Web Analytics Made Easy - Statcounter

 رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: با اجرای این طرح مشخص شد، مزارع و استخرهای پرورشی ماهی قزآلای استان از آلودگی به بیماری های سپتی سمی خونریزی دهنده ویروسی VHS، نکروز عفونی بافت خونساز  IHN و نکروز عفونی بافت پانکراس IPN پاک است.

دکتر سید فرزین حسینی گفت: این سه بیماری به عنوان بیماری های ویروسی مهم است که می تواند باعث تلفات در ماهیان قزل‌آلای پرورشی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای رسیدن به اهداف این طرح، بررسی مزارع آبزی پروی از لحاظ آلودگی احتمالی به این بیماری ها و حذف مزارع آلوده احتمالی از چرخه تولید و تکثیر و در نهایت، ارتقای وضعیت امنیت زیستی در صنعت آبزی پروری، با جمع آوری ۷۲ نمونه از مزارع آبزیان استان و ارسال آن به آزمایشگاه مرجع منطقه ای سازمان دامپزشکی در خراسان رضوی انجام شد.

وی ادامه داد: اجرای این طرح با مراقبت فعال و بازدید بالینی تمام مزارع سردآبی استان همراه بود و نتایج پایش ها و تست های آزمایشگاهی که همه منفی بود، نشان داد این استان جزو زون های پاک به لحاظ این بیماری ها محسوب می شود.

 رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های طیور، آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی یادآور شد: مرحله بعدی این طرح ملی، بهار سال آینده خواهد بود.

شمار مزارع آبزی پروری این استان شامل پرورش سردآبی، تفریخ و پرورش ۱۱۳ واحد است. در این استان هم چنین ۱۳ واحد پرورش ماهیان گرمابی و ۴ واحد تولید و تکثیر ماهیان زینتی مجوز فعالیت دارند. /

برچسب‌ها پرورش ماهی دامپزشکی خراسان شمالی بیماری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پرورش ماهی دامپزشکی خراسان شمالی بیماری پرورش ماهی دامپزشکی خراسان شمالی بیماری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۲۳۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه

وحید طهماسبی گفت: در بازدید‌های صورت گرفته آفت ملخ‌ها به مزارع کشاورزی روستای لندی حمله کرده و در حال گسترش است.

مدیر جهاد کشاورزی اردل افزود: پایش مزارع گندم و جو برای مقابله با افت ملخ‌ها انجام شد.

بیشتر بخوانید

مبارزه با آفت ملخ در هزار هکتار از اراضی کشاورزی چهارمحال و بختیاری

وی اظهار کرد: کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان و مرکز جهاد کشاورزی میانکوه در حال رصد و پایش این مناطق هستند و هر جایی که جمعیت به حدی برسد در همان محل کانون کوبی می‌شوند یعنی در همان نقطه سم پاشی صورت می‌گیرد.

طهماسبی ادامه داد: این آفت ابتدا از منابع طبیعی شروع به خسارت می‌کند و بعد وارد مزارع می‌شود و مدام میزبان عوض می‌کند و به همین دلیل میزان خسارت دقیق آن مشکل است و مناطق بعدی نقاطی است که در مجاورت کانون‌ها قرار دارد و بسته به میزان خوش خوراکی میزبان متغیر است.

باشگاه خبرنگاران جوان چهارمحال و بختیاری شهرکرد

دیگر خبرها

  • هجوم ملخ ها به مزارع روستای لندی منطقه میانکوه
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • رهاسازی ۷ هزار قطعه ماهی گرمابی در مزارع شیروان
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • مبارزه با بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • ورود ناپلی و پست لارو از استان‌های دیگر به بوشهر ممنوع است
  • آغاز برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • برداشت ماهی قزل آلا از مزارع پرورش ماهی در محیط دریا در گلستان
  • مبارزه با  بیماری زنگ زرد غلات در ۲۶۱ هکتار از مزارع آذربایجان‌غربی
  • افزایش اعتبار هنرستانهای خراسان شمالی /هنرستان ها باعث رشد اقتصادی منطقه می شود