش مثبتی داریم؟ چه میزان برای تعالیم تربیتی و آموزش دین وقت گذاشته‌ایم؟

مدیرعامل موسسه شهید مدنی در همدان با بیان اینکه ما متولیان تربیت فرزند خود هستیم و باید در کنار فراگیری علوم تربیت به موضوع عمل هم دقت کنیم افزود: اگر کسی در جایگاه مربی، مادر و پدر قرار دارد باید به دانش خود عمل کند، اگر چنین نباشد در هدایت و تربیت بچه‌ها کاری از پیش نمی‌برد.

وی با اشاره به اینکه تا انسان خودش اهل عمل نباشد اثربخشی ندارد تصریح کرد: اگر مادر و پدری می‌خواهد فرزندنش در راه تعالیم دینی قدم بردارد نباید تعارض رفتاری بین خانه و مدرسه ببیند.

حجازی افزود: اگر مدرسه و خانه در یک راستا حرکت نکنند فرزند دچار تعارض شده و سرگردان می‌شود بنابراین باید مسیر تربیتی خانه و مدرسه در کنار هم باشد.

وی با اشاره به اینکه ما باید فرزندان خود را آگاه تربیت کنیم خاطرنشان کرد: دو ماه دیگر انتخابات مجلس را در پیش رو داریم، چقدر در این زمینه احساس مسئولیت می‌کنیم؟ گاهی دیده شده که عده‌ای آن قدر بی‌تفاوت هستند که سر صندوق رای از اطرافیان خود می‌پ‍رسند به چه کسی رأی بدهیم.

مدیرعامل موسسه شهید مدنی در همدان گفت: موضوع انتخاب آگاهانه مهم است زیرا می‌خواهیم افرادی را به مجلس بفرستیم که ریل‌گذاری نظام را انجام بدهند و نقش کلیدی در اقتصاد، فرهنگ، سیاست و... کشور دارند.

وی با بیان اینکه باید خود را در این انتخابات صاحب سهم بدانیم و کسی را روانه مجلس کنیم که حریت و دردمندی او ثابت شده باشد خاطرنشان کرد: باید از این فرصت برای تغییر درست و ایجاد آینده‌ای روشن برای فرزندانمان و این کشور بهره ببریم.

حجازی تأکید کرد: اگر با تفکر آگاهانه به انتخابات دو ماه آینده نگاه کنیم قطعا برای ۲۰ سال آینده فرزند خود هم فکر خواهیم کرد؛ امیدوارم با چنین نگرشی نقش خود را در تربیت فرزندان ایفا کنیم.

 

انتهای پیام/89001/

منبع: فارس

کلیدواژه: حجازی تربیت دینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۳۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی اکبر اسماعیلی عصر دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر مدرسه علمیه خواهران الزهرا (س) گناوه با حضور مسئولان استانی و محلی در سالن اجتماعات این مدرسه با گرامیداشت هفته معلم و سالروز شهادت استاد شهید مطهری اظهار داشت: انسان در کتب غرب بازیچه دست سیاستمداران است و سیاستمداران به گونه ای انسان ها را می سازند که به درد سیاست های آنها بخورد ولی انسان در مکتب اسلام تربیت می شود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر گفت: فرق تربیت در اسلام شکوفایی استعدادها است ولی در غرب صنعتی بیش نیست و برای رسیدن به اهداف خود انسان ها را می سازند.

وی با اشاره به اینکه علم و تربیت جدایی ناپذیرند، گفت: یکی از دغدغه های شهید مطهری در مسائل تربیتی جدایی مساجد از مدارس بود.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر با تاکید برلزوم رشد علمی و اخلاقی به صورت توأمان در بین دانش آموزان افزود: تفکیک بین مسجد و مدرسه در سبک آموزش های ایرانی اسلامی نبوده و بسیاری از آسیب ها از قِبَل همین مساله رخ داده است.

حجت الاسلام اسماعیلی با اشاره به واکنش برخی از افراد به طرح مسجد مدرسه خاطر نشان کرد: آموزش اصیل همان آموزشی است که علم در کنار معنویت و در خدمت معنویت است و علم بدون اخلاق و بندگی، علم در خدمت هوای نفس است و از نگاه شهید مطهری این تفکیک، تقلید احمقانه از سبک غربی است.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر مطالعه آثار و اندیشه های شهید مطهری را برای طالبان علم ضروری دانست و تاکید کرد: اجرای اندیشه های این استاد بزرگ حوزه علمیه، فرهنگ کشور را در برابر تهاجمات عقیدتی و ضد فرهنگی حفظ می کند و تعالی جامعه را در پی خواهد داشت.

وی در ادامه با یادآوری فرمایشات امامین انقلاب نسبت به استفاده از آثار گرانسنگ استاد شهید گفت: بر فرهیختگان و متولیان فرهنگی لازم است در نشر اندیشه های ناب این متفکر کم نظیر عالم اسلام تلاش وافری انجام دهند.

وی از تلاش های مدیر پیشین حوزه علمیه الزهرا (س) تقدیر و برای مدیر جدید این حوزه آرزوی توفیق کرد.

کد خبر 6092554

دیگر خبرها

  • زنگ «سپاس معلم» در شفت نواخته شد
  • پیام تشکر بابت تبریک روز معلم
  • شهید مطهری الگوی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری الگویی تعلیم و تربیت است
  • شهید مطهری از اساتید حوزه تربیت بود
  • تربیت شدگان مکتب اسلام بهترین ذخایر آن هستند
  • شهید مطهری طلایه دار مبانی فکری انقلاب اسلامی بود
  • اجرای اندیشه های شهیدمطهری فرهنگ کشور رادربرابرتهاجمات حفظ می کند
  • پس‌لرزه عروسی دختر در هتل گران | تکلیف خودتان را از حیث اقتصادی روشن کنید | چرا همیشه صحبت شما و فرزندانتان است؟
  • برنامه ریزی برای برگزاری یادواره ملی شهدای ترور خراسان رضوی