Web Analytics Made Easy - Statcounter

«دیاکو حسینی» عصر امروز سه‌شنبه در نشست تصویب لوایح FATF و آثار و پیامدهای آن بر حکمرانی مالی و تجارت بین‌المللی ایران که در مرکز تحقیقات راهبردی برگزار شد، افزود: در یک سال اخیر صحبت‌های مخالفان و موافقان را شنیده و با استدلال‌هایشان آشنا هستیم. ولی فکر می‌کنم دچار مشکل بخشی‌نگری و سیاسی نگریستن شده‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حسینی با بیان اینکه دولت از هر تصمیم مجمع تشخیص مصلحت نظام حمایت می‌کند چرا که نمی‌خواهد آن را به شکاف دیگر تبدیل کند، اظهار داشت: اگر از بالا به موضوع نگریسته شود، درباره یک پارادایم برای حکمرانی ایران حرف می‌زنیم. استدلال مخالفان حول دو محور است؛ نکته اول آنها این است که FATF دور زدن تحریم را سخت‌تر می‌کند و بخش دوم این است که به محور مقاومت آسیب می‌زند. حتما دور زدن تحریم‌ها و کمک به محور مقاومت دشوارتر می‌شود ولی غیرممکن نمی‌شود.
این کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه حرف دولت آن است که باید تصمیم سخت را بگیریم، تصریح کرد: اصولا ما از دشواری‌ها فرار کرده و آسان‌ترین راه را برای حکمرانی انتخاب کرده‌ایم. پذیرش FATF بخشی از مسیر جامعه‌پذیر کردن ایران در نظم بین‌المللی است. برای آمریکا که از نظر کمی از پرقانون‌ترین‌ کشورها است، فقط قدرت موجب نشده به حکمرانی در عرصه جهانی ادامه دهد بلکه به خاطر کسب قدرت و حکمرانی در نظم پیچیده بین‌المللی است.
حسینی با بیان اینکه آمریکا از طریق وزارت خارجه‌اش تامین مالی تروریسم را انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: آنها این کار را هم شیک و قانونی انجام می‌دهند. نمونه آن را در اوکراین و حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه مشاهده می‌کنیم. اگر ما بخواهیم به جامعه‌پذیری بین‌المللی ادامه بدهیم، باید سلسله مقررات جهانی را هم بپذیریم.
وی افزود: با پیوستن به FATF، تحریم‌ها دشوارتر دور زده می‌شوند هرچند FATF مانند آژانس بازرس ندارد بلکه از ما مدارک می‌خواهد.

این تحلیلگر ارشد مرکز بررسی‌های استراتژیک با بیان اینکه اگر می‌خواهیم به عنوان قدرت منطقه‌ای ظهور کنیم باید سلسله مقررات جهانی را نه تنها در عرصه اقتصادی بلکه در عرصه سیاسی را هم بپذیریم، ابراز داشت: قطعا دور زدن تحریم‌ها و کمک به محور مقاومت دشوارتر می‌شود ولی باید مهارت‌هایمان را افزایش دهیم. آمریکایی‌ها منتظرند ایران در مدت باقیمانده، اقدامی نکند و وارد لیست سیاه شود. ورود به لیست سیاه فشاری که امروز به ایران وارد می‌شود را تشدید می‌کند و آمریکا، ایران را به عنوان ناقض نرم‌های جهانی به تصویر می‌کشد.
حسینی اضافه کرد: این مساله همان حمایت‌های اندک و ناچیز از ایران را هم می‌کاهد و کار را برای طرفین جهت فرار از مسئولیت‌هایشان آسان می‌کند و بر بازارهای مالی فشار وارد می‌کند.
وی با بیان اینکه امروز بدترین زمان برای تصویب لوایح FATF است ولی بدترین زمان برای ورود به لیست سیاه هم است، عنوان کرد: هر تصمیمی برای FATF بپذیریم، حتما سخت است ولی باید دید در بلندمدت چه جایگاه و شرایطی داریم. من فکر می‌کنم اگر مصلحت‌اندیشانه فکر کنیم جنگ تبلیغاتی با آمریکای ترامپ حیاتی است و اگر قبول نکنیم، فشار روانی و آسیب‌های زیادی را می‌پذیریم پس لوایح FATF در کوتاه‌مدت به مصلحت است.
 

برچسب‌ها تروریسم اف ای تی اف سوریه آمریکا پروندهٔ خبری پیدا و پنهان تصویب لوایح FATF

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تروریسم اف ای تی اف سوریه آمریکا تروریسم اف ای تی اف سوریه آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۲۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارسلونا توانایی مالی جذب یوسوا کیمیش را دارد

اگر قرارداد یوسوا کیمیش قراردادش را تمدید نکند، مقصد بعدی او می‌تواند بارسلونا باشد

طرفداری | در حالی که اصلی‌ترین موضوع این روزهای بایرن مونیخ جست‌وجو برای یافتن مربی جدید است اما هنوز علامت سؤال زیادی پیرامون این باشگاه است. یکی از آن‌ها نیز آینده یوسوا کیمیش است.

به گزارش کریستین فالک و توبی آلتشفل از بیلد؛ بارسلونا خواهان جذب یوسوا کیمیش در پنجره نقل‌وانتقالات تابستانی است، آن‌ها به ویژه پس از تصمیم ژاوی برای ماندن در این باشگاه، برای انجام این‌کار مصمم‌تر شده‌اند.

بیش‌تر بخوانید: یوسوا کیمیش گزینه اصلی بارسلونا برای تقویت پست پیووت در تابستان

ژاوی از طرفداران بزرگ کیمیش است و در بارسلونا نیز این خوش‌بینی وجود دارد که توانایی انجام چنین انتقالی را دارند. حال اگر کیمیش بخواهد از بایرن مونیخ جدا شود و قراردادش که سال 2025 به پایان می‌رسد را تمدید نکند، او یک گزینه جدی برای بلوگرانا خواهد بود. 

از دست ندهید ????????????????????????

جای خسرو حیدری بودم پیشنهاد منچسترسیتی را قبول می‌کردم! مرد هزار چهره؛ یورگن کلوپ مشاور مالی شد (فیلم) خوشحالی باورنکردنی جیمی کرگر در دیوار زرد! (فیلم) لیونل مسی در شکل‌وشمایلی که هرگز ندیده‌اید! (عکس)

دیگر خبرها

  • بارسلونا توانایی مالی جذب یوسوا کیمیش را دارد
  • کمتر از ۳ درصد لوایح شهرداری قزوین عودت داده شد
  • دشمن دوباره خباثت کند، با اقدامی بزرگتر پاسخ داده می‌شود
  • فدوی: دشمن خباثت کند اقدامی بزرگتر انجام می‌دهیم
  • دشمنان هر اقدامی که علیه انقلاب اسلامی کردند شکست خوردند
  • شاید صلاح این پیراهن لیورپول را به تن نکند!
  • این شعر جعلی است!
  • وزیر خارجه فرانسه در مصر: از اسرائیل می‌خواهیم به رفح حمله نکند
  • ظریف: تصور نکنیم اگر FATF را نپذیرفتیم تنبیه نمی‌شویم
  • مخالفت وزیر خارجه انگلیس با اقدام علیه سپاه