Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت الاسلام والمسلمین محمد نوروزپور ظهر امروز در حاشیه دوره آموزشی خادمان وهیات امنای آستان مقدس امامزادگان وبقاع متبرکه غرب استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهارداشت: در سال98 در بقاع متبرکه شاخص استان‌ها 200 مرکز افق در سطح کشور فعال شده که در سال آینده این تعداد به 500 مرکز می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: بقاع متبرکه توسط مردم مدیریت می‌شوند و حدود 22 هزار نفر در کشور متولی بقاع متبرکه سطح کشور هستند و خود مردم در راستای بازسازی و مرمت بقاع متبرکه تلاش می‌کنند و ما براین قضیه تاکید داریم که بقاع متبرکه باید توسط مردم با کمک‌ها و حمایت‌هایی که سازمان اوقاف و امور خیریه به آنها ارائه خواهد داد، مدیریت شوند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه کشور افزود: در حال حاضر مراکز افق در سازمان اوقاف وامور خیریه راه اندازی شده و این مراکز در بقاع متبرکه و اماکن مذهبی مشغول فعالیت هستند.

حجت الاسلام نوروزپور اظهار کرد: این مراکز فرهنگی، قرآنی پیش‌تر هم در بقاع متبرکه موجود بوده اما به همت سازمان اوقاف و امور خیریه ارتقاء یافته و خدمات اجتماعی نیز به آن افزوده شده است و مرکز افق(اجتماعی، فرهنگی، قرآنی) شکل گرفته است.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف وامور خیریه تصریح کرد: در سال98 در بقاع متبرکه شاخص استان‌ها 200 مرکز افق در سطح کشور فعال شده که در سال 99 این تعداد به 500 مرکز خواهد رسید و علاوه بر پیگیری مسائل فرهنگی(مانند طرح نوروزی آرامش بهاری، طرح تابستانی نشاط معنوی)، مسائل قرآنی به ویژه در زمینه حفظ قرآن کریم که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، پیگیری می‌شود.

وی ادامه داد: بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از علاقمندان به حفظ قرآن کریم تاکنون در مراکز افق ثبت‌نام کرده‌اند.

وی افزود: همچنین امسال ویژه برنامه سوگواره یاس نبوی همزمان با آغاز ایام فاطمیه در بیش از 2 هزار بقعه متبرکه کشور به منظور بزرگداشت و نکوداشت یاد و خاطر حضرت فاطمه زهرا(س) همراه با راه‌اندازی نمایشگاه‌های سوگواره یاس نبوی در جوار بقاع متبرکه شامل آثار مکتوب و نوشتاری وبا موضوعات تبیین شخصیت آن بزرگوار برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نوروز پور اظهار کرد: رسیدگی به مسائل و مشکلات اجتماعی از جمله اموری است که امامزادگان نیز آن هنگام که در قید حیات بودند به آن توجه ویژه داشتند و مواردی مانند کاهش فقر وبیماری، محرومیت‌زدایی و رسیدگی به ایتام و کودکان بی‌سر پرست از جمله موضوعاتی است که در آموزه‌های دینی ما نیز به آن تاکید شده و ما نیز از هیئت امنای بقاع متبرکه می‌خواهیم که نسبت به این مسائل حساس باشند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۲۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،حجت الاسلام عبدالرضا پور ذهبی نماینده ولی فقیه در دیدار با رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور گفت: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی نقش بسزایی در توانمندسازی دانش آموختگان و جویندگان کار ایفا می‌کند.
در این دیدار رئیس سازمان آموزش فنی حرفه‌ای کشور با تاکید بر ضرورت توجه به مهارت آموزی در کشور، آموزش‌های مهارتی را کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه دانست.
مهرداد عظیمی از وجود بیش از ۶۵۰ مرکز دولتی در سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای خبر داد و افزود: در این مراکز بیش از ۴ هزار و ۸۰۰ کارگاه آموزشی فعال هستند.
وی عنوان کرد:۶۰ درصد از رسالت و وظایف سازمان فنی و حرفه‌ای کشور در حوزه آموزش از سوی مراکز خصوصی و خود مردم انجام می‌گیرد.
عظیمی با اعلام اینکه دیپلماسی مهارت یکی از راهبرد‌های کلیدی سازمان در این دولت است، گفت: وجود ۴۰ هزار مربی توانمند در حوزه آموزش می‌تواند پاسخگوی نیاز‌های کشور باشد
در این دیدار مدیرکل فنی و حرفه‌ای کردستان هم گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته از فردا شاهد برگزاری همایش و گردهمایی سراسری مدیران ستادی و مدیران فنی و حرفه‌ای سراسر کشور در استان خواهیم بود.
به گفته سیدعلی علوی، بر اساس آمار سال گذشته بیش از ۱۵ هزار کردستانی از آموزش‌های فنی و حرفه‌ای بهره‌مند شدند.
وی افزود: در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان سال جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری شده نقش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در تحقق این شعار بسیار تأثیرگذار خواهد بود..

دیگر خبرها

  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • سرمایه گذاری اوقاف در حوزه دانش بنیان‌ها موجب ایجاد انگیزه می شود
  • روزانه ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • روزی ۷۰۰ نفر از نمایشگاه دستاورد‌های وقف بازدید کردند
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • جریان وقف باید به سمت دانش‌محور شدن برود / مبلغ ما در وقف شفاف‌سازی و نمایش کارهای علمی است
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • حرکت سازمان اوقاف در مسیر مولدسازی و بهبود اقتصاد کشور با حمایت از شرکت‌های دانش بنیان + فیلم