Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل هنرهای نمایشی در پیامی درگذشت عبدالرضا حیاتی، هنرمند پیشکوست خوزستانی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل هنرهای نمایشی، متن پیام شهرام کرمی، مدیرکل هنرهای نمایشی برای درگذشت عبدالرضا حیاتی، هنرمند پیشکسوت خوزستانی به شرح زیر است:

«تئاتر ایران و به طور اخص تئاتر خوزستان، بزرگ‌مردی را از دست داد که جای خالی‌اش در عرصه نگارش نمایشنامه‌هایی با موضوع دفاع مقدس و با رویکرد ترغیب به مقاومت و دفاع از میهن، مگر به مدد حضور شاگردانی پر شود که در طول ۶۶ سال عمر پربارش پرورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عبدالرضا حیاتی، هنرمندی که یکی از بی‌شمار کارِ کرده‌اش، اجرای نمایش در مناطق عملیاتی دفاع مقدس به نیت تغییر روحیه رزمندگان بود. فقدان او که اکثر هنرمندان فعلی هنر نمایش اهواز از شاگردانش بوده‌اند بر آن‌مان می‌دارد تا بار دیگر پاس بداریم میراث گرانبهایی را که برای‌مان به یادگار گذاشته است و از جمله نمایشنامه‌های «لبخند بزن رزمنده»، «قاصدک‌ها»، «بوی خوش جنگ»، «فرشته‌ای با بال‌های شکسته» و... را دوباره و دوباره بخوانیم.

درگذشت عبدالرضا حیاتی را که به غیر از نمایشنامه‌نویسی در هنر شاعری، نقاشی و خوشنویسی صاحب جایگاه بود، به خانواده محترم ایشان، به دوست‌داران و علاقه‌مندانش، به مردم خوزستان و به اهالی تئاتر سراسر ایران تسلیت می‌گویم.»

همچنین حمید نیلی، مدیرعامل انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس نیز در پیامی درگذشت عبدالرضا حیاتی را بدین شرح تسلیت گفت: رشد و بالندگی تئاتر مقاومت که ریشه در حماسه‌ها و رشادت‌های غیورمردان و سلحشوران تاریخ معاصر ایران دارد مرهون تلاش و مجاهدت فرهنگی انسان هایی است که دل درگرو ارزش‌های انسانی اسلامی این مرزوبوم دارند و حیات و مماتشان دراین راه همچون تاروپود یک نقش مانا گره خورده است.

حقیقتا عبدالرضا حیاتی این نویسنده پرتوان و بااخلاص در زمره این مجاهدان می باشد که با قلم راستین خود دوران باشکوه دفاع مقدس را برای ثبت در تاریخ و به زبان فاخر هنرو نمایشنامه نویسی ،برای آیندگان ماندگار کرد و آثار قابل توجه و مهمی رادراین عرصه رقم زد.

درگذشت این هنرمند فرهیخته و متعهد بی شک فقدانی بزرگ برای تئاتر مقاومت  است و اینجانب به نمایندگی جمعی از فعالان این حوزه، درگذشت ناگهانی ایشان را خدمت خانواده معظم ایشان و جامعه بزرگ هنرمندان شریف استان خوزستان و ایثارگران این خطه  لاله گون،تسلیت عرض نموده و از خداوند منان  علو درجات آن فقید سعید را مسئلت دارم.»

به گزارش فارس، عبدالرضا حیاتی، نمایشنامه‌نویس، کارگردان و بازیگر تئاتر امروز سوم دی ماه درگذشت.حیاتی از مدرسان بازیگری و نمایشنامه‌نویسی استان بود و اکثر هنرمندان فعلی هنر نمایش اهواز از نظرات تئوری و عملی این استاد بهره‌مند می‌گرفتند.

نمایشنامه‌های بوی خوش جنگ، قاصدک‌ها، فرشته‌ای با بال شکسته، کارون شط رازها، آی آدم‌ها، سه دیدار در فلق، فصل سبز دیدار، مسیح می‌گرید، بچه برک، آنکه گفت نه، بچه‌های زهرا، شنل قرمزی، تارنواز و... از جمله آثار این پیشکسوت است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: تئاتر درگذشت عبدالرضا حیاتی شهرام کرمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: دانشجویانی که در جریان تجمعات ضد اسرائیلی و حمایت از غزه از دانشگاه‌های آمریکا اخراج شدند را با‌ روی باز پذیرش می‌کنیم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهد، مسعود میرزائی شهرابی در نامه‌ای به نماینده هماهنگ کننده سازمان ملل در ایران  نسبت به پذیرش دانشجویان اخراج شده امریکایی که در تجمعات دانشگاهی علیه رژیم غاصب اسرائیل حضور داشتند اعلام آمادگی کرد.

در متن این پیام آمده است؛جناب پریزنر عزیز،به دنبال بازدید اخیر شما از دانشگاه فردوسی مشهد، اینجانب احساس تکلیف کردم تا حمایت شما را جهت راه‌اندازی یک ابتکار حیاتی و مهم جلب کنم. با توجه به اخراج دانشجویان آمریکایی توسط دولت آمریکا، به خاطر مشارکت آنها در تظاهرات مسالمت آمیز حمایت از غزه، دانشگاه فردوسی مشهد پیشقدم شده تا به این دانشجویان، بورسیه و پذیرش رایگان اعطا کند.

در ادامه این نامه آمده است؛ این ابتکار، نشانگر تعهد ما به آزادی اکادمیک، و پایبندی به حمایت از عدالت در بسترهای آموزشی در سراسر جهان می‌باشد. ما در نظر داریم که مواضع و اقدامات خود را از طریق یک اعلامیه رسمی به اشتراک بگذاریم.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد می‌افزاید: مشتاقیم طرح ما توسط یونسکو و شبکه "تأثیرگذاری دانشگاهی سازمان ملل(UNAI)" منتشر شود. مساعدت شما در راستای تسهیل انتشار این اعلامیه جهت گسترش پیام ما و تضمین بازتاب آن در سطح جهانی، حیاتی خواهد بود. از شما بخاطر در نظر گرفتن درخواست ما سپاسگزاریم. حمایت شما در این مساله حیاتی و ارزشمند است.

انتهای پیام/282/.

دیگر خبرها

  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی درپی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت انجمن رسانه‌های ورزشی در‌‌ پی درگذشت مسعود اسکویی
  • پیام تسلیت رئیس رسانه ملی در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • تسلیت وزیر ورزش در پی درگذشت مسعود اسکویی
  • مسعود اسکویی مجری پیشکسوت درگذشت
  • خوزستان میزبان ‌جشنواره‌ هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • آمادگی دانشگاه فردوسی برای پذیرش دانشجویان آمریکایی + عکس
  • نصرالله شیرین‌آبادی، نوازنده موسیقی درگذشت
  • قالیباف درگذشت آیت‌الله نجفی تهرانی را تسلیت گفت
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت