Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل آیین اختتامیه ششمین جشنواره شعر دفاع مقدس و نهمین جایزه ادبی یوسف با تجلیل از برترین این جشنواره برگزار شد.

علی واحد دوشنبه سوم دی ماه در مراسم  اختتامیه این جشنواره با اشاره به اینکه در بخش داستان 67 اثر به این جشنواره ارسال شده بود خاطر نشان کرد: بر اساس نظر هیات داوران در ۱۴ اثر را به عنوان برگزیده و شایسته تقدیر انتخاب شد که از بین آنها در بخش ترکی سه اثر، در بخش فارسی سه اثر و در بخش شعر کودک و نوجوان پنج اثر به عنوان آثار برگزیده انتخاب شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل ادامه داد: در بخش شعر نیز 204 اثر به دبیرخانه این جشنواره از ۹۱ شاعر از سراسر استان ارسال شده است بطوریکه اشعار و داستان‌های منتخب ضمن ویرایش در مجموعه‌ای چاپ خواهد شد.

وی در ادامه با بیان اینکه تاکنون در مجموع ۸۲ هزار و ۳۱۰ اسناد از شهدا و رزمندگان و ایثارگران استان جمع‌آوری شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد ۴۱ هزار و ۶۵۷ مورد وصیت‌نامه و دلنوشته شهدا و رزمندگان و ایثارگران و ۴۰ هزار و ۶۵۳ عکس بوده است.

به گزارش ایسنا، در ادامه فرماندار اردبیل با اشاره به اهمیت جایگاه شعر و داستان در ادبیات ایران و اسلام خاطرنشان کرد: ادبیات و شعر و داستان یکی از ابزارهای بسیار مهم و بی‌بدیل  در انتقال ارزش‌ها از نسلی به نسل دیگر است.

مسعود امامی یگانه به نقش بی بدیل ادبیات دفاع مقدس در کشور بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: اشعار سروده شده در دوران دفاع مقدس توسط شاعران کشورمان بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باعث ایجاد همدلی و اتحاد در بین مردم در مبارزه با استکبار شده است.

در پایان این مراسم از کتاب "پیام افق" مجموع اشعار میرداود خراسانی مقدم پدر شهید میرجعفر خراسانی مقدم که به کوشش سید سعید اطهرنیاری و صغری جوادی جمع‌آوری و چاپ شده، رونمایی شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری دفاع مقدس شعر داستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، در دومین المپیاد ورزش کارگری استان یزد، ۶ هزار کارگر مرد و زن یزدی از ۶۶ واحد تولیدی استان در رشته‌های طناب زنی، پرتاب توپ، دو سرعت و قوی‌ترین مردان به رقابت باهم پرداختند.
دومین المپیاد ورزش کارگری استان از مهرماه ۱۴۰۲ با هدف ترویج بیشتر فرهنگ ورزش در بین کارگران استان یزد آغاز شد و تا اسفندماه ادامه داشت.

دیگر خبرها

  • ملت ایران توانایی ایستادگی روی پای خود را دارد
  • جشنواره فیلم پکن برندگانش را شناخت/تجلیل از چن کایگه با حضور ییمو
  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • مایک لی زنبور طلایی را می‌گیرد/ تجلیل برای یک عمر دستاورد هنری
  • تجلیل از برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان یزد
  • اختتامیه‌ی جشنواره‌ی ملی «افتخار من» همزمان با سراسر کشور در گیلان
  • سومین جشنواره ملی «افتخار من» به کار خود پایان داد
  • اختتامیه سومین جشنواره افتخار من
  • برترین‌های المپیاد ورزش کارگری استان تجلیل شدند
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد